Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 178 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Test euroncap Renault Fluence ZE, 'Expression', LHD

Renault Fluence ZE, 'Expression', LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy kabriolet
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1569 kg
Wynik testu
72%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
37%
Zabezpieczenie przechodnia
84%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

26 pkt | 72 %

Podczas testu zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Odnotowano niewystarczające ciśnienie w poduszce powietrznej kierowcy, za co model został ukarany. Renault zapewnił Euro NCAP, że mają na uwadze wprowadzenia ulepszeń. Zauważono, że struktura deski rozdzielczej stwarza niebezpieczeństwo urazów kolan i ud kierowcy oraz pasażera. W teście bariery bocznej, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako należyta, innych regionów ciała jako dobra. W cięższym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej była niedostateczna. Miejsca i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego. Po wykonanych testach nie znaleziono niebezpiecznych uszkodzeń instalacji elektrycznych.

Uderzenie przodem
9,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,1pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,0pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 83 %

Na podstawie odczytów z manekinów, model zdobył maksymalną ochronę za ochronę dziecka 3-letniego. Podczas testów wpływów bocznych ochrona dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego była odpowiednia. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika podtrzymującego dziecko tyłem do kierunku jazdy. Informacja dostarczana kierowcy o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, jest niewystarczająca. Etykiety umieszczone w pojeździe, jasno informują o niebezpieczeństwie nieprawidłowego ustawienia fotelika w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
10,8pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Babysafe+
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

13 pkt | 37 %

Maska, w większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka lub osoby dorosłej, zapewniała słabą ochronę. Frontowa krawędź maski, w przeważającej mierze zapewniała słabą ochronę górnych partii nóg i miednicy pieszego. Zderzak oferował dobrą ochronę nóg pieszego, za co zdobył maksymalną liczbę punktów.

Głowa
7,2 pkt
Miednica
0,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 84 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem i spełnia wymagania Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje tylko przednie miejsca. Ogranicznik prędkości występuje jako opcja.

Ogranicznik prędkości
0,8 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer