Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Renault Fluence Sedan 1.5 dCi 105KM 77kW od 2009

Lata produkcji: 2009 - 2013
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy sedan niższej klasy średniej (segment C), produkowany w latach 2009-2016. Następca modelu Megane II generacji w wersji sedan. Fluence powstał we współpracy z koreańską marką Samsung Motors (nie miał nic wspólnego z prototypem Fluence Concept z 2004 roku). Jego bliźniaczym modelem, przeznaczonym na rynek azjatycki, był Samsung SM3. Auto powstało na płycie podłogowej Renault/Nissan C, którą dzieliło m.in. z Renault Megane III i Nissanem X-Trail II. W 2012 roku Fluence został poddany face-liftingowi. Wraz z debiutem IV generacji Megane, Renault wróciło do jego wersji sedan, która zastąpiła wycofany model Fluence.

Powagosław

Jeden rzut oka na to auto i od razu można powiedzieć, że decyzja o separacji sedana i hatchbacka w modelu Megane była słuszna. Co więcej, Fluence wygląda dziś dużo ciekawiej nie tylko od swojego poprzednika, ale i bardziej prestiżowej Laguny.

~Powagosław
Luzacjusz

Pokażcie mi kompaktowego sedana, który nie przypomina „zemsty kreślarza”. Jakoś nie widzę. No, może jest parę wyjątków, ale one tylko potwierdzają regułę. A reguła jest taka, że konkurencja w tym podsegmencie jest marna jak emerytura z ZUS-u. Fluence to żaden cud, ale rywale bywają znacznie gorsi. Dlatego Renault w końcu może się coś udać.

~Luzacjusz

Dane techniczne Renault Fluence Sedan 1.5 dCi 105KM 77kW od 2009

Podstawowe parametry Renault Fluence Sedan 1.5 dCi 105KM 77kW
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 15,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail

Publikacje o Renault Fluence

Newsy o Renault Fluence