Szukaj

Informacje o Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Klasa średnia

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~Mateusz
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW
To moja druga laguna 3. Po wersji 2.0 benzynowej, nadszedł czas wypróbować diesla. Wersja GT 180 Km kupiona w Warszawie z Przebiegiem 125 tyś. Km. Największy plus za dobrze dobrany układ kierowniczy, świetne prowadzenie, żadnych przechyłów,bujania itp. Jeździ jak po szynach. Uwielbiam nim jeździć. Żona nie była przekonana, ale wystarczyła przejażdżka i trzeba się dzielić kierownicą :-) Silnik- świetna dynamika, dość cichy i bezusterkowy. Spalanie jazda podmiejska( okolice Krakowa i Kraków) 8 litrów Wygodne fotele, przestrzeń wystarczającą, ustawny bagażnik, bezpieczny i tani w zakupie. Zero rdzy i odprysków. Wady: O zgrozo jak trzeszczą plastiki!!! To jest okrucieństwo dla uszu, gdy stoi się na światłach. Brakuje rąk żeby trzymać wszytko to co się telepie.
3,7
~Adam
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW
Wersja GT, silnik 178 KM (nie mogłem wybrać z listy), manual 6-biegowy. Autem zrobiłem ponad 60 tys. kilometrów. Generalnie jest dobrze, ale po różnych komentarzach zachwalających L3 spodziewałem się czegoś znacznie lepszego. Auto ma chyba tyle samo irytujących wad co wspaniałych zalet. Osoby, które kiedykolwiek posiadały auto z wyższej półki (BMW, Mercedes, Lexus, Infinity, Volvo i inne) niemal na pewno będą rozczarowane całokształtem. Wnętrze jest mocno plastikowe, dużo elementów sprawia wrażenie wziętych wprost z bardzo tanich modeli (pomimo tego, że są naprawdę trwałe). Jedno natomiast nie ulega wątpliwości: legendy o bezawaryjności są prawdziwe, L3 jest najmniej awaryjnym autem jakie miałem. Wiadomo, jak w każdym aucie możemy mieć pecha i może się zdarzyć poważna awaria (patrz: skrzynia) oraz trzeba wymieniać na bieżąco elementy eksploatacyjne. Zaniedbania poprzedniego właściciela też mogą mocno odbić się na portfelu. Chodzi raczej o to, że po zrobieniu naprawy usterka nie wraca przez bardzo długi czas. Nie ma też żadnych upierdliwych wad znanych z poprzedniczki (np. pojawiające się znikąd błędy, co chwila awarie czujników czy elementy zawieszenia do wymiany co 15-20 tys. km). W wersji GT genialne jest też prowadzenie samochodu - specjalne obniżone zawieszenie i 4 koła skrętne sprawiają, że można pewne wejść w dowolny zakręt. Z popularnych marek chyba tylko BMW może się równać, choć i tak nie wszystkie modele. Natomiast odnośnie wad... opiszę je w kolejnych punktach, bo jest co opisywać :)
4,8
~Mariusz
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW
Samochód niesamowity, nigdy mnie nie zawiódł, zawsze - pomimo długich tras, które robiłem - wiedziałem, że szybko i bezpiecznie dojadę do celu. Silnik 2.0dCi spisywał się rewelacyjnie. Wszyscy śmiali się, że kupiłem Królowa Lawet a w rzeczywistości miałem najpewniejsze auto wsrod znajomych. Nie mogę nic złego powiedzieć o tym aucie. Przy sprzedaży inspektor, który sprawdzał pojazd dla klienta był pod dużym wrażeniem. Samochód wymaga żeby o niego zadbać ale szybko odwdzięcza się świetnymi osiągami.
Średnie spalanie dla Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW
Spalanie bardzo nierówne (podaję dane realne, nie z komputera - zapisywałem każde tankowanie przez 20 tys. km ). Na drogach krajowych jadąc przepisowo i stosując się do zasad ecodrivingu można zejść do bardzo dobrych wyników - bez problemu potrafię osiągnąć wynik w okolicach 5 litrów. Na autostradzie przy spokojnej jeździe i stałych 110-120 km/h (tempomat) spalanie wynosi ok. 6 litrów. Natomiast powyżej tej prędkości spalanie gwałtownie rośnie: stałe 130km/h daje 7 litrow, 140 8, 150 grubo ponad 9... Jest sporo mocniejszych/większych diesli, które są znacznie oszczędniejsze na autostradzie. W mieście też jest kiepsko - jakbym się nie starał to nie da się zejść poniżej 8,5-9 litrów, pomimo tego, że miasto małe i niezakorkowane.
6,8
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW
Wszystko zależy jak się jeździ 180km ładnie ale jak człowiek postara się pochamuje silnikiem i umiejetnie uzywa tempomat mozna zejsc poniżej 6l w cyklu mieszanym 6.5-7l to norma szaleją na autostradzie to i 11l mało.
7,9
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW
Wszystko zależy jak się jeździ 180km ładnie ale jak człowiek postara się pochamuje silnikiem i umiejetnie uzywa tempomat mozna zejsc poniżej 6l w cyklu mieszanym 6.5-7l to norma szaleją na autostradzie to i 11l mało.

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Deska rozdzielcza
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 10
Świeci się klucz i pojawia się informacja na czerwono przegląd auta. Mam problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Zdarza się często, że drzwi otwierają się po naciśnięciu przycisku za trzecim razem i podobnie przy zamykaniu.
4 komentarze
Komunikat na desce
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
Witam, wyświetla się mi komunikat ,, Baterie ladt auf" niestety nie mam pojęcia o co chodzi a przecież nie będę jeździć za każdym komunikatem do serwisu. I jeszcze takie pytanie czy można samemu zmienić język komunikatów na polski?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Renault Laguna III Grandtour