Szukaj

Renault Laguna III Hatchback Phase II – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Renault Laguna III Hatchback Phase II

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Klasa średnia

Trzecia, ostatnia generacja modelu, produkowana w latach 2007-2015. Zbudowano go na płycie podłogowej Renault-Nissan D Platform, którą dzielił m.in. z Nissanami Altima i Murano oraz Renault Latitude. Stylistycznie model nawiązywał do prototypu Renault Fluence Concept. Model tradycyjnie był dostępny tylko jako liftback, kombi i coupe – pierwsza w historii auta odmiana sedan powstała jedynie w wersji koncepcyjnej. W 2010 roku Laguna została poddana faceliftingowi. W 2015 roku została wycofana z rynku i zastąpiona przez model Talisman.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,2 m
Promień skrętu 5,6 m
Długość 4695 mm
Szerokość 1811 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2060 mm
Wysokość 1445 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1900 mm
Rozstaw osi 2756 mm
Rozstaw kół - przód 1557 mm
Rozstaw kół - tył 1512 mm
Zwis przedni 1014 mm
Zwis tylny 926 mm
Prześwit 120 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 890 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 842 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1487 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1490 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1440 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1400 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1377 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 450 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Wysokość bagażnika 470 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1005 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1805 mm
Wysokość progu załadowczego 711 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,6
~Jarek.M.
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 dCi 175KM 129kW
Przeciętniak, ale z tych gorszych. Użytkowałem o wiele fajniejszymi i lepiej złożonymi autami nawet z niższych klas i sporo starszych. Denerwują pierdoły, których jest pełno. Autem przejechałem już 18 tyś km ( ma obecnie 155 tyś potwierdzone ) z Laguną, jest sporo problemów z elektryką, trzeszczącymi, miejscami słabej jakości plastikami, Wyjątkowo nie trwałym zawieszeniem . Auto kiepsko się prowadzi . system nagłośnienia Bose to żenada Auto trochę przeceniane, a w każdej legendzie jest jednak ziarnko prawdy. Plusem są tanie części. A całe to bajko pisanie ludzi co ekscytują się byle czym ( nie wiem czy nigdy nie mieli porządnego auta co skutkuje niewiedzą co jest porządne a co nie , a może próbują się pozbyć auta i tak tu cukierkóją kto wie ) tak czy owak auto jest takie i nic tego nie zmieni .
Dodane 4 miesiące temu
4,3
~Andrzej
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Kawał porządnego auta. Dobrze, bardzo dobrze wyposażone. Przyjemnie się jeździ - w mieście i na trasie. W wersji Bose, dobre nagłośnienie, bez porównania ze standardowym w autach klasy średniej. Jeśli Laguna III i lubisz słuchać muzyki - to tylko w tej wersji. Kupilem Lagunę III bo się nasłuchałem i naczytałem pozytywnych opinii - teraz sam mogę napisać taką, No i niezawodność, miałem auta japońskie i niemieckie, Laguna III jest na co najmniej tym samym poziomie, lub lepiej - wszystko działa, poza przeglądami i standardową eksploatacją nic się nie dzieje. Z wad - to nie jest auto za którym inni będą się oglądać, brzydkie nie jest, ale jakoś wyjątkowe rzucające sie w oczy też nie. Musi się podobać.
Dodane 7 lat temu
4,8
~Łukasz
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
Kto trochę poszuka i poczyta, ten wie: Renault zrobiło kawał dobrej roboty projektując L3, a przy tym samochód był w bardzo korzystnej cenie zarówno na rynku pierwotnym jak i wtórnym (w dużej mierze ze względu na bardzo kiepską reputację poprzedniej generacji). Samochód kupiłem jako nowy (w promocji "VAT gratis" cena w zasadzie jak za kompakt), i był to jeden z ostatnich egzemplarzy z końcówki produkcji w połowie 2015. Laguna III dCI w ostatniej fazie produkcji ma niemal wszystkie zalety nowoczesnych konstrukcji (poduszki i systemy bezpieczeństwa, bezkluczykowy dostęp, bluetooth, czujnik światła/deszczu, dzienne światła LED etc) a jednocześnie silnik dCI unika kłopotów jakie trapią wiele nowoczesnych konstrukcji Diesla (brak kłopotów z DPF, dwumasą itp) Świetna propozycja dla tych którzy szukają samochodu dla rodziny. Najlepiej wybierać wersję po facelifcie czyli chyba od 2012r. Samochód został wówczas poprawiony wizualnie i konstrukcyjnie. A przy tym jest wyraźnie tańszy od konkurencji.
Dodane 8 lat temu
Średnie spalanie dla Renault Laguna III Hatchback Phase II
8,5 – 10,5
l/100 km
6,2 – 9,0
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 dCi 175KM 129kW
Skrzynia pomimo wymian oleju jest kompletnym mułem który ogranicza silnik. Spalanie jak na diesla w tej klasie jest wysokie, silniki takie jak 1,9 cdti/jtdm lub m47 potrafią osiągnąć dużo lepsze wyniki przy podobnym ciężarze. Na trasie przy dziadkowej jeździe krajówką osiągniemy 6,4l ale niestety autostrada i 150km/h to już 8l W mieście... zależy od miasta, w tak tragicznym mieście jak Gdańsk gdzie nie ma szans na normalną jazdę i gdzie średnia prędkość to 10km/h w piku, to spalanie wynosi ok 15-18l, ale to ekstremum.
Dodane 5 miesięcy temu
7,6
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
W dwie osoby, jadąc drogami krajowymi, jadąc około 95-100 km/h spalanie wynosi około 6.7L. Przy częstszym wyprzedzaniu, ale zachowując powyższe prędkości maksymalne spalanie wynosiło ok. 7.4L. Jeśli jednak podniesiemy prędkość do 110-120 z częstym wyprzedzaniem, to podniesie to wynik do 8,3L. Jazda autostradowa ze stałą prędkością to około 8.5-9L. Najniższy wynik jaki udało mi się osiągnąć to 6.4L na trasie (2 osoby, ~95-100km/h, wyłączona klima). W mieście Warszawa przy oszczędnej jeździe 9-9.5L, przy ostrzejszej 11L.
Dodane 8 lat temu
8,5
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Spalanie zależy od stylu jazdy. Jeżeli na siłę będzie się uprawiać eko jazdę (czyli tak jak wskazuje komputer) to niemile zaskoczy wysokim spalaniem. 140KM i 195nm musi swoje brać. Na eko jeździe, czyli zmiana biegów przy 1900-2200 obrotów, spokojne przyspieszanie i zero szaleńst (czyli zero przyjemności z jazdy) to średnie spalanie to 11 po mieście i 7.5 w trasie. Ja jednak jeżdże przy wyższych obrotach (2000-3000), średnio dynamiczne przyspieszanie, hamowanie silnikiem i przewidywanie warunków na drodze to spalanie po mieście mam 11.5 a w trasie nadal 7.5. W to także wlicza się okazyjna bardzo dynamiczna jazda, czyli skoki obrotów pod 6000, albo jazda 200 na godzine na 25 km odcinku. Ważne żeby trzymać obroty ponad 2000 bo od tego momentu samochód ma 85% momentu dostępnego (165nm) a to wystarcza na zachowanie dynamiki i przyjemności z jazdy.
Dodane 10 lat temu

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 22
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Usterka układu kierowniczego
  • Renault Laguna III Coupe
  • układ kierowniczy
  • 250 tys. km
Na desce rozdzielczej wyświetlił się błąd "usterka układu kierowniczego" z początku pojawiał się i znikał i dodatkowo wyrzucało "skontroluj układ kierowniczy" " "skontroluj ESP" po podpięciu komputera przez obd wyświetla się problem związany z 4 Control
Dodane 4 miesiące temu
Oczekuje na rozwiązanie
kontrola układu wydechowego
  • Renault Laguna III Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW 2007-2011
  • lpg
  • 223 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
cały czas mi wyskakuję błąd skontroluj układ wydechowy łapie check engine i zaczyna szarpać silnikiem nie wkręca się na obroty i spada z mocy aż trzepie całym autem świece i filtry itp wymieniam a 2000tys km jest to samo i przypala świece nwm co robić
Dodane 9 miesięcy temu
Renault Laguna III Hatchback Phase II

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów