Szukaj

Informacje o Renault Latitude 2.0 dCi FAP 150KM 110kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Klasa średnia

Samochód wyższej klasy średniej (segment E) i były flagowy model marki produkowany w latach 2011-2015. Latitude zastąpił model Vel Satis wycofany z rynku w 2009 roku. Auto było wspólnym dziełem Renault i Nissana - zbudowano go na płycie podłogowej Renault/Nissan D platform, wykorzystanej wcześniej m.in. w Nissanie Maxima i Renault Laguna. W 2013 roku auto przeszło facelifting. Bliźniaczym modelem Latitude była III generacja produkowanego w Korei Płd. Renault Samsung SM5. Następcą Latitude jest Renault Talisman. Nazwa „Latitude” pochodzi z jęz. angielskiego i oznacza „szerokość geograficzną”, a potocznie także „wolność”.

czytaj więcej
Powagosław

Po komercyjnej klapie Vel Satisa, Renault poszedł na stylistyczny kompromis, mając na względzie konserwatywne gusty klientów, do których adresuje ten samochód. To jedna teoria. Według drugiej, Renault chodzi głównie o uzupełnienie gamy modeli, bez nastawiania się na sukces komercyjny. A ja powiadam: ładny z niego Lexus. Powodzenia.

~Powagosław
Luzacjusz

Najłatwiej byłoby powiedzieć: skoro VW Phaeton poniósł sromotną klęskę, skoro Vel Satisów sprzedało się mniej niż telewizorów kineskopowych w 2010 roku w Japonii, to Latitude przepadnie jak bursztynowa komnata. Ale nadziei, ludu mój. A Renault radzę zorganizować jakąś akcję na facebooku, np. „najnowsze badania wskazują, że kupno Latitude jest w dobrym tonie”.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Lalou
Renault Latitude
Sedan 2.0 dCi FAP 150KM 110kW
Po 4 latach użytkowania, wystawiam najwyższą możliwą ocenę. Ten samochód to moje pierwsze indywidualne doświadczenie z motoryzacją francuską (choć de facto w dużej mierze został zaprojektowany z Japończyków z Nissana) i jednocześnie pozytywne zaskoczenie na całej linii. Wcześniej Skoda, BMW, MercBenz – i powiem krótko: pod wieloma względami ten model Renault jest po prostu lepszy, a biorąc pod uwagę relację jakości i funkcjonalności do ceny, deklasuje niemiecką konkurencję. Mój egzemplarz to najwyższa wersja wyposażeniowa (Initiale Paris), która rozpieszcza wszystkim po kolei: panoramicznym dachem, fotelem z masażami, systemem audio (Bose -18 głośników+sub), jonizacją powietrza. Za tak wyposażoną limuzynę tego segmentu (A6, BMW5, Merc E) trzeba zapłacić min. 350 tys. zł. Auto jest bardzo komfortowe, przestronne, bardzo dobrze zaprojektowane (bryła i środek) i jak dotąd bezawaryjne.
4,9
~Arab
Renault Latitude
Sedan 2.0 dCi FAP 150KM 110kW
Latitude jest jednym z najlepiej skonstruowanych, przemyślanych i wykonanych limuzyn ostatniej dekady. Śmiem twierdzić, że Latitude jest zdecydowanie lepsze od MB klasy E (o C nie wspominam) czy BMW serii 3 z tego samego okresu, a moja opinia nie jest gołosłowna - jeździłem także nimi. Latitude trafił do mnie przypadkiem jako rozliczenie transakcji - do tego momentu kompletnie nie wiedziałem, że istnieje taki model. Auto jest absolutnie niezawodne - w ciągu ostatniego roku przejechałem nim ok. 40 tkm w PL, DE, CH, A. Poza wymianą oleju i klocków - nic. Wóz jest wyjątkowo komfortowy. Fotele w wersji Initiale posiadają funkcję masażu - rewelacja. Efektywne zawieszenie elegancko wybiera nierówności. Auto jest ciche nawet przy ok. 200 km/h. Ma masę udogodnień, z których nawet nie do końca zdawałem sobie sprawę - jonizator powietrza, wbudowany dozownik zapachów z kontrolą intensywności itd. Zachęcony poziomem Latitude planowałem przesiadkę do Renault Talismana, bo to podobno następca Laitude. Niestety, jazda próbna Talismanem pokazała, że to jest już absolutnie nie jest to samo, ewidentnie krok w tył, w kierunku jakiegoś pompowanego gadżeciarstwa, na jakimś okrutnie cienkim silniku 1,6 dCi. Naprawdę szkoda, że Renault nie umie ewolucyjnie rozwijać swoich modeli tylko zastępują jedne drugimi, nie czerpiąc świetnych rozwiązań poprzedników.
4,7
~R_LTTD
Renault Latitude
Sedan 2.0 dCi FAP 150KM 110kW
Jest to w mojej ocenie najlepiej zaprojektowany i wykonany model Renault od czasu Renault 25. Wóz jest bezproblemowy, niedrogi w utrzymaniu, gwarantuje bardzo komfortowy standard podróżowania. żałuję jedynie tego, że tak bardzo stracił na wartości od chwili zakupu. Auto wyraźnie niedoceniane w Polsce, bo nieznane.
Renault Latitude