Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Renault Latitude 2.0 dCi FAP 150KM 110kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 - 2015
Segment: Klasa średnia

Samochód wyższej klasy średniej (segment E) i były flagowy model marki produkowany w latach 2011-2015. Latitude zastąpił model Vel Satis wycofany z rynku w 2009 roku. Auto było wspólnym dziełem Renault i Nissana - zbudowano go na płycie podłogowej Renault/Nissan D platform, wykorzystanej wcześniej m.in. w Nissanie Maxima i Renault Laguna. W 2013 roku auto przeszło facelifting. Bliźniaczym modelem Latitude była III generacja produkowanego w Korei Płd. Renault Samsung SM5. Następcą Latitude jest Renault Talisman. Nazwa „Latitude” pochodzi z jęz. angielskiego i oznacza „szerokość geograficzną”, a potocznie także „wolność”.

Powagosław

Po komercyjnej klapie Vel Satisa, Renault poszedł na stylistyczny kompromis, mając na względzie konserwatywne gusty klientów, do których adresuje ten samochód. To jedna teoria. Według drugiej, Renault chodzi głównie o uzupełnienie gamy modeli, bez nastawiania się na sukces komercyjny. A ja powiadam: ładny z niego Lexus. Powodzenia.

~Powagosław
Luzacjusz

Najłatwiej byłoby powiedzieć: skoro VW Phaeton poniósł sromotną klęskę, skoro Vel Satisów sprzedało się mniej niż telewizorów kineskopowych w 2010 roku w Japonii, to Latitude przepadnie jak bursztynowa komnata. Ale nadziei, ludu mój. A Renault radzę zorganizować jakąś akcję na facebooku, np. „najnowsze badania wskazują, że kupno Latitude jest w dobrym tonie”.

~Luzacjusz

Dane techniczne Renault Latitude 2.0 dCi FAP 150KM 110kW 2011-2015

Podstawowe parametry Renault Latitude 2.0 dCi FAP 150KM 110kW
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu Renault Latitude 2.0 dCi FAP 150KM 110kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6

Publikacje o Renault Latitude

Newsy o Renault Latitude