Szukaj

Informacje o Renault Megane II Hatchback 1.5 dCi 85KM 63kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
NA ŻYWO
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria
Średnie spalanie dla Renault Megane II Hatchback 1.5 dCi 85KM 63kW 2004-2008
4,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,6
Renault Megane II
Hatchback 1.5 dCi 85KM 63kW
To chyba największa zaleta tego samochodu - zużycie paliwa jest niesamowite!!! W mieście przy dość dynamicznej, ale nie wariackiej jeździe 5.3-5.5 l/100km. Na trasie 4 z niewielkim hakiem, a jak mamy dużo samozaparcia i nie przekraczamy 100 km/h - na trasie Kraków - Rzeszów bez wyprzedzania, równym tempem - 3,7 l/100km. Serwis dość drogi, STRZEŻCIE SIĘ AUTORYZOWANYCH SERWISÓW, SZCZEGÓLNIE ASO W KRAKOWIE PRZY AL. POKOJU!!!! Części najlepiej kupować oryginalne (droższe od zamienników, ale znacznie bardziej trwałe). Przeglądy - koszt przeciętny.
4,2
Renault Megane II
Hatchback 1.5 dCi 85KM 63kW
Silnik dynamiczny, spala tyle co nic! Wspaniałe rozwiązanie dla tych, którzy nie chcą wydawać za dużo na wahe. W trasie po rozpedzeniu do danej prędkości i utrzymywaniu jej komputer pokazywał spalanie w granicach 3 litrow, naprawdę polecam.
5,5
Renault Megane II
Hatchback 1.5 dCi 85KM 63kW
Auto perfidnie dla emeryta, może i daje radę bo całkiem ładnie się rozpędza ale przy ostrej jeździe po mieście potrafi spalić tyle co 1.9 tdi, aktualnie zmieniłem na inną markę 2.0 też w dieslu i spala podobne ilości ( różnica 1-2l)

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 80
Duszenie się przy mocniejszym wciśnięciu gazu
  • Renault Megane II Sedan 2.0 i 16V 135KM 99kW 2003-2008
  • silnik
  • 182 tys. km
Witam mam problem bo po odpaleniu auto gaśnie , Po kilku minutach jak się rozgrzeje jak przypilnuje żeby było na obrotach to działa normalnie , Ale gry dodam nagle gazu to jak by miał zgasnąć i słychać jak by świat powietrza . Jak by lewe powietrze łapał i po tym się normalizuje Ale to jeszcze kilka mam problemów ale to już mniejsze typu elektronic error czy jakoś tak nie mam swojego kompa z by podłączyć auto Macie jakieś pomysły bo jak nie chciałem nigdy renówki tak w tej. Się zakochałem i jest mega wygodna zdrowa blacharsko i myślę że silnik też mocny tak mi mechanik powiedział przy kupnie znajomy ... Niestety nie mam jak się go teraz poradzić bo wyjechał do Austrii na 2 lata i nie ma bardzo czasu narazie . Proszę o konkrety. Nie potrzebuję żeby się tu klucic czy wyśmiewać nie jestem mechanikiem a coś tam sam po ślubie zawsze
Oczekuje na rozwiązanie
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane II Hatchback