Szukaj

Informacje o Renault Megane IV Hatchback 5d Facelifting 1.3 TCe 115KM 85kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2016, obecnie produkowana, czwarta generacja modelu jest następną rewolucją stylistyczną. Megane IV został zaprojektowany według nowej koncepcji designu francuskiej marki, której skorzystano wcześniej w modelach Captur, Clio IV generacji oraz Espace V generacji. Renault Megane czwartej generacji powstało na platformie podłogowej CMF-CD, będącej owocem współpracy Renault i Nissana, na której zbudowane są także Nissan Quashqai oraz Renault Talisman. Samochód oferowany jest w wariantach: hatchback, kombi oraz sedan (powracający do oferty, jako że w przypadku trzeciej generacji Megane, był on autonomicznym modelem o nazwie Fluence). Wersję usportowioną auta nazwano Renault Megane GT.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,7
~Adrian O.
Renault Megane IV
Hatchback 5d Facelifting 1.3 TCe 115KM 85kW
Samochód to raczej 3,5 gwiazdki, a nie 4. Nie da się jednak wystawić oceny z plusem bądź minusem. Decyzję o naciągnięciu oceny za całokształt w górę, motywuję bardzo dobrym spalaniem tego samochodu. Spalanie to aspekt jednoznacznie pozytywny i z wyglądem auta są to chyba jedyne kategorie, gdzie zdecydowanie wypowiem się dobrze. Megane ma jednak masę drobnych problemów, które są na tyle małe, że da się samochód użytkować. Jednak od samochodu posiadanego od nowości, powinno się oczekiwać krótszej listy bolączek. W samochodzie objawiły się wszystkie typowe dla tego modelu awarie - cieknące drzwi, skrzypiące wnętrze, stukające przeguby, krzywe spasowanie elementów karoserii, wariująca elektronika, skrzypiące sprzęgło i stukające przednie zawieszenie. Jako były sprzedawca tej marki mam wrażenie, że polift został zmontowany jeszcze gorzej niż przedlift. Chociaż chodzą słuchy, że wersje niższe (ja mam Life, produkowaną przez chwilę od wejścia PH2) były po prostu gorzej zmontowane. W każdym razie jeśli chodzi o typowe bolączki, to przy otwarciu drzwi w deszczowy dzień przez pierwsze kilometry woda kapie podróżującym z przodu na zewnętrzne kolano, lecąc z górnej części uszczelki drzwi. W desce rozdzielczej coś skrzypi. Krzywe spasowanie elementów karoserii doprowadziło do przetarcia lakieru w kilku miejscach - na drzwiach kierowcy sączy się już brązowy kolor, co przy białym lakierze wygląda tragicznie. Radio się wyłącza samoczynnie, najczęściej w wilgotne dni. Pomijam już to, że linia uszczelek pokrywa się między drzwiami w małym stopniu. Klasycznie już dla zeznań użytkowników, tylna klapa przy pracy obciera zderzak. Przednie lewe koło wydaje stukanie, które generowane jest przez odbój amortyzatora. Jedyne lekarstwo to okresowe smarowanie okolic tego elementu. Czasem nie działa na kierownicy strzałka w dół i nie jest to problem przycisku - po zgaszeniu i odpaleniu samochodu problem naprawia się. Ponadto skrzynia biegów od początku przy wybijaniu dwójki na luz blokowała lewarek pomiędzy jedynką, a dwójką - trzeba było mu pomóc wskoczyć na środek. Ruszanie w korku w upałach to symfonia stukania przeniesienia napędu. Fotele są trochę za małe jak na człowieka o wzroście 184cm - w Clio 5 są większe przez co uda nie bolą tak jak w Megane w dalszej podróży. Ale udało się zrobić na raz trasę 1700km i nie było bardzo źle. Jest wystarczająco. Część z bolączek zgłaszałem w okresie gwarancji, ale większość i tak wróciła bo wynika ze złej konstrukcji i naprawa pomaga tylko na chwilę. Serwis nie zaprojektuje nic od nowa, tylko założy to co dostanie z magazynu producenta. Temu samochodowi trzeba też wypomnieć jego pozytywne strony, chociaż jest ich mniej. Przede wszystkim niskie spalanie przy dobrej dynamice jazdy. Mieszkam w górach, a spalanie utrzymuje się poniżej 6 litrów. Trasa to często wyniki w okolicach 4,5 litra, jadąc z prędkościami bliskim dopuszczalnych. Unikam autostrad, ale i tam to auto uzyskuje dobre wyniki. Powyżej 120km/h samochód zwiększa spalanie zauważalnie. Nie zmienia to faktu, że wzrost z małego pułapu będzie zauważalny, ale wynik nadal będzie dobry. Około 7l na 100km powyżej 120km/h i 8,5l powyżej w okolicach 160km/h to dobry rezultat. Zwłaszcza przy tak krótkiej skrzyni biegów. Sześciobiegowej, ale jednak krótko zestrojonej. Z czterema rowerami na dachu, komputer pokazał już 8,9l przy trzymaniu się maksymalnych, legalnych prędkości. To nie robi już wrażenia, ale czuć było, że stupiętnasto konny motor siłował się z wiatrem - przy odpuszczaniu gazu wrażenia oporu tego żagla na dachu były równe wciśnięciu hamulca. Drugi plus to wygląd tego samochodu, jest najlepszy w klasie. Ale jako, że wygląd to kwestia gustu, to nie dodam nic więcej. Każdy oceni według swojego. Warto dodać, że w kwestii ergonomicznej to auto jest dość przemyślane. Guziki na kierownicy, gdy już działają, to odpowiadają za opcje intuicyjne. Łatwo się domyślić jak czym sterować, obsługa radia jest prosta. Może tylko panel klimatyzacji manualnej bym poprawił - pokrętło służące za wybór kierunku nawiewu i przyciski do regulacji siły wiatraków zamieniłbym funkcjami. Koszty utrzymania tego samochodu, który był rozsądnie wyceniony, powinny być w przyszłości niskie i to może kusić użytkowników na rynku wtórnym. Ale będąc przy kosztach, przyznam, że po 60 tysiącach kilometrów wiem już, dlaczego Megane było w segmencie C najtańsze na rynku, a alternatywą był tylko Hyundai i30. Zakupu dokonałem w czerwcu 2021 i całe otomoto wskazało, że te dwa modele były najtańsze w segmencie C. Czy wybrałbym to auto jeszcze raz? W zestawieniu z Hyunadiem tak, ale w innym wypadku nie. Poszukałbym czegoś starszego, ale solidniejszego.

Usterki Renault Megane IV

Liczba wpisów: 43
Silnik bierze olej oraz skrzynia biegów hurgocze
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • układ napędowy
  • 58 tys. km
Zgłaszam dwa problemy Po pierwsze samochód bierze olej jak dobra frytkownica 2 800 przebiegu i trzeba dolać ponad litr a druga sprawa to skrzynia biegów hurgocze na serwisie powiedzieli mi że to prawdopodobnie łożyska w skrzyni samochód ma na ten moment 5 lat pierwsza rejestracja 19 rok a więc teoretycznie cztery przebieg 58 000 w Renault na Gocławiu Powiedzieli mi w sprawie silnika że może brać nawet litr na 1000 km co dla mnie jest bez sensem ale dobra natomiast skrzynia biegów nie obejmuje żadna akcja serwisowa nawet rękojmia ani nic dla mnie science fiction jest to że skrzynia biegów w takim samochodzie manualna rozpada się przy 58 000 km Odpowiedz serwisu nie ma rękojmi Nie ma gwarancji samochód jeszcze jest w sumie niespłacony Pan Mechanik na Białowieskiej w Renówce stwierdził że może odkupić ode mnie ten samochód za 10 000 jak uważam że jest felerny po prostu kurwa żenada. Aczkolwiek może się mylę może to ja jestem jakieś roszczeniowy i po prostu trafiłem felerny model. I kłócę się z biednymi mechanikami bez racji.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria przepustnicy
  • Renault Megane IV Grandtour 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • układ wtryskowy
  • 195 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
W czasie jazdy, nagle pojawił się komunikat "skontroluje układ wtrysku paliwa". W czasie diagnozy komputerowej okazało się że komputer zapisał błąd "obwód potencjometru przepustnicy". Samochód pracuje na zwiększonych obrotach (tak do 1000) i oczywiście więcej spala paliwa. Nie wpadł jednak w tryb awaryjny. Przepustnica została wymyta benzyną ekstrakcyjną i sprawdzono styki na kostkach. Obroty pozostały na poziomie 1000, lecz wydaje się że już nie falują. Dalej jednak wyświetla się komunikat błędu "układy wtrysku paliwa". Czy ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie dalej szukać?
Nadmierne zużycie oleju silnikowego
  • Renault Megane IV Grandcoupe 1.6 SCe 114KM 84kW 2016-2018
  • silnik
  • 30 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 11
Samochód nowy - wszystko OK. Po pierwszej wymianie oleju 30000 km po przejechaniu 8000 km info - "Uzupełnij olej". Dolany litr. Po 6000 km uzupełnij olej. Mniej więcej tak to wyglądało do kolejnej wymiany. Po kolejnej wymianie oleju 60000 km. Po 3000 km dolany litr. Po kolejnych 2800 km dolany litr. Olej Evolution ELF SXR900 15W-40. Serwis od początku na stanowisku, że zużycie zgodnie z danymi silnika do 0,7 czy 0,8 l (nieważne) na 1000km jest w normie. Nie zainteresowali się faktem, że problemu początkowo nie było, że pojawił się i że przybiera na sile.
14 komentarzy
Renault Megane IV Hatchback 5d  Facelifting