Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Renault Scenic I Minivan 1.9 dTi 98KM 72kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 - 2000
Segment: VANy
Produkowany od roku 1996, kompaktowy minivan (segment K). Renault Scenic stanowił uzupełnienie w katalogu francuskiej marki w klasie vanów, zajmując w nim miejsce obok większego brata Espace. Z początku były tylko wariantem nadwoziowym modelu Megane (sprzedawany był jako Megane Scenic), co nie stanęło na przeszkodzie, by otrzymał nagrodę Samochodu Roku 1997 na Starym Kontynencie. Renault Scenic szybko stał się sporym sukcesem rynkowym marki – dotychczas nabywców znalazło ponad 5 milionów egzemplarzy. Najnowsza, czwarta generacja Scenica dostępna jest od roku 2016. Oferowany jest również 7-osobowy wariant samochodu noszący nazwę Grand Scenic. Trzy pierwsze generacje Renault Scenica dostępne były również w wersjach uterenowionych: RX4, Conquest oraz XMOD.

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Renault Scenic I Minivan 1.9 dTi 98KM 72kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 1382
Koszt ogólny 21,49 PLN
ON31.3 PLN
Wydatki serwisowe 7,58 PLN Pozostałe wydatki 5,83 PLN

Autodiagnoza Renault Scenic I

Liczba wpisów: 122
Niskie obroty biegu jałowego
dodał: mateusz_online, 2 lata temu
Wydaje mi się, że obroty biegu jałowego są za niskie, wskazówka obrotomierza pokazuje 500obr/min, natomiast po podłączeniu pod komputer diagnostyczny wskazuje na obroty między 740-760obr/min. Na ucho można stwierdzić to stojąc obok auta, gdyż zamiast równo i miarowo pracować, popierduje. Nie wiem czy ma to coś wspólnego, ale jak przy włączonym silniku pompuje pedałem hamulca, to obroty wzrastają, a gdy przestanę, spadają poniżej 500obr/min i po chwili stabilizują na 500obr/min. Jest to o tyle denerwujące, gdyż trudno ruszyć autem tak, aby je nie zadławić.
Silnik- obroty wzrastają po czym auto gaśnie (kontrolki usterki elektronicznej/świece oraz migocząca czerwona kontrolka CHECK)
dodał: PerelkAga, 4 lata temu
Witam serdecznie :) Jestem tu nowicjuszem więc nie wiem nawet czy w dobrej kategorii się zapytuję. Mój samochód to Renault Scenic I 1.4... Kilka razy wyświetliła się żółta kontrolka oznaczająca usterkę elektroniczną lub też coś ze świecami (zwiększyły się obroty) po chwili zgasła i zaczęła migać czerwona kontrolka CHECK (silniczek z napisem stop) i autko zamarło. Nie chciało ruszyć. Po jakimś czasie znów normalnie mogłam je odpalić i jechać dalej. Jednakże znów wystąpił ten sam problem i autko stoi... Co może być tego przyczyną? Czy to może być wina przepustnicy? Już sama nie wiem. Autko...
Głośno jeździ.
dodał: Lucylda, 4 lata temu
Od jakiegoś czasu słychać wyraźne buczenie/wycie z prawej tylnej strony przy wyższych prędkościach - tak od ok 70-80 km, między 90-120 km wyje niemiłosiernie a powyżej 120 przestaje:-) Pomimo wymiany opon - ktoś podsuwał ten pomysł wycie utrzymuje się. Proszę o podpowiedź co to może być

Dane techniczne Renault Scenic I Minivan 1.9 dTi 98KM 72kW 1997-2000

Podstawowe parametry Renault Scenic I Minivan 1.9 dTi 98KM 72kW
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 98 KM (72 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu Renault Scenic I Minivan 1.9 dTi 98KM 72kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Publikacje o Renault Scenic

Newsy o Renault Scenic

Renault Scenic I Minivan
Aktualnie przeglądasz Renault Scenic I Minivan