Szukaj

Informacje o Rover 75 Kombi 2.0 CDT 115KM 85kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany w latach 1998-2005. Brytyjska marka wprowadziła go na rynek jako zastępstwo dla serii 600. „75-tka” spotkała się ze znakomitym przyjęciem krytyków, podkreślano dobrze zastosowany retro design przywodzący na myśl Jaguara. Model zdobył mnóstwo nagród na całym świecie, choć początkowe wyniki sprzedaży nie były najlepsze. Dalszy rozwój auta zastopowało bankructwo Rovera. Od 2007 model produkowany jest jako Roewe 750 przez chiński koncern Nanjing Automobile Corporation.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1951 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Całokształt + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność
Średnie spalanie dla Rover 75 Kombi 2.0 CDT 115KM 85kW 2001-2005
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Rover 75
Kombi 2.0 CDT 115KM 85kW
Jeśli ktoś ma bardzo silną wolę (jazda na trasie z prędkościami 80-90km./h) można zejść do spalania na wysokości 4.7-4.8L/100km. Normalna jazda z prędkościami 110-130 powoduje, że po 100 km. z baku zniknie pomiędzy 5.5 a 6 litrów. W okolicach 150km./h spali już w granicach 6.5-6.7L. Jazda maksymalnymi prędkościami może wyssać pewnie ok. 10L. w ciągu 100km. Ceny części są różne. Jest sporo dobrej jakości zamienników, więc tragedii nie ma. Oczywiście pod warunkiem, że nie trafi się do mechanika, który patrząc na samochód poczuje, że właściciel do "dojna krowa", którą trzeba wydoić :) Jedna z boleśniejszych dla porfela (i niestety nie żadka), to awaria hydrauliki sprzęgła. Przykładowe ceny częsci: - wahacz - 300-350, - klocki hamulcowe 100-200 (komplet), - tarcze przód - 200 (komplet), tył 160 (komplet), - filtry: oleju (15), paliwa (50), powietrza (60), kabinowy (45), filtr odmy (50-120), - pompa sprzęgła (700-1000), - wysprzęglik (400-500), - sprzęgło (ok. 400), - silnik wentylatora ok. 1000 (dedykowany).
7,1
Rover 75
Kombi 2.0 CDT 115KM 85kW
to nie jest samochód do szalenia, jadąc sobie 120-140 pali okolo 6,5-7,5 dużo zalezy czy wlaczymy klime. Naprawde warto wgrac mape wtrysku od bmw, pali duuuuzo (1,5-2lit) mniej i łatwiej sie rusza, bez gazowania , poprostu troche wiecej mocy, duzo wiekszy moment. Auto wcale nie jest ani drogie w utrzymaniu ani kłopotliwe, wszystkie naprawy można samemu wykonać (włącznie z tym słynnym silnikiem wentylatora i pompą sprzęgła) i to niewielkim kosztem (szczotki sil. wentylatora 28zł). Ceny są poprostu identyczne jak części od BMW. Wadą samochodu jest to, że Rover juz nie istnieje, ale jest Roewe z Chin ;)
7,3
Rover 75
Kombi 2.0 CDT 115KM 85kW
Jak na moje oko spalanie jest rewelacyjne. Warto lać też np. BP Ultimate czy Shell V-Powera bo auto odwdzięcza się mniejszym spalaniem. Bajki o większej mocy czy coś to woda na młyn ale spalanie spada do nawet litra na 100km w trasie. Sumarycznie rekompensuje to wyższą cene tankowania i daje nawet pare zł oszczędności ale głównie chodzi tu o czystość tego paliwa. Osobiście uważam, że auto cichnie ciutkę i spokojnieje [obroty] na lepszym paliwku niz np. BioDiesel z Orlenu po którym dostałem "wahadełka" na obrotomierzu.

Usterki Rover 75

Liczba wpisów: 19
Szybkie grzanie wody
  • Rover 75 Sedan 1.8 120KM 88kW 1999-2005
  • układ chłodzenia
Po zakupie auta bezproblemowo przejechałem ok. 100 km. W pewnym momencie wskaźnik temperatury zaczął się podnosić a następnie trochę opadł i po chwili poszedł w górę do maximum. Zatrzymałem się i po niecałej minucie temperatura opadła do połowy podziałki.Ruszyłem dalej i znowu to samo. Podczas postojów próbowałem odkręcać korek wlewu wody i wtedy było słychać syczenie uchodzącego powietrza i delikatny wyciek wody.Po zgaszeniu silnika słychać jakby gdzieś woda chciała krążyć ale coś ją powstrzymuje jakby płynęła przez wąski przesmyk. Proszę o pomoc 502485562
Problem rozwiązany
1 komentarz
Szybkie grzanie wody
  • Rover 75 Sedan 1.8 120KM 88kW 1999-2005
  • układ chłodzenia
Po zakupie auta bezproblemowo przejechałem ok. 100 km. W pewnym momencie wskaźnik temperatury zaczął się podnosić a następnie trochę opadł i po chwili poszedł w górę do maximum. Zatrzymałem się i po niecałej minucie temperatura opadła do połowy podziałki.Ruszyłem dalej i znowu to samo. Podczas postojów próbowałem odkręcać korek wlewu wody i wtedy było słychać syczenie uchodzącego powietrza i delikatny wyciek wody.Po zgaszeniu silnika słychać jakby gdzieś woda chciała krążyć ale coś ją powstrzymuje jakby płynęła przez wąski przesmyk. Proszę o pomoc 502485562
Oczekuje na rozwiązanie
Skrzynia biegow.
  • Rover 75 Sedan 2.0 V6 150KM 110kW 1999-2005
  • układ napędowy
Witam.Problem jest taki: zona parkowala samochod.Po wrzuceniu wstecznego okazalo sie, ze auto nie jedzie.Ponowne wrzucenie biegu wstecznego nic nie dalo a przy tym okazalo sie, ze nie ma tez biegu 2 i 4 a teraz to juz i samochod zostal na biegu trzecim i nie idzie go wyrzucic ani zmienic na inny.Dodam, ze dzwignia zmiany biegow jest luzna, ale czuc i slychac moment wchodzenia biegu lecz auto stoi.Mam pytanie. Czy szykowac sie na wymiane skrzyni biegow czy tez moglo sie stac, ze poluzowala sie linka? pozdrawiam.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Rover 75 Kombi