Szukaj

Informacje o Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D; od II generacji zaliczany do grupy premium) produkowany od 1998 roku. Saab wprowadził go jako następcę modelu 900 (nie ma nic wspólnego z modelem 93). Pierwsza generacja 9-3 była tylko zmodernizowaną wersją swojego poprzednika. Dzięki współpracy z koncernem General Motors, pod maskę auta trafił pierwszy w historii marki silnik diesla. W 2002 roku debiutował 9-3 drugiej generacji, tym razem jako zupełnie nowa konstrukcja. Znów stworzono ją jednak z udziałem GM, model powstał bowiem na płycie podłogowej GM Epsilon. W 2008 roku 9-3 przeszedł facelifting.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2171 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~saabiarz
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW
Nie byłem do końca przekonany czy to był dobry wybór ale po pierwszych kilometrach stwierdziłem ,że lepiej nie mogłem trafić :) Samochód był sprowadzony z Holandii jestem jego 3 właścicielem, kupiłem go od osoby która nie była hojna w naciskaniu na pedał gazu czego skutkiem było czyszczenie silnika i wymiana przepustnicy (wszystko zapchane nagarem). Jeśli ktoś zadba o wymianę oleju i filtrów będzie jeździł dłuuugo bo rozrząd na łańcuchu. Jeśli chodzi o części to nie przerażajcie się ceną bo można dobrać od vectry lub frontery. Radzę zrobić szybko oba nadkola z tyłu pomimo ocynku ruda żre.
4,4
~noniemozliwe
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW
Auto kupiłem w 2010, używane z kosmicznym przebiegiem 326kkm za naprawdę niewielką kwotę. Razem z kosztami akcyzy oraz zarejestrowania wyniósł mnie ok 30% taniej niż średnia cena na naszym rynku w tamtym okresie. Pomimo kilku chrupnięć o których napiszę poniżej, do tej pory uważam, że był to jeden z lepszych zakupów jakie zrobiłem. Stosunek jakości oraz wyposażenia do ceny jest naprawdę przyzwoity. Do tego, co może niektórych dziwić, samochód niebywale solidny. Zresztą ilość przejechanych kilometrów na liczniku potwierdza ten fakt. Oczywiście jak z każdym autem, trzeba dbać, a niezawodność będzie wam dana. Kupiłbym ten samochód jeszcze raz, ale w wersji 5cio drzwiowej z maksymalnym możliwym wyposażeniem.
4,2
~Tomek wwa / zapasowe_konto_tomka@wp.pl
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW
Fajne auto. Z klimatem. Za to cene moglem kupic 3 lata mlodsze toledo, passata czy np. lagune. Nie zaluje decyzji. Moze dlatego ze czasami jestem fanem oldschoolu. Benzyna nie kosztuje mnie duzo. Jest bardzo komfortowe i przy dluzszych trasach mozna w nim odpoczac. Troche marne switala jesli porownywac z nowoczesniejszymi konstrukcjami. Deska rozdz. z samolotu + skora i inne dodatki rekompensuje jednak drobne niedogodnosci. Po za tym kazdy kto choc troche zna sie na samochodach,jak widzi saabika mowi: "Oo Saab... :)"
Åšrednie spalanie dla Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW 1998-2000
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW
Jestem bardzo zadowolony ze spalania. Autem przemieszczam się prawie wyłącznie do pracy 20km trasa + 17 km miasto (Wrocław. Przy aktualnych (niskich) cenach ropy dojazdy wychodzą mnie prawie tak jak wcześniej autem z silnikiem 1.6 LPG - więc jest naprawde suuper. Co prawda na zimowych oponach i przy niższych temperaturach spala około 0,5 litra więcej niż w lecie, ale mimo to ekonomia jazdy bardzo dobra jak na tak ciężkie auto. Dodam jeszcze, że auto posiada ogrzewanie postojowe, które automatycznie załącza się przy niedogrzanym silniku - a to też troszkę ropy pochłania.
6,0
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW
Średnie 6 litrów po pół roku jazdy. W zime wzrasta o około 1 litr. Na autostradzie jest to blisko 5,5 litra spalania. Wszystko mierzone za pomocą Aplikacji na telefonie ( wlane paliwo / przejechane km) ponieważ komputer okłamuje. Cykl mieszany 6l.
7,1
Saab 9-3 I
Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW
Jeśli systematycznie wymieniasz podzespoły unikniesz wielkich kosztów ten samochód sam z siebie się nie psuje, jeśli lejemy dobre paliwo (żadne kombinowane przelewane nie wiadomo ile razy z bańki do bańki) nie będzie problemu z układem paliwa.

Usterki Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 10
Problem z dmuchawÄ… / nawiewem
  • Saab 9-3 I Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW 1998-2002
  • instalacja elektryczna
Dmuchawa albo nie działa w ogóle (inne funkcje, jak ustawianie skąd ma dmuchać, albo wybór obiegu, działają), albo dmucha non stop na maksymalnych obrotach, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Spalony tranzystor w module sterowania prędkością obrotową dmuchawy. W 900NG - kupujemy moduł od 9-3, bo seryjny jest nierozbieralny. Moduł od 9-3 - trzeba wyjąć całość zza schowka w nogach pasażera - jest trochę gimnastyki. Potem rozkręcić, odlutować stary tranzystor i wlutować nowy - więcej szczegółów mogę podać w formie prywatnej wiadomości.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Brak mocy
  • Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW 1998-2000
  • silnik
W momencie zatrzymania, np. na przejeździe kolejowym lub światłach, zapala się kontrolka pracy silnika i samochód porusza się jak bez turbo, silnik nie kręci się szybciej niż 3500obr/min (normalnie ok. 4200). Po dłuższej jeździe czasem kontrolka gaśnie, a czasem trzeba wyłączyć silnik. Podczas sprawdzania Techem wychodzi błąd układu recyrkulacji spalin i jest to jedyny błąd jaki tech widzi. W skład tego układu wchodzi zawór podciśnienia i siłownik. Generalnie przy przebiegu 200tkm do wymiany były wszystkie zawory podciśnieniowe, bo żaden z nich nie trzymał (2. sterujący klapami, 3. siłownikiem turbiny). Turbina została wyremontowana na nowych łożyskach i uszczelnieniach (mocno rzucała olejem), a dodatkowo oszukiwał czujnik doładowania więc też został wymieniony na nowy (z powodu usmażenia w oleju ze sprężarki). Ponowne podłączenie do Techa dało w błędach: uszkodzenie układu recyrkulacji spalin (nieuzasadnione, bo elementy jw są już nowe). W tej sytuacji wymieniony został przepływomierz, wykasowane błędy komputera i problem został rozwiązany, bowiem okazało się, że zepsuty był w nim czujnik temperatury.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Dym spod silnika
  • Saab 9-3 I
  • silnik
  • 440 tys. km
Witam, posiadam opla movano (bus). Od czasu wymiany całego układu paliwowego i zaprogramowania wtrysków spod maski wydobywa się biały dym i przy niskiej prędkości czuć w kabinie smród spalin czy ktoś wie o co może chodzić?
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Saab 9-3 I Hatchback