Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Saab 9-3 II 9-3X 1.9 TTiD PF 180KM 132kW 2007-2014

Lata produkcji: 2007 - 2014
Segment: Klasa średnia
Obecnie już najtańsza wersja benzynowa, 2.0l 150KM, jest tak naprawdę wystarczająca. 9.5s do „setki”, 240Nm – jeździ się całkiem przyjemnie. Jednak to dopiero początek – wzmocniony wariant ma 210KM i świetnie wkręca się na obroty, do tego dynamikę oraz elastyczność zachowuje nawet przy dość wysokich prędkościach. Co ciekawe można również kupić Saaba 9-3, który „strawi” tankowanie biobaliw. W tym wypadku najsłabszy wariant wyciśnie z 2.0l 175KM – oczywiście dzięki turbosprężarce, zresztą jak cała reszta motorów benzynowych. To w zupełności wystarczy na nasze drogi, w razie czego można też wziąć wersję 200- lub 210-konną – ta druga jest sprzężona z napędem na wszystkie koła, który odejmuje trochę dynamiki. Diesel 1.9TTiD jest mały, do tego w podstawowej wersji liczy tylko 130KM. Kiepsko. Jednak uwaga, bo można się zdziwić. Ma 320Nm i do prędkości autostradowych jeździ co najmniej tak dobrze, jak 150-konna „benzyna”! Do tego można go też kupić w mocniejszym wydaniu – 160-konne może nie pozwala wbrew pozorom wyczuć jakiejś wyraźniej różnicy w jeździe, dopiero przy wyższych prędkościach robi się sporo dynamiczniejsze. Wariant 180-konny jest już ciekawszy – jego 400Nm momentu obrotowego naprawdę wgniata w fotel.
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz

Oceny Saab 9-3 II 9-3X 1.9 TTiD PF 180 KM 132 kW

Ogólna ocena
4,31
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(100%) NIE(0%)
ZALETY + Skrzynia biegów + Widoczność + Ergonomia
WADY - Poważne usterki - Wyciszenie - Karoseria

Autodiagnoza Saab 9-3 II

Liczba wpisów: 25
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
dodał: witjas, 7 lat temu
Na początku roku 2010 zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. Choć w warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantują że to na 100% usterka cewek. Kto wie coś na temat takiej usterki proszę o informację.
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
dodał: witjas, 7 lat temu
Na początku roku 2010 zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. Choć w warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantowali że to na 100% usterka cewek.
podczas jazdy gasnie licznik
dodał: ~ufo5, 7 lat temu
podczas jazdy gasnie licznik i co chwile sie zapala mimo ze auto jedzie swieci komonikat ze manualne sterowanie moze sie wyloczyc skontaktoj sie z serwisem

Dane techniczne Saab 9-3 II 9-3X 1.9 TTiD PF 180KM 132kW 2007-2014

Podstawowe parametry Saab 9-3 II 9-3X 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Produkowany od 2007 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1850-2750 obr/min
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Aluminiowa głowica. Żeliwny blok. Dwa wałki rozrządu w głowicy DOHC napędzane łańcuchem. System wielokrotnego wtrysku paliwa common rail. Intercooler – chłodnica powietrza doładowanego. Podwójny układ turbodoładowania. Koło dwumasowe. Filtr cząstek stałych.

Publikacje o Saab 9-3

Newsy o Saab 9-3

Saab 9-3 II 9-3X