Szukaj

Informacje o Saab 9-5 I Sedan 2.0 T 16V 185KM 136kW 1999-2006

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1985 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 263 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Saab 9-5 I Sedan 2.0 T 16V 185KM 136kW 1999-2006
10,1
l/100 km
12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,2
Saab 9-5 I
Sedan 2.0 T 16V 185KM 136kW
Spalanie jest duże. Wynika to przynajmniej z dwóch rzeczy: po pierwsze to auto zachęca do dynamicznej jazdy - przyspieszenia od 40 do 100 po prostu wgniatają w fotel a to jest przyjemne :) Po drugie instalacja gazowa jednak wpływa na spalanie. Po prostu autko pali 1-1.5 litra więcej gazu. Ja akurat mam instalację BRC 4 generacji i do tego trzeba jeszcze sobie doliczyć koszty benzyny, bo auto zawsze odpala na benzynie i puki nie osiągnie pewnej temperatury to chodzi na benzynie. Przy dłuższych trasach, które Saabem pokonuje się wspaniale to to rozwiązanie jest super, natomiast przy krótkich trasach obecność instalacji gazowej jest... no mało zauważalna. Polecam to auto, ale trzeba o nie dbać bo naprawy są naprawy drogie, poza tym tak czy inaczej trzeba się liczyć ze sporymi kosztami utrzymania. No..ale to Saab :)
10,0
Saab 9-5 I
Sedan 2.0 T 16V 185KM 136kW
Wszystko zależy od "ciężaru" nogi :) Ale tym samochodem przy zachowaniu rozsądku i respektowaniu przepisów można naprawdę pojeździć oszczędnie (jak na tej klasy samochód...nie można oczywiście oczekiwać spalania w okolicy 5 litrów!! To niestety nie w SAAB)
9,2
Saab 9-5 I
Sedan 2.0 T 16V 185KM 136kW
NAJNOWSZE OPROGRAMOWANIE dla saaba aby twój samochód miej palił znacznie miej palił . Jeżeli masz 150koni mechanicznych mogą ci zwiększyć 185 jeżeli masz 185 to maksymalna moc jaka uzyskasz to jest 245 koni mechanicznych.2.0T program był wgrywany Wielkiej Brytanii jest to program wgrywany początkowo do silnika a następnie do skrzyni za dopłatą można tez wgrać program do klimatyzacji do jej łatwiejszej obsługi koszt około 600 zł

Usterki Saab 9-5 I

Liczba wpisów: 23
nie chce zapalic
  • Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
  • silnik
Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje. Nie uudalo mi sie pomocy!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik, skrzynia biegów.
  • Saab 9-5 I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 9
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju, układ smarowania turbo itd.. 2. Skrzynia automatyczna pracowała świetnie, ale ni stąd ni zowąd poszedł rurką odpowietrzającą dym i po 2km zakończyła współpracę na amen.
4 komentarze
swieci kontrolka regulacji swiatel komputer pokazuje uszkodzenie czujnikow konfiguracji lamp
  • Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006
  • instalacja elektryczna
  • 186 tys. km
kontrolka regulacji lamp świeci po podłączeniu do komputera pokazuje ze pawdopodobnie uszkodzone są czujniki konfiguracji lamp. Interesuje mnie gdzie one są zainstalowane, gdyż prawdopodobnie mogą być tylko zanieczyszczone
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Saab 9-5 I Sedan