Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Saab 9-5 I

Saab 9-5 I
Lata produkcji: 1998 - 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz

Saab 9-5 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Autodiagnoza Saab 9-5 I

Liczba wpisów: 11
świece żarowe
dodał: olo770, 8 lat temu
przy dodatniej temperaturze otoczenia, auto jakby nie włączało świec żarowych, ponieważ trzeba trochę po kręcić aby odpalił. W temperaturach ujemnych świece się włączają i auto odpala bez problemu. Co jest przyczyną nie włączania świec w temperaturze dodatniej? A może inna przyczyna?
Brak wskazań szybkościomierza ,świeci się lampka kontrolna ABS.
dodał: YachtSaab, 4 lata temu
Brak wskazań szybkościomierza ,świeci się lampka kontrolna ABS objawy te wystąpiły na drugi dzień po okresowym przeglądzie tech.,licznik naliczania kilometrów również w tym czasie nie działa. Bywa,że po nocnym postoju auta usterki zanikają, ale po przejechaniu ,różnie 3 lub 20 km znowu występują.
brak mocy silnika
dodał: ~sławek, 7 lat temu
witam mam saba 2.2 tid mam problem podczas jazdy po przekroczeniu 140km/h zapala się kontrolka silnika i traci moc wymieniłem turbine przepływomież czujniki podciśnień a na techu pokazuje kod usterki po 234 proszę o pomoc
Nie odpala na rozgrzanym.
dodał: ~sabina, 8 lat temu
Początek: falowanie obrotów i turbo przy trzymaniu na hamulcu (automat); potem: niemożność odpalenia na ciepłym (silnik kręci, ale nie załapuje).
problem z ogrzewaniem
dodał: Andrzejek1980, 6 lat temu
Witam , w SAAB 95 kombi mam problem z ogrzewaniem , polega na tym że na stronę kierowcy jest nawiewane tylko chłodne powietrze a na pasażera oraz tył auta gorące.Serwis stwierdził że to nagrzewnica.Prosze o podpowiedź i jakieś wskazówki gdzie szukac usterki lub przyczyny.Dziękuje i Pozdrawiam Andrzej

Autorentgen Saab 9-5 I

Liczba wpisów: 11

usterki serwo hamulcowego

dodał: ~Saab, 6 lat temu
Saab 9-5 2,3T 250Tkm - brak wspomagania hamulca. Trzeba używać dużego nacisku na pedał hamulca. Przyczyna: opary olejowe wdmuchnięte przez przepuszczający zaworek zwrotny na przewodach podciśnienia podczas pracy turbo do serwa hamulcowego niszczą jego uszczelnienia. Najpierw wspomaganie zanika przy powtórzeniu hamowania w krótkim czasie, później zanika całkiem. Pedał hamulca rośnie po zgaszeniu silnika z wciśniętym pedałem.

Drgania kierownicy.

dodał: ~RadekZG, 8 lat temu
Drgania kierownicy występują przy przebiegach powyżej 100000km, spowodowane są uszkodzeniem ( zużyciem )mechanizmu różnicowego. Powstaje duży luz na dyferencjale i jest przyczyną drgań przenoszących się na układ kierowniczy. Pełno o tym opisów na obcojęzycznych stronach i potwierdza się to chyba w moim saabie. Wyważałem koła już 10 razy, efekt wyważania jest raczej psychologiczny. Drży i koniec.

Hałasy tylnego zawieszenia.

dodał: ~RadekZG, 8 lat temu
Tylne zawieszenie oparte na wahaczach zakończonych od strony koła tulejami które zapiekają się, skrzypią i trzeszczą. Tu znowu zastosowali patent GM Vectra.

Silnik, skrzynia biegów.

dodał: ~Szczęśliwy posiadacz SAABa, 8 lat temu
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju,...

Wyświetlacz klimatyzacji.

dodał: ~Messer, 8 lat temu
Występuje zanik wyświetlanych wartości-temperatury, kierunku i siły nawiewu. Podobno z początkowych lat produkcji tych modeli to się zdarza. Mój jest z 98 r. Można kupić taki panel od 120-500 zl. Naprawa kosztuje 150 zł.

Dane techniczne Saab 9-5 I

Moc silników 120–250 KM
Pojemność silników 2,0–3,0 l
Prędkość maksymalna 195–250 km/h
Przyspieszenie 0-100 6,9–13,0 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Saab 9-5 I
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 3988
Koszt ogólny 39,76 PLN
LPG29.78 PLN
ON78 PLN
PB33.58 PLN
Wydatki serwisowe 36,15 PLN Pozostałe wydatki 20,46 PLN

Publikacje o Saab 9-5

Newsy o Saab 9-5

Saab 9-5 I