Szukaj

Informacje o Saab 9-5 I Sedan 2.3 i T 170KM 125kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2290 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Saab 9-5 I Sedan 2.3 i T 170KM 125kW 1998-2001
10,9
l/100 km
13,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 i T 170KM 125kW
Witam. zaskoczyłem się pozytywnie jeźeli chodzi o spalanie. Byłem nastawiony na to że Saab wciągnie średnio o 2-3 litry więcej zarówno w mieście jak i w trasie. Przy mojej jeździe głównie miasto spalanie w zależności od stylu jazdy wynosi od 12 do 13,5 litra. Staram się tankować PB 98. Lecz trasy mierzone były na PB 95. Spalanie w trasie zależy od obchodzenia się z pedałem gazu. Mierzyłem spalanie na odcinkach około 500km przez tydzień średnio wychodziło między 8 a 9litrów. Jak na taka masę i komfort podrużowania moim zdaniem rewelacja... Pozdr.
10,2
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 i T 170KM 125kW
No cóż masa i pojemność silnika chce tego co chce i dostaje, ale co tam "CAR PRESTIGE" jest ważniejszy niż rozpatrywanie spalania. Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe tzn. max 100km/h to 7,5l/100km. Natomiast powyżej, do 150km/h wystarcza mu 8,3-8,5 l/100km. Wynik na autostradach ale oczywiście zachodnich to od 7,7 do 8,9 w zależności od prędkości,potrafi też przekroczyć i 9l. Miasto, jeżdżąc po Bydgoszczy lub wręcz stojąc w korkach to od 13,3 do 15,5 l/100km zimą. Zagazowywać go nie będę bo marka na to nie pozwala tak jak w przypadku VW i innych Niemieckich lub podobnych wynalazków. A po drugie kupowałem z pełną świadomością, że tak będzie palił.
10,2
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 i T 170KM 125kW
No cóż masa i pojemność silnika chce tego co chce i dostaje, ale co tam "CAR PRESTIGE" jest ważniejszy niż rozpatrywanie spalania. Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe tzn. max 100km/h to 7,5l/100km. Natomiast powyżej, do 150km/h wystarcza mu 8,3-8,5 l/100km. Wynik na autostradach ale oczywiście zachodnich to od 7,7 do 8,9 w zależności od prędkości,potrafi też przekroczyć i 9l. Miasto, jeżdżąc po Bydgoszczy lub wręcz stojąc w korkach to od 13,3 do 15,5 l/100km zimą. Zagazowywać go nie będę bo marka na to nie pozwala tak jak w przypadku VW i innych Niemieckich lub podobnych wynalazków. A po drugie kupowałem z pełną świadomością, że tak będzie palił.

Usterki Saab 9-5 I

Liczba wpisów: 23
nie chce zapalic
  • Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
  • silnik
Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje. Nie uudalo mi sie pomocy!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik, skrzynia biegów.
  • Saab 9-5 I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 9
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju, układ smarowania turbo itd.. 2. Skrzynia automatyczna pracowała świetnie, ale ni stąd ni zowąd poszedł rurką odpowietrzającą dym i po 2km zakończyła współpracę na amen.
4 komentarze
swieci kontrolka regulacji swiatel komputer pokazuje uszkodzenie czujnikow konfiguracji lamp
  • Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006
  • instalacja elektryczna
  • 186 tys. km
kontrolka regulacji lamp świeci po podłączeniu do komputera pokazuje ze pawdopodobnie uszkodzone są czujniki konfiguracji lamp. Interesuje mnie gdzie one są zainstalowane, gdyż prawdopodobnie mogą być tylko zanieczyszczone
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Saab 9-5 I Sedan