Szukaj

Informacje o Saab 9-5 I Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW 1999-2006

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2290 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~noniemozliwe
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW
Wygodny, szybki sedan z umiarkowanym apetytem na paliwo, pretendującym do segmentu premium. Z zewnątrz wydaje się spory, ale przestrzeń w środku ustępuje np. Octavii mk3/mk4. Można go dostać z bogatym wyposażeniem za psie pieniądze(najczęściej szrota, z silnikiem do remontu i osprzętem do wymiany), ale jak się go zrobi to potrafi się odwdzięczyć, bo jeździ się nim przyjemnie i naprawdę komfortowo(siedzenia to poezja). Do premium brakuje mu odpowiedniego wykończenia - sporo twardych(ale dobrze spasowanych) plastików, które mają tendencję do wydawania odgłosów oraz głośne zawieszenie, to główne bolączki wykluczające go z grona potencjalnej premium-konkurencji.
4,8
~Max.
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW
Kto kupi raz i będzie umiał dbać - ten na zawsze będzie miał saaba. Ja mam 2 sztuki teraz - Aero z 2002 roku i 3,0 Gryffin z 1999r. Oba maja tuning hirsha - zmieniony wydech brzmi pięknie dla ucha ale nie ryczy jak te podróbki polskie, tarcze hamulcowe mam założone sportowe wraz z zaciskami i klockami sportowymi....i zawieszenie - polecam zamiast wymiany amortyzatorów tyning kit saabowski - w jego skład wchodzi kompletne zawieszenie z wersji aero- wtedy odpada bujanie na zakretach i inne opisywane przez moich poprzedników kłopoty.
4,6
~Hellaine
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW
Bardzo wygodne auto i miłe dla oka. Duży komfort jazdy, wspaniałe przyspieszenie, bardzo dobrze się prowadzi. Jest to auto wyższej klasy o bardzo dobrych parametrach technicznych. Niestety trzeba długo i wytrwale poszukać dobrego serwisu dla tego auta. ASO to porażka cenowa.
Średnie spalanie dla Saab 9-5 I Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW 1999-2006
11,5
l/100 km
13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW
Samochód jest z zewnątrz duży. Wersja którą mam(z automatem) waży nieco ponad 1700 kg. Moja noga do najcięższych nie należy dlatego średnie spalanie z dystansu 23kkm które przejechałem to jakieś 10.9 l/100. Skrzynia sprawia, że auto pali dużo więcej niż by mogło. Stanie na światłach na "D" to 2.2 l/h. Zjazd z górki na biegu to pomiędzy 1.5 do 2 l/100km, także w manualu jest oszczędniejszy. Najniższe spalanie w trasie(90km/h bez przerwy) 5.8 l/100. Na autostradzie przy 140 km/h to jakieś 9,7 l/100km. W trasie spokojnie da się zejść do pułapu 7,5 - 8,5 l/100km. Generalnie, porównując do samochodów z podobną pojemnością, wypada całkiem nieźle, przy czym mamy tutaj przyjemnie odpychające 250 KM, co od 80 km/h wzwyż robi robotę. Auto stworzone na połykanie km w trasie i nie ma co z tym dilować. Może i nowocześniejszy diesel lepszy, ale zakresu przydatnych obrotów od 2k do 6.5k RPM tam nie uświadczysz, i to jest powód dlaczego chciałem turbo benzynę.
13,0
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW
Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 6,3 litra jadąc drogą ekspresową z tempomatem ustawionym na 100 km/h. Realne minimalne średnie spalanie (jazda 70% trasa, 30% miasto z prędkościami zgodnymi z przepisami lub zbliżonymi ) to ok 8 l/100 km. Jazda dynamiczna, czy też autostradowa w przedziale 130-140km/h to 11 litrów/ 100km. A teraz maksima :) Jazda z prędkością 200km/h na tempomacie ok 15 litrów, ganianie Subaru Imprez między światłami w mieście z PEŁNYM wykorzystaniem mocy to ok 24 l/100 :)
14,5
Liczba komentarzy: 1
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW
Wysokie spalanie wynika z trybu używania - auto używane wyłącznie w mieście, przeważnie na dojazd do pracy, sklepów itp (łącznie ok 15km dziennie). Przy jeździe na dłuższych dystansach spalanie drastycznie maleje - nawet do 8l/100km. Jeśli ktoś planuje używać Saaba wyłącznie na dojazd do pracy - radzę to rozważyć: Ostatnie dwa tankowania: z pełnym bakiem przejechałem 315km i dotankowałem 69,5 litra(ponownie do pełna). Następnie przejechałem 306km i znowu tankowanie do pełna - 74,5 litra. Oczywiście miały na to wpływ ostatnie mrozy (od -10 do -20´C), jednak latem przy podobnym trybie użytkowania bak starcza na ok 370km, mój rekord przy naprawdę oszczędnej jeździe to 450km. Pozdrawiam i wcale nie zniechęcam do kupna tego samochodu - pod warunkiem, że macie drugie autko miejskie, albo po prostu tak jak ja wybaczycie Saabowi tę jedną malutką wadę.

Usterki Saab 9-5 I

Liczba wpisów: 23
nie chce zapalic
  • Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
  • silnik
Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje. Nie uudalo mi sie pomocy!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik, skrzynia biegów.
  • Saab 9-5 I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 9
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju, układ smarowania turbo itd.. 2. Skrzynia automatyczna pracowała świetnie, ale ni stąd ni zowąd poszedł rurką odpowietrzającą dym i po 2km zakończyła współpracę na amen.
4 komentarze
swieci kontrolka regulacji swiatel komputer pokazuje uszkodzenie czujnikow konfiguracji lamp
  • Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006
  • instalacja elektryczna
  • 186 tys. km
kontrolka regulacji lamp świeci po podłączeniu do komputera pokazuje ze pawdopodobnie uszkodzone są czujniki konfiguracji lamp. Interesuje mnie gdzie one są zainstalowane, gdyż prawdopodobnie mogą być tylko zanieczyszczone
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Saab 9-5 I Sedan