Szukaj

Informacje o Saab 9-5 I Sedan 2.3 T 230KM 169kW 1999-2001

Lata produkcji: 1999 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2290 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 230 KM (169 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,8
~Aero
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 230KM 169kW
Najmilej zaskoczyl mnie komfort podrozowania, przez zabawe wszystkimi bajerkami i przyciskami nie raz wjechalbym komus w d... Swietne audio, bardzo dobre zawieszenie, idealne wysrodkowanie lozka wodnego i sprezyn z betonu. Lagodna skrzynia biegow i silnik ktory nie raz na swiatlach zaczerwienil bmw-boyow i hondo-tunerow... Itd... Itd... Samochod ma milion zalet i jedna wade, ktora przekresla wszystko - awaryjnosc. I bylbym w stanie pomyslec ze mialem slaby egzemplarz, ale posiadajac Saaba ludzie zaczepiaja Cie na parkingach i opowiadaja o swoich perelkach. Kiedys uslyszalem od goscia "ten samochod byl swietny i w ogole mi sie nie psul, ale wlozylem w naprawy 14 tys.".. No wlasnie.. I to jest to.. Posiadanie 9-5 to jak toksyczna milosc do kobiety ktora Cie bije. To jakbys mial zlego psa ktory zjada Ci Twoje najlepsze buty tuz przed wyjsciem na rozmowe o prace, a kiedy robi te swoje maslane oczy, wyprowadzasz go na spacer i rzucasz smakolyki Pedigree. Kiedy moi znajomi jezdzili nastoletnimi samochodami do Chorwacji, ja balem sie jechac na dzialke za miasto. Niestety. Wzdycham jak widze Aero na ulicy, ale logika mowi NIE. Opinia ma sluzyc potencjalnym nabywcom modelu jako daily car niz jako auto na niedzielne wypady, wiec na pytanie o ponowne kupno auta odpowiadam NIE.
4,4
~kreeg
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 230KM 169kW
Auto spełniło moje oczekiwania, zarówno jeśli chodzi o moc jak i ogólną jakość auta. Spalanie również nie zaskoczyło mnie na minus - jest w takim obszarze jakiego można się było spodziewać.
4,4
~maniek
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 230KM 169kW
zakupiłem to auto przez zwykły przypadek posiadam je od roku i nie zamierzam zamienić na żadne inne oczywiście pilnuje wymiany wszystkich płynów i jest serwisowane jeszcze mnie nigdy nie zawiodło

Usterki Saab 9-5 I

Liczba wpisów: 23
nie chce zapalic
  • Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
  • silnik
Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje. Nie uudalo mi sie pomocy!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik, skrzynia biegów.
  • Saab 9-5 I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 9
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju, układ smarowania turbo itd.. 2. Skrzynia automatyczna pracowała świetnie, ale ni stąd ni zowąd poszedł rurką odpowietrzającą dym i po 2km zakończyła współpracę na amen.
4 komentarze
swieci kontrolka regulacji swiatel komputer pokazuje uszkodzenie czujnikow konfiguracji lamp
  • Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006
  • instalacja elektryczna
  • 186 tys. km
kontrolka regulacji lamp świeci po podłączeniu do komputera pokazuje ze pawdopodobnie uszkodzone są czujniki konfiguracji lamp. Interesuje mnie gdzie one są zainstalowane, gdyż prawdopodobnie mogą być tylko zanieczyszczone
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Saab 9-5 I Sedan