Szukaj

Informacje o Saab 9-5 II

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz

Saab 9-5 II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Saab 9-5 II

Liczba ocen: 32
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Haka
Saab 9-5 II
Kombi 2.0 t 150KM 110kW
Broniłem się by pisać opinię tutaj, bo wiedziałem że nie będzie krótka... W temacie: Auto dobre z plusem, oczywiście nie doskonałe. Byłem bardzo zadowolony z poprzedniego auta Saab 9-3 I z zaje-dobrą instalką lpg V generacji. Kto wie może bym jeszcze je miał ale auto miało 450000km przebiegu (wszystko na LPG! fabryczny montaż Vialle Holandia) no i pojawiła się rodzina... Jednym słowem potrzebne było kombi. Najprostszy wybór padł na większego saaba 9-5. Żeby nie było sprawdziłem w kilka tygodni ileś innych aut będących w zasięgu finansowym, ale albo słabo wyposażone, albo słabe, albo jak np. przysłowiowy Passat z 7-8 tysi droższyprzy przeciętnym wyposarzeniu... Poza tym silniki saab świetnie tolerują LPG, blachy porządne, wiele osiągnięć z zakresu bezpieczeństwa (SAAB saves life). Biorąc to do kupy zawęziłem poszukiwania do 9-5ki. Jak się okazało szybko przeklinałem ten wybór. 1,5 miesiąca po zakupie zatarłem silnik! Moja miłość na tamtą chwilę prysła. Ale o tym dalej. Ogólnie po 3 latach mogę powiedzieć że wiara w auto wróciła i jestem bardziej niż zadowolony. Szczególnie z osiągów, wygody i kosztów (LPG..) Żeby nie ten incydent z silnikiem to byłoby na prawde super! Wygląd, nienachalny, inny, ale nadal europejski, klasyczny. Ma swój smaczek. Jeśli lubisz być inny to fajna sprawa że np. w moim 100000-nym mieście jest jeszcze 1 taki ale z fiatowskim 1,9 jtdm... Ma to też swoje minusy oczywiście...O wszystkim dalej.
4,4
~matkomosa
Saab 9-5 II
Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Podobno Volvo sie toczy, a Saab lata... cos w tym jest, wystarczy spojrzec na game mocnych silnikow i juz wiemy, ze raczej tym samochodem polatamy niz bedzieny sie toczyc :) Auto prezentuje sie dostojnie a zarazem sportowo. Jadac droga wiadomo ze to Saab. Samochod jest bardzo dobrze wyposazony, trzyma takze cene na rynku wtornym. Koszty utrzymania nie sa wygorowane, nie mialem tez problemow z dostepnoscia czesci zamiennych. Nie mam doswiadczenia jezeli chodzi o silniki benzynowe, natomiast diesel ma swoje mankamenty jak zapychajacy sie filtr DPF, EGR, czy klapy wirowe, lub kostka trzeciego wtrysku, ktora potrafi uziemic samochod, a koszt naprawy to ok 30zl... Jestem zadowolony z zabezpieczenia antykorozyjnego, po 11 latach uzytkowania nie ma ani sladu korozji, to jest doskonale. Samochod prowadzi sie bardzo pewnie, trzeba sie naprawde wysilic zeby wprowadzic go w poslizg. Auto nie jest idealne, po 11 latach nie dzialaja spryskiwacze reflektorow, jest problem z elektrycznym skladaniem lusterek, tylne zawieszenie wymaga remontu. Poza tym nie moge temu autu nic zarzucic. Jezeli ktos chce samochod szybki, komfortowy, a przede wszystkim unikatowy, moge spokojnie polecic Saaba 95.
3,9
~kowi
Saab 9-5 II
Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Zawsze chciałem mieć saaba, dlatego mam. Myslałem o volvo ale już mam s60, w tym roczniku s80 kosztowałby 50 a nie 30 tyś. Ale w tym przypadku cena=jakość. Nie jestem zawiedziony bo uwielbiam swojego saaba, Jest piękny zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Dzięki niemu miło zaczynam dzień, tak, jak dzięki żonie miło go kończę:) Jest mega wygodny, przytulny i ma coś, czego niemieckie i w większości japońskie samochody nie mają - duszę. Oczywiście mógłbym kupić niezawodnąbezpłciową toyotę, nissana czy taniego w naprawch vw, niewygodne audi, ale czy w życiu o to chodzi? Może dlatego jest ich tak mało, to nie jest auto dla kogoś, kto chce przemieszczać się z punktu A do B, to nie autobus. Mocno zawiódł mnie diesel. Mój serwisowany w aso nivette, z polskiego salonu, niby z najlepszym silnikiem, sprawdzony przed zakupem, a tu takie kwiatki:(. Użytkownikom nie polecam też servisów saab obuchowicz i olsaab (naciagacze) a dodatkowo temu pierwszemu zawsze tzreba zostawić samochód (mam nadzieje że to nie przyczyna moich usterek). facet \"dokładnie\" przejrzał go przed zakupem i przygotował do jazdy. Bardziej praktycznym polecam zdecydowanie volvo, ja też z czasem wrócę do tej marki. Ma równie niepotarzalny klimat ale o niebo lepiej wykonany. Cenowo niewiele droższy (s60) ale mniejszy. polecam silnik 2.4T manual z gazem-nie traci na osiagach i jest niezawodny jak szwajcarski zegarek. Następny będzie s80 z silnikem 2.4T, 3.2 albo 4.4.

Raporty spalania Saab 9-5 II

Liczba raportów: 49
Średnie spalanie dla Saab 9-5 II
9,2 – 12,1
l/100 km
6,5 – 7,3
l/100 km
12,7 – 12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Saab 9-5 II
Kombi 1.9 TiD 150KM 110kW
Witam serdecznie jestem posiadaczem takiego Saaba 95 bardzo sobie cenię wygodę i on mi jej dostarcza posiadam to auto w wersji kombi z silnikiem 1.9 150 koni jak myślę najlepszym i najbardziej ekonomicznym w silniku w tym aucie W mojej wersji jest podniesione komputerowo do 180 koni auto spala minimalnie na trasie zszedłem na 4,9 przy prędkości 110 na godzinę autostrada na dlugie trasy super 5L osiagniesz bez problemu miasto trasa średnie zużycie 7,5 l plusminus pozdrawiam bardzo komfortowy samochód wersja w combi jasna skóra dotykowy panel nawigacja Klima itp..
11,4
Saab 9-5 II
Kombi 2.0 t 150KM 110kW
Bierze 11Litrów, na trasach regionalnych gdzie operujemy na 4 biegu i kulamy sie jak idzie tempo to naprawde można się miło zaskoczyć. Osobisty rekord to na trasie z katowic do zakopanego w srodku tygodnia bez klimy i swiatel, bawiąc sie w jazde na "luzie" spali 6,1 ale to już byla jubilerska robota przy operowaniu gazem i mysleniu o jeździe. Z fabryki wyjechal na mapie 150 km (dokladnie 165 km bo tyle realnie te silniki generowaly mocy). Obecnie mam wygraną mape BSR - 221km i 363nm co dało mi inne auto, musze uważać ponieważ nie mam hamulców jak mocniejsze wersje - można sie zaskoczyć i powiem tak: po mimo tego że na silniku jest napisane eco power to takie eco to nie jest, auta swoje piją. Tronic robi co może zeby optymalizowac wydatki paliwowe silnika ale ludzie turbo w silniku jest po to aby spalic wiecej benzyny, takie bylo założenie wiecej powietrza w komorze pozwala wtrysnac wiecej benzyny i wygenerowac wiecej mocy. Przy takiej mapie musze lać PB98 co przy dzisiejszych cenach 5,40 za litr troche boli. Nie mam serca wsadzic krokodylowi gaz w tyłek, wole sprzedać i kupic citygo czy co innego co baedzie palic tyle ze stac mmiw bedzie jeździć na etylinie. Silnik szybko uzyskuje optymalną temperature cieczy chlodzacej.
12,0
Saab 9-5 II
Kombi 2.0 t 150KM 110kW
Daje przeciętnie bo żeby nie LPG które ratuje tu sytuacje, to nie byłoby tak kolorowo w kwestii wydatków na paliwo. Ze względu na chip mam wbite zalecane >98oktan, ale że lpg ma ponad 100... Miasto 12,5-15 LPG i to bez szaleństw. Autostrada grzeczna 120kmh - 11,5. Przepisowa - 13 LPG. Jakieś przyspieszanie ostrzejsze, pośpiech to i 18 litrów LPG... Natomiast z moich ostatnich 4000km to 11,7 l LPG. Naprawy. To już wiecie. Raczej nie auto na wieś gdzie nikt nie podejmie się naprawy, obsługi, aczkolwiek można się zdziwić ile jest niepozornych miejsc z fanami marki itp. Dobrze poznać kogoś kto się zna, się nie boi i nie będzie was odsyłał, i raczej z nim działać. Przez 57000 wymieniłem silnik ;-), koło zamachowe wału (taka zębatka jak od roweru, za 60 pln używka, a robocizna za 400! - zwalenie skrzyni), spadł oryginalny pasek osprzętowy - 160pln część z robocizną. Nie liczę zaliczonego psa (obudowa filtra, filtr powietrza) i focusa który na radzymińskiej w Wawie nie spojrzał w lusterko przed wyprzedzaniem (jego OC)
Saab 9-5 II