Szukaj

Informacje o Saab 9-5 II Sedan

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4836 mm
Szerokość 1792 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2070 mm
Wysokość 1448 mm
Rozstaw osi 2703 mm
Rozstaw kół - przód 1522 mm
Rozstaw kół - tył 1528 mm
Zwis przedni 1031 mm
Zwis tylny 1102 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1078 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 971 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 930 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 941 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1446 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1435 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 530 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1014 mm
Szerokość bagażnika 1380 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1092 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1765 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,4
~matkomosa
Saab 9-5 II
Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Podobno Volvo sie toczy, a Saab lata... cos w tym jest, wystarczy spojrzec na game mocnych silnikow i juz wiemy, ze raczej tym samochodem polatamy niz bedzieny sie toczyc :) Auto prezentuje sie dostojnie a zarazem sportowo. Jadac droga wiadomo ze to Saab. Samochod jest bardzo dobrze wyposazony, trzyma takze cene na rynku wtornym. Koszty utrzymania nie sa wygorowane, nie mialem tez problemow z dostepnoscia czesci zamiennych. Nie mam doswiadczenia jezeli chodzi o silniki benzynowe, natomiast diesel ma swoje mankamenty jak zapychajacy sie filtr DPF, EGR, czy klapy wirowe, lub kostka trzeciego wtrysku, ktora potrafi uziemic samochod, a koszt naprawy to ok 30zl... Jestem zadowolony z zabezpieczenia antykorozyjnego, po 11 latach uzytkowania nie ma ani sladu korozji, to jest doskonale. Samochod prowadzi sie bardzo pewnie, trzeba sie naprawde wysilic zeby wprowadzic go w poslizg. Auto nie jest idealne, po 11 latach nie dzialaja spryskiwacze reflektorow, jest problem z elektrycznym skladaniem lusterek, tylne zawieszenie wymaga remontu. Poza tym nie moge temu autu nic zarzucic. Jezeli ktos chce samochod szybki, komfortowy, a przede wszystkim unikatowy, moge spokojnie polecic Saaba 95.
3,9
~kowi
Saab 9-5 II
Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Zawsze chciałem mieć saaba, dlatego mam. Myslałem o volvo ale już mam s60, w tym roczniku s80 kosztowałby 50 a nie 30 tyś. Ale w tym przypadku cena=jakość. Nie jestem zawiedziony bo uwielbiam swojego saaba, Jest piękny zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Dzięki niemu miło zaczynam dzień, tak, jak dzięki żonie miło go kończę:) Jest mega wygodny, przytulny i ma coś, czego niemieckie i w większości japońskie samochody nie mają - duszę. Oczywiście mógłbym kupić niezawodnąbezpłciową toyotę, nissana czy taniego w naprawch vw, niewygodne audi, ale czy w życiu o to chodzi? Może dlatego jest ich tak mało, to nie jest auto dla kogoś, kto chce przemieszczać się z punktu A do B, to nie autobus. Mocno zawiódł mnie diesel. Mój serwisowany w aso nivette, z polskiego salonu, niby z najlepszym silnikiem, sprawdzony przed zakupem, a tu takie kwiatki:(. Użytkownikom nie polecam też servisów saab obuchowicz i olsaab (naciagacze) a dodatkowo temu pierwszemu zawsze tzreba zostawić samochód (mam nadzieje że to nie przyczyna moich usterek). facet \"dokładnie\" przejrzał go przed zakupem i przygotował do jazdy. Bardziej praktycznym polecam zdecydowanie volvo, ja też z czasem wrócę do tej marki. Ma równie niepotarzalny klimat ale o niebo lepiej wykonany. Cenowo niewiele droższy (s60) ale mniejszy. polecam silnik 2.4T manual z gazem-nie traci na osiagach i jest niezawodny jak szwajcarski zegarek. Następny będzie s80 z silnikem 2.4T, 3.2 albo 4.4.
4,5
~Oszołom
Saab 9-5 II
Sedan 2.0 t 150KM 110kW
Z pewną nieśmiałością podchodziłem do kupna, oferta trafiła do mnie dość przypadkowo. Początkowo rozum odrzucał decyzję zakupu, szczególnie po przeczytaniu negatywnych opinii z netu ale serce, po posiedzeniu w fotelu oraz po jeździe próbnej zaddecydowało inaczej. Jak na razie, po przejechaniu 18 tys, po prostu super. Obawiałem się, że Saab nie wytrzyma konkurencji z Accordem, zwłaszcza po przeczytaniu niektórych komentarzy w necie (Ale znalazlem też negatywne opinie o Accorzie, co wydawało mi się nieprawdopodobne). W sumie, obecnie chętniej jeżdżę SAABem, niż Accordem, przede wszystkim ze względu na wygodniejsze fotele i lepsze przyspieszenie zwłaszcze powyżej 130/h. Nie potwierdzam też opinii o "super tandetnych plastikach" Owszem, wygląd w pierwszej chwili budzi niepokój, ale dotykając przekonujemy się, że materiały są OK. Acha, u mnie nic nie skrzypi w kabinie. Zawsze mi się te auta podobały, ale przedmiotem moich marzeń były raczej "japońce" a Saab jest jednym z nielicznych "niejapońców" w rodzinie. Zobaczymy, co będzie dalej.
Średnie spalanie dla Saab 9-5 II Sedan
9,6 – 12,1
l/100 km
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Saab 9-5 II
Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Zainstalowałem w swoim samochodzie chip box kupiony w Niemczech za około 1000 zł. Efekty nieprawdopodobne.Moc wzrosła o 37 Km a moment o 32Nm.Zużycie paliwa spadło o około 1 litra na 100km..Jeżdzę głównie na długich trasach a zwłaszcza autostradach.Przy szybkości 120-130 zużycie średnie wynosi w granicach 5,5 litra a przy 150-170 wzrasta o 1 litr. Chip box spowodował spadek obrotów silnika o około 400 obr/min przy tej samej szybkości.Polecam wzsystkim.Absolutna rewelacja.Miałem uprzednio stuningowanego Citroena C5 naturalnie z silnikiem diesla.Tam efekty były podobne ale w Saabie zdecydowanie bardziej odczuwalne.Niewyobrażalnie żwawy silnik.
12,1
Saab 9-5 II
Sedan 2.3 t 220KM 162kW
Skrzynia automatyczna. Czysto miejska jazda (centrum Krakowa) latem - 13.8 l/100km. Najniższe uzyskane w trasie (90% drogi krajowe w terenie niezabudowanym, 10% ekspresówka/autostrada) - 9.5 l/100km. Plusem jest, że nawet przy wysokich prędkościach autostradowych (w Niemczech, około 180-190 km/h) spalanie rośnie niewiele powyżej średnich wartości. Najgorsze wyniki (masa+automat) w mieście. Świetna dynamika.
6,2
Saab 9-5 II
Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Tutaj duży plus dla fiata. W trasie nie wiem jak bym nie jechał nie przekracza mi 5,6. Normalnie, czyli 110, wyprzedzanie ślimaków (pozdro) wychodzi 5,2. Miasto 7,5 (Warszawa) ale potafi zmieścić się w 6,5. Niestety póki co nie rekompensuje napraw:(
Saab 9-5 II Sedan