Szukaj

Informacje o Seat Altea Standard 1.9 TDI 105KM 77kW 2004-2015

Lata produkcji: 2004 – 2015
Segment: VANy
Model należący do klasy minivanów (segment K) produkowany od 2004 roku. Altea uzupełniła rodzinną ofertę Seata, dołączając do większego modelu Alhambra. Auto jest również jednym z pierwszych tworzących grupę sportowych, rodzinnych vanów zwanych też MSV. Jego projektantem był Walter de'Silva, a zbudowano go na płycie podłogowej Volkswagena o symbolu PQ35. W 2009 roku model został poddany modernizacji, po której upodobnił się do Ibizy IV generacji. Altea dostępna jest również w powiększonej wersji XL oraz uterenowionej Freetrack.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemny rodzinny samochód, który miłe wrażenie sprawia zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz. Dynamiczna sylwetka nie kłamie - Altea jest może jeździć szybko. ~Powagosław
Luzacjusz
Altea jest jak shake w „Pulp Fiction”. Dobra, ale nie bardzo warta swojej ceny. Sylwetka trochę przerysowana. Choć przynajmniej potrafi się rozpędzić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~kamileek8
Seat Altea
Standard 1.9 TDI 105KM 77kW
Biorąc pod uwagę ilość pieniędzy jaką trzeba wydać na to auto, wypada raczej średnio. Jest wiele ciekawszych aut za 17-20 tys zł. Ja mam Alteę od roku i biję się z myślami: sprzedać czy nie? Z jednej strony auto jest tanie w utrzymaniu i raczej bezawaryjne. Ma też świetne właściwości jezdne. Ale na tym właściwie koniec. Zachowanie w zakrętach odpokutować trzeba na dziurach - plomby wypadają. Poza tym jest to tragicznie wyciszone auto, przy 100 km/h trzeba do siebie krzyczeć. Ładne wnętrze jest całkowicie plastikowe i potrafi skrzypieć. Z uwagi na hałas nie kupił bym ponownie.
3,9
~misiek
Seat Altea
Standard 1.9 TDI 105KM 77kW
Auto moze sie podobac ma swietny wyglad,jest praktyczne i super sie prowadzi ale na tym koniec reszta to juz ...uczucia mieszane Przesiadłem sie z 9-cio letniego Audi A-6 do nowej Altei i powiem wam szczerze ze mam wrazenie ze dałem sie zwyczajnie zwiesc. Autko jest wykonane marnie, w zasadzie ma sie wrazenie ze Seatowi chodzi o maximum oszczednosci na kazdym mozliwym kroku .Mialem okazje jechac Golfem Plus to w zasadzie brat blizniak Altei i powiem wam ze pomiedzy nimi jest \'\'jakoscowa przepasc\'\'.Bo jakie mozna mieć odczucia kiedy kupiło sie auto w którym trzeba przy 100km/h do siebie krzyczec! halas jest wręcz uciązliwy,ma sie wrazenie ze jedziesz z otwartym oknem lub tylną klapą.Seat nie daje tez pokrywy silnika przez co do kabiny dobiega spore buczenie przy dodawniu gazu.Z deski rozdzielczej po 2-miesiacach zaczeło dobiegac spore skrzypienie. Mam przejechane 3600km a z usterkami w serwisie bylem juz kilka razy i o ile czytam na roznych forach to moj przypadek nie jest jedyny,jednym słowem tandeta. Seatowi daleko do Skody i VW a do Audi ...szkoda gadac Powiem jedno,popełnilem wielki bład ze rozstalem sie z A6-stką
4,2
~Piocio
Seat Altea
Standard 1.9 TDI 105KM 77kW
Jestem mile zaskoczony tym autem. Bardzo duża radość z jazdy zapewniona przez dynamiczny i elastyczny silnik, świetne zawieszenie i doskonałe hamulce, do tego fajne, głębokie fotele z przodu z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach i pięknie grające audio. Nadwozie jest pojemne, można znaleźć schowki w różnych ciekawych miejscach. W bagażniku przydaje się podwójna podłoga i szuflada pod półką. Siedzenia tylne składają się w podłogę, więc jest równo. Martwiłem się, że nie pomieszczę się z rodziną 2+1+dziadkowie, ale jest OK. Wszędzie jak okiem sięgnąć, są poduszki powietrzne i kurtyny, więc czuję się bezpiecznie. ABS trochę za wcześnie się włącza, TCS OK
Średnie spalanie dla Seat Altea Standard 1.9 TDI 105KM 77kW 2004-2015
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Seat Altea
Standard 1.9 TDI 105KM 77kW
Auto sprawuje się bez zarzutu. Samochód jest oszczędny. Na trasie spala zwykle ok. 5-5.5 l/100km. Przy jeździe po mieście w korkach w zależności od zatłoczenia i długości trasy spala między 7-8.5 l/100km. Minimalne spalanie osiągnięte przeze mnie dotychczas to 4.4 l/100km. Biorąc pod uwagę niezawodność silnika 1.9TDI 105KM zakup ten to doskonały wybór. Jeśli chodzi o moc to dla normalnego użytkowania (nie stricte rajdowego) jest zupełnie wystarczający. Wyprzedza się bez problemu, z dużym komfortem i niezłą dynamiką. POLECAM
5,2
Seat Altea
Standard 1.9 TDI 105KM 77kW
Kupiona w salonie w lipcu 2009, ale z rocznika 2008. Auto jest bardzo oszczędne. Silnik został sprawdzony na hamowni. Fabryczne dane to 105 KM, a w moim egzemplarzu wynosiło 116! Po dostrojeniu ma teraz 138 KM i da się to wyczuć przy manewrach. Mam przejechanych (czerwiec 2010) ponad 31 tys. km. Auto zdecydowanie użytkowane w systemie mieszanym z przewagą poza miastem. Staram się jeździć oszczędnie, ale synowie dbają o cykliczne "przedmuchanie" pojazdu ;) Polecam wszystkim wizytę u dobrego mechanika zajmującego się badaniami na hamowni.
6,5
Seat Altea
Standard 1.9 TDI 105KM 77kW
Auto przy jeździe dzidkowo /rodzinnej pali ok 5 litrów. Jeżdżąc tylko po mieście na nierozgrzanym silniku to od 6.5 zima nawet do 10. Mowa o bardzo krótkich odcinkach. 4.6 udało mi się osiągnąć jadąc głównie 90 kmh przy płynnej jeździe. Autostrada do 120 to 5.5.

Usterki Seat Altea

Liczba wpisów: 21
Nieszczelność maski
  • Seat Altea XL 1.6 MPI LPG 102KM 75kW od 2010
  • części blacharskie
  • 150 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 1
Maska na połączeniu plastiku (tam gdzie są spryskiwacze) z blachą jest nieszczelna, uszczelka gumowa się zużywa. Nie byłoby to nic ciekawego, gdyby nie fakt, że w najniższym punkcie rynienki z blachy nie był zrobiony otwór (fabrycznie!), przez który woda leje się do komory silnika. Stąd robi się pleśń na macie wygłuszającej, a w moim przypadku przy wygryzionej przez zwierzęta macie woda leje się na korek oleju (stąd potem majonez pod korkiem) i przelewa się na przewody do świec, co skutkuje przebiciem i brakiem możliwości jazdy w większym deszczu. Rozwiązanie jakie zastosowałem u siebie to wężyk poprowadzony od tego nieszczęsnego otworu w rynience aż do przodu maski w rejony zamka (jest tam takie wgłębienie w obudowie plastikowej, z którego woda potem ścieka na chłodnicę). Dodatkowo wymieniam matę na nieuszkodzoną, bo przy prędkościach autostradowych w wężyku potrafi zrobić się cofka.
7 komentarzy
Silnik - problem podczas przyspieszania
  • Seat Altea Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW 2004-2015
  • silnik
Nie zawsze, ale czasem występuje problem podczas przyspieszania. Zdarza się, że w czasie naciskania pedału gazu przez 2-4 sekundy samochód nie przyspiesza, a uczucie jest jakby paliwo nie docierało do silnika. Dodam, że zdarza się to zarówno podczas jazdy na benzynie jak i lpg. Wymieniłem filtry z instalacji lpg, ale na próżno. Kolejny mechanik wymienił cewkę zapłonową, przewody zapłonowe, świece, uszczelki kolektora i nic, a swoje zainkasował. Potrzebuję pomocy - co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
DSG 7 - Mecatronic / utrata mocy i szarpie
  • Seat Altea XL 1.8 TSI 160KM 118kW od 2005
  • układ napędowy
Od początku skrzynia sprawiała problemy, a mianowicie 3-5 razy dziennie na D2-D3 potrafiła jak by odciąć moc i wręcz hamować biegiem mniejszym niż na wyświetlaczu. Zawsze na bardzo nierównej nawierzchni gdy jechałem na biegu D3 i zdejmowałem nogę z akceleratora aby zmniejszyć trzęsienie samochodu, w momencie gdy chciałem kontynuować i lekko przyśpieszyć pojazd nie odpowiadał i wręcz hamował, dopiero po wciśnięciu "gazu" do dechy ożywiało go po 1.5 sek. To samo się działo w czasie skrętu na skrzyżowaniu np. 3 pasmowym większym w lewo gdzie startuje 5 pasów i każdy sie wciska więc czasem trzeba odpuścić przyśpieszanie i na ponowne dodanie gazu nic, jak w powyższym... Po serwisie 7.5 tyś. km w Seacie zaktualizowano oprogramowanie, problem zmniejszył częstotliwość do 1 x na dzień lub nawet tydzień. Po serwisie 15 tyś. km ponownie wgrano nowe oprogramowanie do Mecatronic-i no i przyczyna już prawie usunięta, pojawia sie może 1 raz na 2 tyg. ale za to odczułem inną przypadłość, pojazd w czasie delikatnego ruszania na D2 potrafi szarpnąć lekko 2,3 razy (jak by już wsprzęgił D3 i dopiero chwilkę po tym wysprzęglał D1, takie subiektywne odczucie), pojazd przejechał już 600 km. od czasu serwisu, Gdzieś wyczytałem o Test drive po wymianie, aktualizacji Mecatroniki, Czy powinienem zrobić sugerowany test drive dla skrzyni DSG aby się nauczyła?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Seat Altea Standard