Szukaj

Informacje o Seat Ibiza I 1.7 D 54KM 40kW 1984-1993

Lata produkcji: 1984 – 1993
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 1985, pierwsza generacja Seata Ibizy (symbol 021A), była następcą modelu Fura. Auto powstało w oparciu o Fiata 127, a projektantem jego nadwozia był Giorgetto Giugiaro. Seat Ibiza I przeszła facelifting w roku 1991. Choć model charakteryzował się nie najwyższą jakością wykonania oraz dużą awaryjnością, cieszył się dużym zainteresowaniem wśród klientów (także w Polsce), co w dużej mierze zawdzięczał niewygórowanej cenie. W roku 1993 zakończono produkcję pierwszej generacji Seata Ibizy. Sześć lat później chiński Nanjing wykupił licencję na ten model.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 1984 do 1993 roku
Pojemność skokowa 1714 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 54 KM (40 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 98 Nm przy 2300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 79,2 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Wyciszenie
Seat Ibiza I