Szukaj

Informacje o Seat Ibiza I

Lata produkcji: 1984 – 1993
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 1985, pierwsza generacja Seata Ibizy (symbol 021A), była następcą modelu Fura. Auto powstało w oparciu o Fiata 127, a projektantem jego nadwozia był Giorgetto Giugiaro. Seat Ibiza I przeszła facelifting w roku 1991. Choć model charakteryzował się nie najwyższą jakością wykonania oraz dużą awaryjnością, cieszył się dużym zainteresowaniem wśród klientów (także w Polsce), co w dużej mierze zawdzięczał niewygórowanej cenie. W roku 1993 zakończono produkcję pierwszej generacji Seata Ibizy. Sześć lat później chiński Nanjing wykupił licencję na ten model.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz

Oceny Seat Ibiza I

Liczba ocen: 159
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~eosrulez
Seat Ibiza I
Hatchback 1.5 i 89KM 65kW
Auto jak na swój rocznik jest zaskakujące. Czym zaskakuje użytkownika? Prawie 100%-ową niezawodnością, nie takim złym spalaniem (bardzo dużo zależy od "nogi"). W dodatku jego osiągi są bezpieczne przy wyprzedzaniu, a nawet kusi - chce się bardziej deptać, gdy kierowca zrozumie, że nawet tem 1.5 to niezły "potworek" względem przyspieszenia i prędkości maksymalnej. W końcu "System Porsche". Jedyne na czym można się naprawdę zawieść to części blacharskie, a w zasadzie ich cena - zamiennik błotnika dedykowany do tego egzemplarza kosztuje 350-450 złotych (przykładowo - dla młodego kierowcy to będzie nieco za drogi interes). W dodatku mało jest tego na aukcjach przez co patrząc okiem "handlu" - ciężko to sprzedać.
2,9
~Radek
Seat Ibiza I
Hatchback 1.2 i 71KM 52kW
Witam ibiza była moim pierwszym autem po zdaniu prawa jazdy więc na poczatku byłem zachwycony jednak emocje szybko opadły zrobiłem nią 8 tys km i byłem 4 razy cholowany więc słaby wynik nawet jak na auto które wtedy miało 16 lat.Silnik 1.2 dość dynamiczny.ceny nowych części bardzo wysokie, słabe blachy.Tak więc po ibizie kupiłem kadetta i z tego wyboru byłem bardziej zadowolony.Szczerze ibizy już bym nie kupił.
3,6
~mc11111@o2.pl
Seat Ibiza I
Hatchback 1.2 i 71KM 52kW
Świetny silnik, dobrze zgrany ze skrzynią biegów. Małe autko ale można sie wybrać nawet na tor pojeździć. Ma Hiszpański temperament. Mocy mu wystarcza nawet na szybką jazdę na autostradzie. 180 km/h ale to juz kilk lat temu teraz bym si eni odwarzył.

Raporty spalania Seat Ibiza I

Liczba raportów: 157
Średnie spalanie dla Seat Ibiza I
6,9 – 8,1
l/100 km
4,8 – 4,9
l/100 km
7,3 – 9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Seat Ibiza I
Hatchback 1.2 i 71KM 52kW
Jeździłem Seatem Ibizą 1.2 silnik Porsche, rocznik 1992 przez 14 lat. W tym jczasie przejechałem nim około 200.000 km. W większości w cyklu miejskim. Gdyby nie fakt , że mój seat przegnił na wylot i odpadła w nim podłoga jeździł bym nim nadal.Seat palił średnio 8 l w cyklu miejskim, w zimie jeźdżąc na ssaniu 9,5l W trasie mieściłem się w granicach 5,5l. Silnik do końca nie brał ani grama oleju, zawsze był suchy i praktycznie bezobsługowy. Przez 14 lat oprócz filtrów, świeć i rozrządu przy silniku nie robiłem nic !!!!! . Natomiast jeśli chodzi o karoserię to błotniki gniły na potęgę. Były raz wiemione na nowe i te nowe też zardzewiały Kilka miesięcy temy samochód sprzedałem sąsiadowi za 1500 zł. Sąsiad podłogę pospawał kupił na szrocie używane błotniki i twierdzi, że zakup mojego samochodu to był interes jego życia. Ja jeżdżę obecnie Golfem IV 1.6 SR, rocznik 1999, i chociaż nic się w nim nie dzieje to pije jak smok wawelski 11-12 w cyklu miejskim. Teraz zbieram pieniądze na gaz do samochodu.
7,7
Seat Ibiza I
Hatchback 1.5 90KM 66kW
Silnik 1,5 System Porsche 90 km niezłe autko z dużym kopem!!! Nie jedno auto się zdziwiło jak je wyprzedzałem bez żadnego żyłowania! Nie mam żadnych z tyłu napisów wiec każdy myśli ale wariat jak on zyłuje auto z tak małą pojemnoscia!! Jezdzisz powoli pali mało, jezdzisz szybko tez pali mało bo mi przy spidach tak koło 160-180 km/100 pali 9 i jest to rezultat bardzo dobry!!!! Auto ma jedną bardzo duża wadę!!! BRAK WPOMAGANIA!!!!! Ale mozna się do tego przyzwyczaić!!! Polecam fajne auto za smieszną KASĘ!!!!!
8,3
Seat Ibiza I
Hatchback 1.5 i 89KM 65kW
Jeśli chodzi o części mechaniczne, to da się przeżyć, lecz ceny części blacharskich to totalna porażka. Ewentualnie jak się zepsuje coś naprawdę ultra poważnego, to będzie nas dużo kosztowało w porównaniu z innymi autami w tym budżecie/roczniku. Spalanie także może ulec zmianie na plus - po wyczuciu tego auta rzecz jasna.
Seat Ibiza I