Szukaj

Seat Ibiza II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Informacje o Seat Ibiza II

Lata produkcji: 1993 – 2002
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 1993-2002, druga generacja Seata Ibizy (oznaczona symbolem 6K) była pierwszą generacją modelu wyprodukowaną już po przejęciu przez koncern Vokswagena hiszpańskiej marki. Seat Ibiza II powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A03 Platform, tak jak m.in. Volkswagen Polo trzeciej generacji. Niektóre rozwiązania techniczne zaczerpnięto także z Volkswagena Golfa trzeciej generacli. Seat Ibiza II została zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro. Model przeszedł obszerny facelifting w roku 1999 (trzy lata wcześniej poddano go też mniejszej modernizacji). Auto otrzymało tytuł Samochodu Roku 1994 w Hiszpanii. W Republice Południowej Afryki sprzedawano go jako Volkswagena Polo Playa.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz

Oceny Seat Ibiza II

Liczba ocen: 845
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Zenon
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.4 60KM 44kW
-Silnik nieśmiertelny, wyraźnie słyszalny podczas jazdy autostradą. Bardzo złe wyciszenie w dłuższe trasy katorga. -Seat był moim pierwszym samochodem i szczerze polecam aby móc nauczyć się jeździć. Tani w serwisowaniu, utrzymaniu, naprawdę niskie spalanie bo to zaledwie 5-6l/100km. Mój egzemplarz posiada full elektryczne szyby i klimę, co wystarcza w lato, ogrzewanie również w zimę robi robotę. -Nie kupiłbym tego auta drugi raz, gdyż przede wszystkim mi się nie podoba, i jest za małe, natomiast dla początkujących kierowców jest to wspaniały naprawdę wspaniały wybór.
Dodane 2 lata temu
3,5
~Ironiczny
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.9 TDI 110KM 81kW
Silnik jak to 1.9 TDI - bardzo dobry, nieusterkowy, przy wadze auta i 110km - również bardzo zrywny. Generalnie nie ma problemu z silnikiem, skrzynią czy zawieszeniem - normalna eksploatacja. Problemy pojawiają się z całym osprzętem dosłownie wszędzie w aucie... a to padł silniczek wyciearczki tył - nie idzie go dostać, a to wytarło się piórko jednej z wycieraczek z przodu i trzeba kombinować z tak prostą naprawą, a to spadła linka od szyby z przodu (elektryczna - więc koszt mechanizmu bez silnika 150zł), za chwile to samo w drugiej szybie, notorycznie psująca się klimatyzacja, której wnet nie opłaci się naprawiać.. Za chwile świrować zaczyna ESP - ot tak bez powodu. Jak jeszcze ktoś nie daj Boże ma wersję "SPORT" to całkowita tragedia na nasze drogi - auto twarde, delikatnie obniżone, ciężkie do jazdy przy tym gabarycie. Jako małe auto do jazdy na miejscu - świetne, nawet wiliczając w to te drobne usterki, ale jako auto na jakąkolwiek trasę - tragedia. Spalanie najniższe w trasie to 4,92, najwyższe nam iejscu w zimie to 7,45, średnie w cyklu mieszanym miejskim i pozamiejskim około 6-6,5l przy jeździe żwawej i dynamicznej.
Dodane 7 lat temu
4,1
~RenaultQuadra
Seat Ibiza II
Hatchback 1.0 45KM 33kW
Był to mój pierwszy samochód. Bardzo prosty, wręcz ascetyczny. Brak w nim było wspomagania kierownicy a nawet obrotomierza o elektrycznych szybach nie wspominając. Jednak silnik był bardzo przyzwoity. Choć głośny to dawał rade w mieście mimo marnych 45 koni pod maską. Miejsca w środku jak na tą klasę auta jest pod dostatkiem. Wykonanie i plastiki są okropne, ale oczywiście nie to jest ważne w aucie za takie pieniądze. Prostota konstrukcji, tanie części pozwalają na w udaną eksploatacje. Jedynym problemem był alternator, który sprawiał kłopoty i nie raz z nim walczyłem. Poza tym auto bardzo siermiężne i do bólu proste ale świetne na pierwsze auto i dla fana majsterkowania
Dodane 7 lat temu

Raporty spalania Seat Ibiza II

Liczba raportów: 875
Średnie spalanie dla Seat Ibiza II
6,0 – 9,4
l/100 km
5,0 – 7,7
l/100 km
6,9 – 9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 D 68KM 50kW
Jest dobrze, przy silniku przez 2 lata zepsuł mi się alternator po tym, jak z przeciekała mi pompa paliwa. Za wymianę uszczelki pod pompą paliwa skroił mnie facet strasznie - 490 zł (400 zł sama robocizna, góra 6h pracy). Parę razy miałem problem z odpaleniem auta - usunięto mi immobilizer. Reszta, to wymiana części eksploatacyjnych, które są tanie jak barszcz, a wymieniam i tak na droższe. Hamulce są rewelacyjne. Ostatnio kupiłem Boscha i zaraz po wymianie 2 razy uratowały mnie i mojego brata przed zakupem nowego auta (nie z naszej winy). :D Gdyby nie hamulce, to by było po Seacie, a szkoda by było. Mam sentyment do niego. Lepszego auta za małe pieniądze się nie dostanie.
Dodane 10 lat temu
5,4
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto zrywne mocne dobrze przyspiesza. Na trasie najnizsze spalanie 4.6 w cyklu mieszanym latem lekko ponad 5 litrow zima litr wiecej. Jazda raczej taka normalna nie muląca ale tez nie caly czas pedal w podlodze. Ogolnie auto polecam bardzo dobrze sie prowadzi :)
Dodane 8 lat temu
5,2
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.9 TDI 90KM 66kW
Spalanie cacy, trzeba wcisnąć aby nabrać prędkości, ale jak się jedzie z głową, a nie na czyimś zderzaku to wcale nie boli po kieszeni. W mieście natomiast sobie nie żałuję a i tak nie robi więcej jak 7 litrów. 90 KM kod silnika to AGR, bez dwumasy i proste turbo bez zmiennej geometrii.
Dodane 8 lat temu

Usterki Seat Ibiza II

Liczba wpisów: 56
Silnik przy odpalaniu nierówno chodzi.
  • Seat Ibiza II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1993-1999
  • silnik
Po nocy w przypadku porannego odpalania silnik nie chce wejść na obroty i gaśnie, usterka niknie z zimę, w przypadku wjechania w kałużę silnik gaśnie (po odczekaniu kilkunastu minut awaria ustaje) mikropęknięcia cewki zapłonowej Wymiana cewki po sprawdzeniu. Diagnozowanie- po włączeniu silnika za pomocą spryskiwacza rozpylamy wodę na cewkę pod rożnymi kontami. W przypadku gubienia obrotów lub zgaśniecie silnika ujawniamy uszkodzenie cewki.Wymiana ok. 10 minut (dwie śruby nowa cewka ok. 75 zł, u mnie podróbka chodzi bez problemu 2 rok).
Dodane 11 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wycieki płynu chłodzącego
  • Seat Ibiza II
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Dane pojazdu: Seat Ibiza II rok prod. 1995 silnik 1.4i 60kM obecny przebieg 259780 km auto kupione w 2008 roku z przebiegiem 201800 km. Od kiedy kupiłem to auto skrupulatnie zapisuję wszystkie wydatki. Przez 4 lata wydałem na części 2500 zł, przejechałem prawie 60000 km. Uważam, że auto ma części trwałe, łatwo dostępne, tanie. Prosta konstrukcja pojazdu ułatwia kierowcy samodzielne serwisowanie pojazdu. Obecny problem: Wyciek płynu chłodzącego, w tempie 2 Litry na 100 km podejrzewam pompę wody albo nagrzewnicę. Polecam Państwu to auto ze względu na jego trwałość, niezawodność i niedrogie serwisowanie. Ogromnym minusem tego modelu są rdzewiejące blachy ale o tym pisał już jeden z użytkowników.
Dodane 14 lat temu
1 komentarz
Jak skasować inspekcję Service?
  • Seat Ibiza II Hatchback
1) załączyć stacyjkę ON 2) nacisnąć i przytrzymać przycisk kasowania kilometrów dziennych. 3) wyłączyć stacyjkę OFF i zwolnić przycisk kasowania kilometrów. Napis OEL ukaże się na wyświetlaczu. 4) przycisnąć i trzymać przycisk cyfrowego, przycisnąć go 5 razy ukaże się (- - - - -). Teraz jest resetowany przegląd (12,000 km) lub 6 miesięcy. 5) przycisnąć przycisk kasowania kilometrów dla wykonania inspekcji 01. IN 01 powinno się pojawić na wyświetlaczu. Do kasowania użyć przycisku zegara. 6) w razie potrzeby powtórzyć procedurę dla inspekcji 02. 7) załączyć stacyjkę ON. Kiedy ukaże się IN 01 wyłączyć stacyjkę OFF
Dodane 14 lat temu
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
5,0
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.4 60KM 44kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: BRC JUST HEAVY
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 250 tys. km
Wrzuciłem gaz II gen BRC do mojego monstera 1,4 60koni od nowości za 2500zł w 2001 r. i juz mi sie zwrócił nawet nie licze ile razy. Od czasu do czasu wyregulować -raz na dwa lata. i pali 7,5-8 po trasie,8-9 średnio, 9-10 po mieście i z pełną przyczepą, ok 12 przy prędkości 140 . benzyny wychodziło 5 po trasie, 6 średnio, 7 wzimie i w mieście, a naciągnięcie przyczepy...
Dodane 14 lat temu
5,0
Seat Ibiza II
Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 252 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Auto wiekowe wysłużone jednak mimo wszystko bez problemu dalej pokonuje kolejne kilometry ! Instalacja nigdy nie była problemem w tym aucie , przeważnie coś w zawieszeniu odmawiało posługi ze względu na zużycie
Dodane 9 lat temu
5,0
Seat Ibiza II
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Zdecydowanie polecam wmontowanie instalacji gazowej do tego modelu. Im starszy silnik i mniej elektroniki tym mniej problemów. Ibiza na gazie przepala tyle złotówek co mały skuter paliwa. Doradzę tylko, aby nie dać się zwieść tekstem "kable i świece są ok, nie trzeba wymieniać na nowe". Bzdura.. lepiej wymienić i dostroić gaz na nowych silikonowych kablach i świecach, a...
Dodane 12 lat temu
Seat Ibiza II

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów