Szukaj

Informacje o Seat Ibiza III 1.9 TDi 101KM 74kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2001-2008 (na rynku polskim oferowana od roku 2002), trzecia generacja Seata Ibizy (symbol 6L) powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 Platform, podobnie jak m.in. Skoda Fabia pierwszej generacji, Volkswagen Polo czwartej generacji czy Audi A2. Model został zaprojektowany przez Waltera de’Silvę. Ibizę trzeciej generacji poddano faceliftingowi w roku 2005. Ibiza III oferowana była także w wersjach usportowionych, o nazwach FR oraz Cupra. Auto otrzymywało trzy razy z rzędu nagrodę dla najlepszego samochodu w swojej klasie według magazynu „What Car?”. Zdobyło także tytuł Samochodu Roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1800-2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Woocash94
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDi 101KM 74kW
Samochód posiadam półtora roku, zrobiłem przez ten okres 18tys km. Jestem bardzo zadowolony. Jeden z najlepiej prowadzących się samochodów tego segmentu z dynamicznym silnikiem. Główną jego zaletą jest spora frajda z jazdy, szczególnie po krętej drodze. Świetny układ kierowniczy i zawieszenie pozwala czuć samochód w ostrych zakrętach. Można przyczepić się jedynie do słabych plastików wewnątrz, pomimo że górna część deski rozdzielczej jest miękka, reszta jest dość toporna. Sporym plusem jest również jednostka napędowa, bardzo oszczędny silnik a jednocześnie cechujący się dobrą dynamiką. Za sprawą 240Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1800 obrotów, w trasie wyprzedzanie nie jest żadnym problemem, samochód zbiera się jakby miał przynajmniej 30 koni więcej. Ibiza jest przestronna i ergonomiczna. Ciężko narzekać na brak schowków. No i ta stylistyka nadwozia... ponadczasowa. W końcu projekt włocha Waltera De Silva, który projektował wcześniej Alfy Romeo
4,5
~PAN
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDi 101KM 74kW
Calkiem dynamiczny silnik 1.9 TDI nie ma problemu na trasie z wyprzedzaniem czy uzyskaniem dość wysokiej prędkości. Dłuższa trasa nie męczy gdyż fotele i miejsce we wnatrz są rozwiazane dobrze. Ekonomiczność jest na bardzo dobrym poziomie a ma na to wpływ wysoka niezawodność, dość małe spalanie, i średni koszt części zamiennych . Niektórych rażą plastiki, mnie nie - mając dzieci i zwierzaka na pokładzie to najlepszy materiał do czyszczenia. Warto kupić wersję 1.9 TDI ( jest drosz w zakupie ale bezawaryjność szybko zniweluje dodatkowy wydatek )warto wydać ciut więcej i miec 1.9 nigdy 1.2 benzyna to auto to tragedia. Dodtkowym atutem auta jest jego stosunkowo niska cena porównując chociażby do VW Polo. Zastanawiałem się nad 1.9TDI 130 KM jednak znajomy z serwisu odradził (jest bardziej awaryjna ! tak srednio o 40% a to wiele ) dlatego mam 1.9 TDI 101 KM. Mam wersje 3d i rodzine wszyscy nie polecalo 3d ale wcale nie jest zle to mit że 5d to wygoda, a auto znaczniej dynamiczniej wyglądaw 3d. POLECAM.
4,5
~OK
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDi 101KM 74kW
Ibize oceniam bardzo dobrze ale i pare negatywnych rzeczy mozna sie dopatrzyc jestem wybredny a aut idealnych nie bedzie wszsytko zalezy od gustu na poczatku przed zakupem myslalem o tymm aucie nienajlepiej( mając max do wydania 22 tyś zł a niechce się czegoś staregoto niema wyboru corsa odpada , Astra zadroga Clio? )Samochody zmieniam co 3 - 4 lata i nie jestem osoba taka jak połowa uzytkownikow chodzi mi o przyslowiowego wujka henia co se kupuje auto raz na 15 lat i sie madrzy jakie to ono jest fajne a innym nie jezdzil a swoje zachwala najbardziej bo jest jego, ja probuje zawsze moje ooceny przedstawiac mozliwie obiektywnie o ibize mozna w roznych opiniach wyczytac rozne rzeczy negatywne i pozytywne żadnych nie bede negowal poniewaz najlepsza opinia byla by od jednej osooby co by miala przynajmniej 4 ibizy to wtedy by było dobre porownanie.Tak czy ninaczej auta z niemiec nietknę takie zjechane woły niby 140 tyś a po dokladnym sprawdzeniu 290tyś NIEMIEC disla nie kupuje poto by go na ulicy trzymać jeżdzi nim i to na MAKSA ( moje z francji przy zakupie miało 67tyś sprawdzone potwierdzone tył malowany niby taki był w francji HA HA
Średnie spalanie dla Seat Ibiza III 1.9 TDi 101KM 74kW 2001-2008
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDi 101KM 74kW
Witam! Ibize kupiłem ze względu na silnik oraz wygląd (używaną z niemiec - 164k km ksiązka) Posiadam wersje sport, obniżone zawieszenie, co wpływa na dużo niższe opory powietrza. Jestem z Czechowic - Dziedzic, dojeżdżam do Katowic na studia 47km w jedna stronę. Jadąc oszczędnie hamując biegami prędkością 80km/h nie przekraczając 100km oraz warunek konieczny ciepła letnia pogoda udaje mi się osiągać średnie spalanie na poziomie 3,8litra a rekord padł wracając z katowic - komputer wyświetlił 3,6litra!! w lato jeżdżac tylko trase na baku (40litrów) na stacji wyzerowany licznik robiłem 950kilometrów i znów tankowałem 40 (tak wiem ze jest 45) Wymieniałem ostatnio aku nie wiem, miesiąc temu (przed mrozami) komputer się zresetował i po 3 tankowaniach mam średnią 5,2 (duzo miasta, kilka tras) mroz jak cholera był do -18stopni i długo palę auto zanim ruszę 3-5minut, jak jest koło zera ruszam od razu ale staram sie nie uzywać turbo zanim motor sie nie rozgrzeje... wiadomo trasa but, 4 osoby, 120-130 to te 6 spali... z drugiej strony ojciec ma fabke 1.2 i jak mu zejdzie poniżej 6litrów jest wniebowzięty :] pozdrawiam !
5,7
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDi 101KM 74kW
Auto jest bardzo ekonomiczne ! Tak niskie spalanie do takiej mocy i przyśpieszenia to jest po prostu rewelacyjne ! Dokładnego spalania wam nie podam ponieważ nie posiadam komputerka pokładowego no ale mniej więcej da się w miare dokładnie wyliczyc ile spala... W mieście przy dynamicznej jeździe nie spala troszkę mniej niż 7L, podczas spokojnej jazdy spala około 5,5L. Na trasie jadąc na 5 biegu około 120 - 130 km/h spalił około 5 litrów. Mniej nie wiem czy się da... raczej nie jeżdżę 90 km/h po autostradzie - no chyba że są jakieś ograniczenia ;)
5,0
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDi 101KM 74kW
Auto jest ekonomiczne. Dojeżdżam do pracy 55km w jedną stronę, z czego połowę praktycznie stoję w korkach. Wtedy auto średnio spali 5.6l/100km. W trasie schodzi do niewiele powyżej 4l/100km, a jak szalejemy - skoczy do 6.5l/100km. Ale przy tych osiągach jest bardzo dobrze. Musimy pilnować jakości paliwa - ten model ma pompowtryskiwacze, wysokie ciśnienie wtrysku nie pozwala zalewać go opałem albo olejem z MacDonald-a. - weryfikacja po kolejnych 50tys. km. (przy przebiegu 220tys. km): paliwo coraz droższe, teram pali średnio 5l/100km. Komputer zawyża o ok. 10%

Usterki Seat Ibiza III

Liczba wpisów: 28
Jak pozbyć się uciążliwych stuków?
  • Seat Ibiza III
chciałbym przedstawić Wam mój sposób na rozwiązanie stukania w okolicach lewego ucha. W mojej ibizie to pomogło. A teraz przejdźmy do rzeczy....jak ją używam od maja tak od jakiegoś miesiąca zaczęło dochodzić mnie dziwne "pukanie" w okolicach lewego ucha, które występowało przy wjechaniu w dołek lub np. przy energicznym ruszaniu lub hamowaniu. Zacząłem szukać gdzie to może występować i stwierdziłem że w czasie jazdy (wolnej radzę) otwierając delikatnie drzwi stuk ustępował. Zacząłem oglądać drzwi i nie mając po ręką nic innego (a jest to największe g...o jakiego mogłem użyć i nikomu nie radzę tego brać ale to były testy) użyłem PLAKA i wypsikałem całą uszczelką drzwi oraz zamek w drzwiach i rygiel na słupku i co.....i pomogło na jeden dzień. Rano było to samo i po podjechaniu do zaprzyjaźnionego serwisu do nasmarowania zamka w drzwiach oraz rygla użyłem smaru Wurth HHS2000 i od tej pory stuk ustał do dziś i nadal jest cicho. Ponoć podobna sytuacja była na początku w Skodach Octaviach gdzie użyto zamków od Passata, które będąc zamocowane po złym kątem stukały. Jest to mój przypadek ale podejrzewam że części osób może pomóc....jeżeli ktoś sprawdzi to nasmaruje te dwa elementy i przestanie stukać to proszę o info. W razie pytań służę pomocą.
Problem rozwiązany
kapiąca woda na dywanik pasażera (przód)
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW 2002-2008
  • wnętrze
  • 160 tys. km
Podczas jazdy kapie woda na dywanik pasażera (przód). Woda spływa po obudowie filtra kabinowego skądś z góry i kapie na dywanik. Sam filtr kabinowy jest suchy. Woda jest przeźroczysta, nie śmierdzi i nie pachnie, wykluczam w tym momencie że jest to płyn chłodniczy albo płyn do spryskiwaczy. Samochód kiedy stoi i pada deszcz nie przecieka - woda w tedy nie kapie na dywanik. Coś ewidentnie przecieka jeśli samochód jest w trakcie jazdy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Auto samo gaśnie
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2006
  • silnik
  • 180 tys. km
Auto samo gaśnie przy zimnym silniku póki się nie zagrzeje do około 80©. Czasami wystarczy dać mu w gaz i tylko się zadławi i jedzie dalej ale jak będzie mieć niskie obroty to już zgaśnie. Przy gaśnięciu świeci się kontrolka checka i EGRa.
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Ibiza III