Szukaj

Informacje o Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW 2017-2021

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Auta małe

Podstawowa jednostka oferowana przez producenta to trzycylindrowy motor o pojemności 1,0 l i mocy 95 KM. Ta sama jednostka jest dostępna również w mocniejszej wersji 115 KM. Nowością jest sinik 1,5 l TSI o mocy 150 KM, który dostępny będzie w drugiej połowie 2017 roku. Ofertę uzupełnia silnik diesla o pojemności 1,6 l w trzech wersjach, oferując odpowiednio 80 KM, 95 KM oraz 115 KM. Do benzynowego silnika 1.0 l o mocy 90 KM dostępna jest fabryczna instalacja CNG. 

Powagosław

Można odnieść wrażenie, że dostaliśmy poprzednią generację po face-liftingu, ale to tylko stara, dobra niemiecka szkoła „designerskiej ewolucji”. Może to zasługa Leona, na którą ją trochę wystylizowano, ale fakty są takie, że Ibiza nigdy nie wyglądała tak wyraziście jak wygląda dziś.

~Powagosław
Luzacjusz

Wiecie, że przeciętny kierowca Ibizy jest średnio 10 lat młodszy od właścicieli innych samochodów w stajni Volkswagena? Może dlatego w końcu ktoś pomyślał i zaprojektował auto z młodzieńczym wigorem, którego w ostatnich latach w Seacie było tyle, co na zjeździe szkolnych kolegów 50 lat po maturze.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2021 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1500-3500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 76,4 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Papitan
Seat Ibiza V
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Długo wybierałem samochód. Na początku byłem nastawiony na Suzuki Swifta, ale w końcu nawet nie zrobiłem nim jazdy próbnej. Odrzucony za zbyt mały bagażnik i słabe wyciszenie. Potem brałem pod uwagę jeszcze Tipo, Astrę, Micrę, i20, Rapida i Fiestę. Dwa pierwsze albo za drogie albo zbyt słabo wyposażone i słabe silniki, kolejne dwa za małe i słabe silniki, Rapid gorzej wykonany niż Ibiza. Ostatecznie wybierałem między Fiestą i Ibizą, zrobiłem jazdy próbne. To Fiesta bardziej mnie zachwyciła po przejażdżce, ale zadecydowały aspekty praktyczne i cena. Ibiza była minimalnie tańsza, z większym bagażnikiem, lepszym spalaniem, dłuższą gwarancją (5lat vs 2 lata). Za to Fiesta lepiej się prowadzi (najlepiej w segmencie podobno) i ma fajne wyposażenie w porównywalnych widełkach cenowych (podgrzewana przednia szyba, wysoko umiejscowiony ekran 8 cali, klimatyzacja automatyczna). Myślę, że drugi raz zdecydowałbym tak samo, choć z Fiesty pewnie też byłbym zadowolony. Aha, no i gdybym nie dostał rabatu dla posiadacza Seata, to na 100% kupiłbym Fiestę :)
4,5
~Sędzia Dreed
Seat Ibiza V
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Super auto jak na używane z drugiej ręki z niewielkim przebiegiem.Niby prosty, a całkiem fajnie wyposażony. Zegary jak w Audi, przestronny i dynamiczny. Bardzo przyjazne auto za przystępna cenę i wg mnie dużo ciekawsze niż Skoda czy VW
4,5
~Sędzia Dreed
Seat Ibiza V
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Super auto jak na używane z drugiej ręki z niewielkim przebiegiem.Niby prosty, a całkiem fajnie wyposażony. Zegary jak w Audi, przestronny i dynamiczny. Bardzo przyjazne auto za przystępna cenę i wg mnie dużo ciekawsze niż Skoda czy VW

Usterki Seat Ibiza V

Liczba wpisów: 5
Awaria systemu start stop
  • Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.0 TSI 110KM 81kW 2020-2021
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W moim Seacie, po uruchomieniu silnika, pojawiła się komunikat o awarii systemu start-stop oraz na żółto świeciła kontrolka EPC. Auto bardzo głośno pracuje i nie ma mocy. Licznik pokazuje prawie 3000 obrotów, a osiągana prędkość to 60 km i auto ma problemy z podjazdem po górkę. Nawet na postoju samochód pracuje tak, jakby ktoś przez cały czas naciskał i zwalniał pedal gazu. Kolejnego dnia gdy uruchomiłam samochód wszystko było w porządku. Czy ktoś ma pomysł co się mogło stać? Sytuacja powtórzyła się już dwa razy na przestrzeni kilku miesięcy, z tym że za pierwszym razem komunikat o usterce zniknął po wyłączeniu i włączeniu samochodu.
Trzeszczące, skrzypiące poduszki McPherson
  • Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.5 TSI 150KM 110kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • 25 tys. km
Po przejechaniu około 25tys. km zauważyłem trzeszczące, skrzypiące poduszki McPherson. Producent wie o tej usterce i wymienia poduszki na gwarancji ale tylko do 50 tys. km. Później na wymianę trzeba wyłożyć z własnej kieszeni. U mnie trzeba było wymienić 2 razy. Aktualnie mam 65 tys. km i słyszę jak poduszki skrzypią. Najczęściej słychać to przy parkowaniu jak wjeżdża się na krawężnik i kręci kierownicą. Czasami również słychać przy zwalnianiu i wchodzeniu w zakręt. Z mojej perspektywy to jest hamstwo, że producent wie o tej usterce a naprawia gwarancyjnie tylko do 50 tys. km.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Szarpanie przy ruszaniu
  • Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.5 TSI 150KM 110kW 2017-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Ciężko określić gdzie leży przyczyna, przy ruszaniu, czasami na 2. biegu występuje szarpanie i nie jest to wina kierowcy. Jeździłem innymi autami z WAG i nigdzie indziej nie zauważyłem podobnego zachowania. Gdzieś słyszałem, że to usterka silnika. Producent wydał kilka aktualizacji które miały rozwiązywać problem, ale w rzeczywistości tylko nieznacznie poprawiały sytuację. Usterka nadal występuje, ale producent twierdzi inaczej. Oczywiście da się ruszyć bez szarpania, ale trzeba być bardzo precyzyjnym - o wiele, wiele bardziej niż w przypadku innych aut.
6 komentarzy
Seat Ibiza V Hatchback 5d