Szukaj

Skoda 105 II 1.2 120 L 52KM 38kW 1983-1990

Informacje o Skoda 105 II 1.2 120 L 52KM 38kW 1983-1990

Lata produkcji: 1983 – 1990
Segment: Auta małe
Produkowany od 1983 do 1990 roku
Pojemność skokowa 1174 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 52 KM (38 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 85 Nm przy 3000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 72 x 72 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
3,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~krzysztofkowal@gazeta.pl
Skoda 105 II
Sedan 1.2 120 L 52KM 38kW
kest to bardzo fajne i tanie w utrzymaniu auto do miastai na trase, ja przynajmniej raz na 1,5 miesiaca robie trasy krakow - bialystok i jeszcze nigdy nie sie po drodze nie zepsulo, jedyna powazna wada jest blacha i z tego co slyszalem tak juz te skody maja ale wystarczy troche pianki montazowej, szpachli bitexu i bedzie dobrze
Dodane 20 lat temu
3,2
~arg.
Skoda 105 II
Sedan 1.2 120 L 52KM 38kW
Auto dobre do jeżdżenia po mieście i w tym wieku, już raczej na mniejszych trasach. Kiepska i cieńka blacha podatna na rdzę, nie zapewnia pasażerom specjalnego bezpieczeństwa. Pięciobiegowa skrzynia, auto czterodrzwiowe, tanie części no i niska cena to niewątpliwe atuty skody. Wiele tym samochodem przejechaliśmy, "wychowało" sie w nim moje dziecko. Mam do niego olbrzymi sentyment, ale trochę mnie już męczy obawa o kolejną awarię. Pomału myślę o kupnie innego auta, co robię z dużym żalem.
Dodane 22 lat temu
3,1
~prism@interia.pl
Skoda 105 II
Sedan 1.2 120 L 52KM 38kW
Kupiłem ją 4 lata temu za 4 tys. zł. Włożyłem drugie tyle-wymieniłem łożyska kół, zawieszenie, amorki, progi i podłogę, pompę wody, termostat, uszczelkę pod głowicą, gaźnik, przekładnię kierowniczą, łożysko wyciskowe sprzęgła, półosie (prewencyjnie), tarcze hamulcowe i 1 bęben, tłumik, rozrząd, pedał (zatarł się) i linkę gazu (2 razy), uszczelki cylinderka hamulcowego. Było pewnie tego więcej ale już nie pamiętam:) Można się przy nim podszkolić z mechaniki:)
Dodane 23 lat temu

Usterki Skoda 105 II

Liczba wpisów: 3
Jak pozbyć się wody z kabiny?
  • Skoda 105 II
Mam tu patent na basen w środku podczas deszczu. Zakładam oczywiście, że wszelkie metody uszczelniania silikonem i prostowania drzwi nie wystarczą. Zazwyczaj woda nie leci strumyczkiem na głowę (tego by brakowało) ale po prostu "pojawia" się na dole... w bocznej ściance progu od środka jest odpływ, ale nieco powyżej podłogi. Sprawa jest niesłychanie prosta! Należy zlokalizować miejsce którędy woda płynie po karoserii i doprowadzić ją do odpływu, oczywiście należy go udrożnić. Podczas postoju woda wpływa co prawda do środka, ale ogromna większość wypłynie na zewnątrz.
Dodane 14 lat temu
Problem rozwiÄ…zany
Jak naprawić nagrzewnicę i jej okolice?
  • Skoda 105 II
O skuteczności ogrzewania wnętrza komentarze sobie daruję :))) Pierwsze objawy wycieku płynu chłodzącego do środka to będzie uszczelka zaworu dopływu płynu do nagrzewnicy. Najpierw pojawią się krople na obudowie i ewentualny basenik na podłodze. Należy wymienić tą uszczelkę i przy okazji wykręcenia zaworu sprawdzić czy otwiera się i zamyka z oporem - jeśli chodzi luźno, a z zewnętrznej strony są kolorowe ślady, to też do kosza z nim. Jeśli ciężko to w porządku, może zostać. Jeśli już dojdzie do rozkręcania tego agregatu to polecam zmienić gumowe rurki dopływu i odpływu, oraz wstawić dobrej jakości metalowe opaski zaciskowe, bo fabryczne (przynajmniej u mnie) są marnej klasy. Zresztą przy demontażu i tak pewnie zostaną zdemolowane. Podczas robót konserwacyjnych nie zaszkodzi wyczyścić cięgna od wszystkich tych klapek zamykających tudzież otwierających nawiewy, i wywalić wszelkie syfy.
Dodane 14 lat temu
Problem rozwiÄ…zany
Jak zniwelować skutki lekkiego przodu?
  • Skoda 105 II
Krótko mówiąc: nie przejmować się i walić do bagażnika ile się da ciężkiego towaru. Jeżeli będzie potrzeba skorzystania z bagażnika, a podejrzewam że nieczęsto, to się badziewie wyjmie i proszę nie ględzić że to zbędny wysiłek [palacz] Albowiem bagażnik ten jest wybitnie nieustawny i większe torby i tak trzeba będzie upychać w środku pod nogami. Niestety. Ostatecznie zostaje bagażnik dachowy - 50 kg. Jak już ktoś się zdecyduje na to szaleństwo ;) naturalnie należy sprawdzić podłogę, ale z reguły nawet niewielka korozja nie dyskwalifikuje, jeśli się nie mylę to są tam wsporniki od zawieszenia a te niełatwo zagiąć. Wyłożyć bagażnik kilkoma warstwami materiału, i nie żadna wełna czy jedwab ;), a także ściany, żeby w razie jakichś ostrych skręcań czy hamowań nie było demolowania lakieru w bagażniku. Jeśli jeszcze to czytasz to chyba masz nie po kolei w głowie, ale zalecam płyty chodnikowe jako jednocześnie ciężkie i kompaktowe :))), można sprawnie ułożyć i jeszcze zostanie trochę miejsca na różne butelki, szmaty, i inne niezbędne rzeczy. Parę piwek też wejdzie. Zalety są tak oczywiste że nie każdy na to wpadnie ;) - aerodynamika korzysta bo przód nie jest wyżej niż tył - ciężki przód to znacznie lepsze skręcanie i mniejsza wrażliwość na boczny wiatr! Chyba nie muszę tłumaczyć jak ten szczegół jest ważny. - wygląd zyskuje chyba najwięcej, sylwetka robi się prawie sportowa :)) Większa masa, niestety, w słabszych silnikach może być odczuwalna, ale nie do tego stopnia żeby zrezygnować z zalet. Też nie należy przegiąć i zejść zderzakiem do asfaltu oczywiście.
Dodane 14 lat temu
Problem rozwiÄ…zany
Skoda 105 II

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów