Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Hatchback 1.2 i 54KM 40kW 2003-2007

Lata produkcji: 2003 – 2007
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 54 KM (40 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 106 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 88,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(53%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

3,8
~user
Skoda Fabia I
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Jeździłem tym samochodem ok 3 mc jako pewnego rodzaju auto zastępcze. jako użytkownik innego aczkolwiek starszego pojazdu z wyższego segmentu oczekiwałem nieco więcej od nowszej skody. Silnik 1,2 mocą nie poraża, do miasta wystarczy jednak już na trasie powyprzedzać nie można także określiłbym ten samochód, z tym akurat silnikiem jako auto typowo miejskie. Poza tym jakość wykonania jest zadowalająca, wszystko jest raczej na swoim miejscu i pod ręką. Co mi się nie podobało? Hamulce - słabe. Fotele za twarde na długą jazdę. Widoczność - do przodu ok, to tyłu już gorzej. Całokształt wykonania - 9 letnie auto zaczęło mi się bardziej sypać niż 15 mondziak którym zwykle jedżę. Czy kupiłbym jeszcze raz ten samochód? Raczej nie.
3,2
~J_Leon
Skoda Fabia I
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Trudno jednoznacznie ocenić to auto. Z jednej strony przejechałem nim dość dużo (w ciągu 3 i pól roku 215 tysięcy) i miałem raptem 3 usterki, które uniemożliwiały mi jazdę i kilkadziesiąt mniejszych usterek (większość to problem z żarówką H7...), autko potrafi się rozpędzić do 172kmh (wg GPS, wg licznika 188kmh), pali bardzo dużo, siedzenia są fatalne (po przejechaniu 300km i więcej boli kręgosłup i kark), mało dynamiczne, rozpędza się do setki w 22 sekundy, głośne, mało ładowne (do bagażnika mało wejdzie). Z drugiej strony w końcu przejechałem nim tych 215 tysięcy, co jest jak teraz na to patrzę dobrym wynikiem jak na benzynę z takim małym silnikiem....do 125 tysięcy nie było z nim problemów...
3,0
~życzliwy
Skoda Fabia I
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
auto spawowałóa się dobrze, jednak podczas pierwszego przeglądu stwierdzono wyciek oleju/ wyciek jak ocenili mechanicy skody miał być z pod uszczelki wału korbowego/. Po zdjęciu skrzyni biegów - stwierdzono roszczenienie bloku silnika w miejscu fabrycznego zgrzewu. Skoda nie pokryła całkowitego kosztu naprawy , jedynie 70% podając powody że minął okres gwarancji i to jest jedynie dobra wola producenta do partycypowania kosztów. Nie polecam tego samochodu, nigdy więcej nie kupię samochodu tek marki.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Hatchback 1.2 i 54KM 40kW 2003-2007
6,7
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Skoda Fabia I
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Silnik jest bardzo wrażliwy na próby dynamicznej jazdy- po prostu się do tego nie nadaje- nie dość, że w samochodzie robi się głośno to spalanie rośnie astronomicznie. Przy normalnym obchodzeniu się z prawym pedałem miło zaskakuje- przy normalnej jeździe na trasie i w mieście to tak jak to zaznaczyłem. jeśli chodzi o bezawaryjność- to jest ok- nie licząc łączników stabilizatorów z przodu i końcówek drążków kierowniczych(Wrocław). Poza tym wszystko ok. Gorąco polecam spokojnym i ekonomicznym użytkownikom.
6,8
Skoda Fabia I
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Silniczek malutki, nadwozie troszkę za duże i za ciężkie na ten silniczek ale nie ma tragedii jak to inni opisują. Posiadam auto w gazie. Napisałem spalanie na benzynie które pokazuje mi na komputerze. Ze spalaniem gazu trzeba dodać te 1.5l/100km do wartości spalania beznzyny.
6,8
Skoda Fabia I
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Autko jest ekonomiczne ale jeśli zaczynamy jeździć dynamiczniej zużycie paliwa potrafi mocno wzrosnąć (jak pisałem wcześniej - 1.2 lubi obroty). Koszty utrzymania - no cóż. Osobiście nie narzekam bo wszystko przy aucie robię sam ale ceny niektórych oryginalnych części potrafią być drogie. Na pociechę pozostaje fakt niskich wymagań obsługowych (rozrząd na łańcuchu, tylko 3 litry oleju potrzebne do wymiany itp.)

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz
Skoda Fabia I Hatchback