Szukaj

Skoda Fabia III Kombi – wybierz silnik

Informacje o Skoda Fabia III Kombi

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 9,8 m
Promień skrętu 4,9 m
Długość 4257 mm
Szerokość 1732 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1958 mm
Wysokość 1488 mm
Rozstaw osi 2470 mm
Rozstaw kół - przód 1463 mm
Rozstaw kół - tył 1457 mm
Zwis przedni 847 mm
Zwis tylny 940 mm
Prześwit 133 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1021 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 967 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1401 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1386 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1395 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 530 l
Szerokość bagażnika 960 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 958 mm
Kąt natarcia 14,6 stopnie
Kąt zejścia 13,1 stopnie
Maksymalna ładowność 530 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Całokształt - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~johnnybgood90
Skoda Fabia III
Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW
Auto pojemne i zwykłe do bólu, co traktuje jako komplement. Wszystko w nim działa jeżeli działa. Ma dostateczną moc silnika i prowadzi się dobrze. Bagażnik zaskakuje pozytywnie jak i przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Wszystkie te plusy przykrywa jednak seria awarii, która mi się przydarzyła związanych z silnikiem. Kupiłem poleasingowe auto z autoryzowanego salonu z udokumentowanym przebiegiem i serwisem a okazało się, że po roku użytkowania wsadziłem w remont silnika i elektroniki (której nie mogło załatwić w 1,5 msc ASO) 25% wartości auta a był to początek problemów. Zaczęło się od nagłej awarii sterownika silnika. Auto zgasło nagle na zjeździe z ekspresówki i pomimo kręcenia rozrusznikiem nie odpaliło. Hol do ASO- po 1,5 msc i wysyłaniu podzespołów do centrali serwisu stwierdzili, że mogą mi wymienić sterownik za 7tys ale nie ma pewności czy to będzie działało. Dali namiar na elektronika, który takie tematy naprawia a nie wymienia. Pojechałem i po wykonaniu przeprogramowania i remontu (na czymkolwiek polegał) sterownika dostałem diagnozę o opiłkowaniu pompy paliwa i zapchanych wtryskach. Wykonałem regenerację wtrysków i pompy, wymieniłem układ paliwowy i zbiornik. KOSZT 12tys. Na opiłkująca pompę wszyscy spece od elektronika do mechanika i wtryskowca i ASO!!! powiedzieli, że ten typ tak ma i jak moja opiłkuje to tak będzie i już. Po remoncie silnik nie chodziła jak wcześniej i czułem, że temat wróci. Po przejechaniu 20tys jak emeryt (tankowanie od połowy zbiornika, nie kręcenie obrotów na zimnym silniku, olej 2 razy w tym czasie) temat wrócił. Opiłki we wtryskach tym razem koszt 7tys i znów informacja, że układ wtryskowy Delphi tak ma. NIE POLECAM!
Dodane 11 dni temu
4,6
~Arek
Skoda Fabia III
Kombi 1.0 TSI 110KM 81kW
Auto do codziennej jazdy. Niczym się nie wyróżnia. Ma wszystko co potrzeba. Jest ekonomiczne, ma pojemny bagażnik, w miarę dobre światła. Dynamika zaskakuje na plus. Co do minusów, to kultura pracy silnika, chodzi tak jak by miał się rozlecieć za chwilę,ale tak już jest przy 3 cylindrach. Miękkie zawieszenie, jak się hamuje ostrzej to auto się buja do przodu jak kiedyś polonez. Turbodziura do przeżycia jak się przyzwyczaisz to ogarniesz wyprzedzanie. Skrzynia na zimnym haczy wsteczny. Ogólnie tani pochłaniacz kilometrów.
Dodane ponad rok temu
4,4
~Tomek
Skoda Fabia III
Kombi 1.4 TDI 90KM 66kW
Autko spełnia moje oczekiwania. Kupiłem samochód typowo na dojazdy do pracy. Pracuje jako kierowca ciężarówki w Niemczech, więc jestem przyzwyczajony do długich tras. Ludzie narzekaja na brak wygody, mi jednak odpowiada i uważam że długa jazda nie jest uciążliwa. Do pracy mam około 1000km, róbie to na strzała, z postojami tylko na toaletę. Samochód spełnia moje oczekiwania. Jest w miarę nowy i z niskim przebiegiem za nieduże pieniądze. Ponadto, jeśli ktoś ma pojęcie o jeździe potrafi bardo mało spalić. Gdy kręcę się koło domu to spalanie wynosi około 3.8-4.2 litra, na autostradzie przy 120km/h (jest to moja prędkość, gdyż raz nie ma co nadwyrężać silnika 1.4, a dwa nie pracuje żeby mandaty pracic i stracić prawko co jest moim źródłem dochodów (taka informacja dla tych których śmieszy moja prędkość)) autko Pali wtedy około 4.5-4.7 litra, zależy od pogody i od tego jak posługujemy się pedałem gazu i dobieraniem biegów
Dodane 5 lat temu
Średnie spalanie dla Skoda Fabia III Kombi
5,5 – 6,6
l/100 km
4,9
l/100 km
5,4 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Skoda Fabia III
Kombi 1.0 MPI 75KM 55kW
260km, uzupełniam lpg i benzynę do pełna i płace 102zl czyli 38zl na sto km czyli gdybym to podzielił przez koszty gazu (i nie musiał wliczać wówczas koszty benzyny) to wyszło by że pali 13l gazu. W trasie faktycznie 7-8l gazu. Po modyfikacji polegającej na tym że obniżyłem temp przełączania lpg z 50 na 25c spalanie gazu wzrosło + jazda bez dotrysku benzyny powyzej 9ms lub 4300obr, a spadło benzyny i sumarycznie dojazd 3.5km do pracy to koszt ok 33zl czyli 11l lpg na 100km. Gdybym tankowal TYLKO LPG to faktycznie, koszty przejechania 260km wyniósłby ok 68zl czyli 8.5l lpg no ale ludzie kochani nie oszukujmy się liczby nie kłamią
Dodane 2 lata temu
4,4
Skoda Fabia III
Kombi 1.4 TDI 90KM 66kW
Tutaj nic nie oszukamy w zależności od temperamentu kierowcy można mega oszczędnie 3l/100km a przy dynamicznej jeździe miejskiej 5.5/100km. Moja średnia z 5 tyś km to 4.8/100 co uważam za bardzo dobry wynik
Dodane 2 miesiące temu
4,4
Skoda Fabia III
Kombi 1.4 TDI 90KM 66kW
Tutaj nic nie oszukamy w zależności od temperamentu kierowcy można mega oszczędnie 3l/100km a przy dynamicznej jeździe miejskiej 5.5/100km. Moja średnia z 5 tyś km to 4.8/100 co uważam za bardzo dobry wynik
Dodane 2 miesiące temu

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 13
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Fabia III Kombi

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów