Szukaj

Informacje o Skoda Fabia III Kombi 1.0 MPI 75KM 55kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm przy 3000-4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Piotrek
Skoda Fabia III
Kombi 1.0 MPI 75KM 55kW
Brak jednej gwiazdki "dla zasady", gdyż na kolana nie rzuca, jednak jest bardzo bardzo fajnym autkiem. Nie można narzekać w myśl zasady: widziały gały co brały. Motor ciut słaby, ale do miasta wystarczy. Przy w miarę przepisowej jeździe 6,7-6,5l/100km. Przy oszczędnej nawet i 5,5l/100km. Po wsiach dookoła komina przy max. 80-90km/h zszedłem do 4,8l/100km (wycieczka około 60km, jazda non stop). Długie trasy raz na jakiś czas do zniesienia. Była już we Włoszech, Chorwacji, etc... przy 130-140km/h około 6,0l/100km (2 dorosłych + 1 dziecko + dość spory bagaż). Szukałem ekonomicznego auta to mam. Dla dziadka, ale płacę sporo mniej. Na 5tym biegu jednak nie ma czym cisnąć (czytaj "0"). Wygoda na mocne 4, może i nawet z +. Bagażnik spory, schowek koło zapasu, dodatkowe schowki po bokach, wieszaki na zakupy, podwójna podłoga w opcji, automatyczna roleta. Dla niedużej rodziny całkiem sensowny dzieciowóz :). Pasażerowie z tyłu nie narzekają szczególnie, z przodu też, jednakże nie jest to auto dla "byka", mam 180cm i 85kg. Nie narzekam. Grubas się zamęczy. Prowadzi się przyjemnie, bez lęków, nawet na kacu (choć wtedy wiozła mnie trzeźwa szwagierka oczywiście). Hamulce mogły by być mocniejsze (mam z tyłu bębny). Biegi OK. Klima OK. Komputero-gadżety OK. Póki co to po 14 000km "wystrzeliła" zaślepka blokady hamulca ręcznego, muszą podkleić w serwisie... aha malowany to chyba jest plakatówką... lakier nie ma mikrona :DDD Reasumując tanie, ekonomiczne auto ze sporym kufrem. W zamian za cenę też musimy iść na kompromis, ale myślę że póki co taki deal się sprawdza. Jakość więc do ceny jest zaproponowana uczciwie.
5,0
~Gonzo
Skoda Fabia III
Kombi 1.0 MPI 75KM 55kW
Już wiem czemu te samochody tak trzymają cenę, za 30-40 tysięcy to naprawdę świetny i oszczędny wóz. Części tak tanie, że zakladam takie z serwisu a w miescie potrafię zejść ze spalaniem do 4l gazu!!! (Kraków). Polecam, jak ktoś ma, to niech nie sprzedaje, bo są takie czasy, że łatwo się wpierdzielić w koszta z innym autem, w Fabii noe ma co sie psuć. Paradoksalnie, to lepiej szukać bez cudów elektronicznych w wyposażeniu.
3,9
~Karol
Skoda Fabia III
Kombi 1.0 MPI 75KM 55kW
No demon prędkości to nie jest ale głównie chodziło mi aby dostać się tanio z punktu A do B i wszystko pięknie ładnie dopóki nie wysiadła pompa paliwowa na którą czekałem prawie 2 tygodnie z Czech. Koszt wymiany w autoryzowanym serwisie 1500zl. Wrażenia ogólne ok,normalne koszty eksploatacji nie odstraszaja także ogóle auto jako miejskie bardzo dobre.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia III Kombi 1.0 MPI 75KM 55kW 2014-2018
6,6
l/100 km
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Skoda Fabia III
Kombi 1.0 MPI 75KM 55kW
260km, uzupełniam lpg i benzynę do pełna i płace 102zl czyli 38zl na sto km czyli gdybym to podzielił przez koszty gazu (i nie musiał wliczać wówczas koszty benzyny) to wyszło by że pali 13l gazu. W trasie faktycznie 7-8l gazu. Po modyfikacji polegającej na tym że obniżyłem temp przełączania lpg z 50 na 25c spalanie gazu wzrosło + jazda bez dotrysku benzyny powyzej 9ms lub 4300obr, a spadło benzyny i sumarycznie dojazd 3.5km do pracy to koszt ok 33zl czyli 11l lpg na 100km. Gdybym tankowal TYLKO LPG to faktycznie, koszty przejechania 260km wyniósłby ok 68zl czyli 8.5l lpg no ale ludzie kochani nie oszukujmy się liczby nie kłamią
5,7
Skoda Fabia III
Kombi 1.0 MPI 75KM 55kW
Auto naprawdę ekonomiczne: przy spokojnej, codziennej jeździe do pracy (70 km/h ze stałą prędkością) schodzę do 5 - 5,5 l na 100 km, na autostradzie przy jeździe 110-120 km/h wzrasta do 6,5. Te wielkości wynikają z tankowania. Auto mam dopiero 2 miesiące i zrobiłem nim dopiero 4 tysiące kilometrów, ale mogę naprawdę szczerze polecić. Zwłaszcza, jeśli dla kogoś liczy się ekonomia jazdy.
7,7
Skoda Fabia III
Kombi 1.0 MPI 75KM 55kW
Silnik dla cierpliwych. Wyprzedzanie trzeba planować XD Ale spalanie rekompensuje straty moralne. Średnia miejska dynamiczna jazda 8 litrów, autostrada przy 140kmh na tempomacie to 10 litrów, jazda krajówkami ze stałą prędkością ok 80kmh schodzi do 6 litrów.

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 13
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Fabia III Kombi