Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2013-2016

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1250-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 84,2 mm
Zapłon elektroniczny
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Proasset
Skoda Octavia III
Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW
W porównaniu do wersji I i II, to juz wersja premium. Wnętrze wygodne, obszerne i estetyczne. W końcu kierownica ze skóry. Znacznie ciszej, super radio, podgrzewana szyba i fotele w zimie niezbędne. W wersji 1.8 TSI rakieta z 7.3s do 100km/h. Jak dla mnie auto na lata! Przy takim standardzie i dodatkach to cena 20-30% niż u konkurencji i potem części tańsze. Skoda postawiła też na niezły pakiet bezpieczeństwa i wsparcie trakcji. Układ jezdny na miasto idealny, a i na trasie się trzyma. Przy 140km/h i tempomacie 8,5L PB, przy 180km/h jest 11,2L PB. Inni maja sportowe auta ale tylko ich mijam, bo w praktyce spalanie 20-25L przy predkościach 180km/h, nawet bagaty nie akceptuje.
4,4
~Maciej
Skoda Octavia III
Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW
W stosunku do poprzedniczki na plus. To mój pierwszy samochód benzynowy i jestem bardzo mile zaskoczony mocą i spalaniem. Nie można za tą cenę oczekiwać jakości BMW czy Audi. Jak na swoją cenę auto wykonane jest ok. Nie zauważyłem jakiś rażących mankamentów. Wielowachacz spisuje się rewelacyjnie na zakrętach. Spalanie bardzo mnie zadowala. Użytkuję auto zazwyczaj w terenie zabudowanym spalanie średnio 6,8 - 7,5. Na trasie przy normalnej jeździe zejdzie poniżej 6 litrów. Pakiet sport dynamic, warty swojej ceny i polecam bo siedziska rewelacyjne. Pakiet amazing opłacalny, aczkolwiek ksenony nie świecą tak ładnie jak nowa technologia ledowa zaproponowana przez Seata czy mercedesa ;).
4,2
~Bartek
Skoda Octavia III
Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW
Auto fajne, 1.8tsi genialny, dynamiczny a jeśli jedziemy spokojnie spalanie spada nawet do 6 litrów. Ogromny minus za wyciszenie, na autostradzie jadąc 140 już jest głośno, na długą trasę bardzo męczące. Usterek jak narazie brak i niech tak zostanie, no może poza pokazującym się pęcherzu rdzy na progu, ale to do ogarnięcia. Ogólnie auto godne polecenia aczkolwiek gdybym wybierał auto na trasy kupiłbym coś lepiej wyciszonego.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2013-2016
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Skoda Octavia III
Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW
Po przejechaniu kolejnych 15 tys. km mogę podać nowe dane. Każdy samochód wymaga wyczucia i nauczenia się go. Spokojna jazda, wyprzedzanie tylko wtedy, gdy ma to sens, przewidywanie sytuacji na drodze, nienadużywanie hamulca i szarżowania sprawia, że spalanie jest na prawdę niskie i jednocześnie ma się ogromną frajdę z jazdy. Czuje się lekkość i ma się świadomość, że jak trzeba przycisnąć to pójdzie jak rakieta. Oczywiście jazda z prędkością powyżej 140 km/h staje się nieopłacalna - spalanie zdecydowanie wzrasta. jeśli chodzi o miasto - zależy od sytuacji na drodze. Można osiągnąć średnie spalanie na poziomie 7.5 l/100 km, ale może być i powyżej 18 l/100km. Ciągła jazda na 1 i 2 biegu jest nie opłacalna. Zalecam jazdę na najwyższym możliwym biegu, a przy tych parametrach silnika jazda 50 km/h na 5 biegu jest możliwa (silnik nie męczy się).
6,7
Skoda Octavia III
Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW
Spalanie ok. Bardzo zależy od stylu jazdy. Przy w miare spokojnej jeździe potrafi być naprawdę oszczędny - spokojnie 5,5-6,0 l/100km w trasie nie przekraczając 130km/h. Problemy zaczynają się przy dynamicznej jeździe z częstymi wyprzedzaniami i prędkościami w granicach 160km/h spala 7,5-8,0 l/100km. Rekordowo niskie spalanie na dłuższym odcinku nie przekraczając 90km/h wyniosło 4,7l/100km, ale to nie jest jazda którą bym polecał autem o takich osiągach. W mieście na krótkich trasach do 3km i przy dość dynamicznej jeździe spalanie w granicach 10-11l/100km. Przy jeździe w korkach miejskich ale dogrzanym autem spokojnie w 9l/100km można się zmieścić. Ogólnie przy tej mocy spalanie bardzo zadowalające - co nie zmienia faktu że przy normalnej jeździe dane katalogowe spalania nijak się mają do rzeczywistości
7,6
Liczba komentarzy: 1
Skoda Octavia III
Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW
Witam was , Od 3 mc jestem właścicielem Skody O3 1.8 Tsi . Poprzednim moim autem było Audi A8 D2 4.2 oraz A6 2.5 Tdi. Wiec po przesiadce jestem bardzo milo zaskoczony skoda , moc wykonanie trzymanie się drogi oraz wielkością ( podobna do A6 C5) . Silnik jest bardzo ekonomiczny i mocny ma charakterystykę bardzo przyjemna , od 1500 obr. czuć działanie turbiny ( nie trzeba redukować do wyprzedzania )A wraz z obrotami czuć dalszy przyrost mocy oraz lekkiego dodatkowego kopa przy 4000 obr. Skrzynia chodzi bardzo przyjemnie z lekkim kliknięciem. Zawieszenie przyjemne twarde oraz dobrze zestrojone ( polecam wersje z wielowachaczem. Spalanie trasa średnio 6,5-(do 130 km/h) 5,2 ( do 100 km/h) małe miasto , użytek w firmie (8,7- 9,5) duże miasto (8,2 - 10,2). Ja jak na osiągi auta uważam ze jest bardzo dobrze ( trzeba się nauczyć jeździć tym autem aby mieć taki wynik - specyfika tsi )zaznaczę korzystam z mocy auta. Mój wspólnik korzystając z auta sporadycznie ma niestety, przez inny styl jazdy ( choć mniej dynamiczny) wyższy wynik o około 1l. Auto mogę polecić . Wada jest słabe wygłuszenie porównując do poprzednich aut. Pozdrawiam

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 34
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Liftback