Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Liftback

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,1 m
Promień skrętu 5,55 m
Długość 4659 mm
Szerokość 1814 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2017 mm
Wysokość 1461 mm
Rozstaw osi 2686 mm
Rozstaw kół - przód 1549 mm
Rozstaw kół - tył 1520 mm
Zwis przedni 886 mm
Zwis tylny 1087 mm
Prześwit 140 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 983 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 980 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1454 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1449 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 590 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Wysokość bagażnika 545 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1084 mm
Wysokość progu załadowczego 710 mm
Kąt natarcia 14 stopnie
Kąt zejścia 12,3 stopnie
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Patryk
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Przy 80 000 km wymieniona pompa wody, teraz przy 105 000 robię rozrząd ale bardziej z prewencji bo ma już 9 lat, a przebieg malutki. Poza tym... olej, filtry co 12 tyś, przy 60 tyś świece, jedna wymiana tarcz przednich i kompletu klocków przy przebiegu około 90 000 km. Poza dosłownie pierdołami nic się na przestrzeni lat nie działo. Pierdoły tj. czujnik w skrzyni biegów od razu po samym zakupie wyskakiwał z błędem, czasami czujniki parkowania się gubią i hmm... tyle ; ) Jakbym miał wskazać 3 wady i zalety to do zalet zdecydowanie silnik- mega elastyczny, dynamiczny i mało spalający ( i nie mówię o oleju bo tego nigdy nie dolewałem), mega przestrzeń jak na tą klasą auta i bardzo dobrze wypadające materiały wewnątrz. Z wad: nie, że istnieje auto bez wad ale nic co przykułoby moją uwagę poza tymi pierdołami z początku opinii
4,8
~Ks
Skoda Octavia III
Liftback 1.2 TSI 110KM 81kW
Octavia jest bardzo funkcjonalna już od pierwszej generacji, ale w trzecim wcieleniu to jest mistrzostwo - ma niejednokrotnie więcej miejsca niż auta klasy wyższej takie jak Insignia czy Laguna 3. Wiele osób jest zdziwiona: "takie duże auto, a taki mały silnik..." - każdemu z takim podejściem zalecam przejażdżkę, bo uważam, że ~10s do setki to całkiem przyzwoity wynik - auto jest lekkie. Tak samo spalanie oleju przez ten silnik TSI jest mitem - jeżdżę od wymiany do wymiany. Jednak zalecam wymianę co 15kkm, nie ma sensu niszczyć silnika long lifem.
4,9
~Wit
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW
Bardzo udany samochód, fajny design po zmianie świateł wewnątrz i na zewnątrz na LED. Xenony na wyposażeniu z LED do jazdy dziennej ekstra. Auto przestronne, nieźle wyciszone jak na ten segment. Wersja Style wystarczająca do komfortu na dłuższej trasie. 150 KM przy danej wadze samochodu jest ok. Octavię 3 z silnikiem 1.4 TSI na pasku rozrządu cechuje duża niezawodność. Kupiłbym zdecydowanie ją ponownie, tylko teraz wersję IV Ma pewne niedociągnięcia, ale ie można wymagać cudów za te pieniądze.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III Liftback
5,5 – 7,8
l/100 km
5,0 – 6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,6
Skoda Octavia III
Liftback 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Zakup w 2020 z przebiegiem 166kkm salon Polska poleasingowe, od razu zmieniony kompletny rozrząd z pompą. Obecnie w 2024 jest nalatane 220kkm. Opony wielosezonowe, auto bez systemu start-stop. Średnia z ostatnich 30kilku tysięcy km to 4,7 - stosuję ecodriving. W trasie jeżdżąc po wioskach 70-95 km/h - spala 3,4-3,8 Autostrada Toruń-Gdańsk przy utrzymywanej prędkości 130 spalanie 4,9-5,3 w zależności od płynności ruchu. Generalnie bardzo oszczędne auto. Z dieslowskich wydatków: przy 203kkm sprzęgło wyzionęło ducha, kura nie posiada dwumasu.
4,4
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW
Najlepszy wynik 3,8 l/100 km uzyskałem w czerwcu 2018 na trasie: Liberec - Frydlatn - Habartice / Zawidów - Zgorzelec - A4 (45 km do zjazdu na Bolesławiec/Nową Sól) - Szprotawa - Kożuchów - Nowa Sól - S3 - Zielona Góra. Pracowała klimatyzacja. Odległość ok. 200 km, suma podjazdów pod górę: 867 m, suma zjazdów w dół: 1 148 m. Jest dokumentacja fotograficzna o w/w średnim zużyciu, temperaturze zewnętrznej i całkowitym przebiegu tego dnia. Przebieg trasy: https://pl.mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=15.5897375&y=51.3291390&z=13&rc=959L5x1syFeVVe4Bepqeg-9jQUcxdBA39j2tbxfeuK&rs=stre&rs=stre&rs=stre&rs=osm&rs=osm&ri=101160&ri=101187&ri=101103&ri=12516&ri=28315096&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rut=1
7,0
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Spalanie bajka, w mieście konkretnie w Bydgoszczy czy są korki czy nie ma, nieważne czy się chcemy pobawić w rajdowca na trybie sport. Przy dsg nigdy nie przekroczyłem 8 litrów stojąc w korkach, zimą z kompletem pasażerów. Auto mam od 5 lat

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 34
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Liftback