Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Skoda Superb I 1.8 T 150KM 110kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 - 2008
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Superb (oznaczenie B5) produkowana w latach 2001-2008. Model nawiązywał do przedwojennej, luksusowej limuzyny o tej samej nazwie i wypełnił lukę w segmencie E, nieobsadzonym dotąd przez Skodę. Superb bazuje na prototypie Montreux z 2001 roku. Zbudowano go na płycie podłogowej B5 Volkswagena, znanej z modelu Passat. W 2006 roku Superb został poddany modernizacji, która objęła m. in. grill oraz przednie i tylne reflektory. Choć Skoda przygotowała też auto w wersji kombi, nie weszła ona do produkcji, podobnie jak bazujący na Superb sportowy prototyp Tudor.
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Skoda Superb I 1.8 T 150KM 110kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 39
Koszt ogólny 5,48 PLN
LPG27.69 PLN
Wydatki serwisowe 0,90 PLN Pozostałe wydatki 0,15 PLN

Dane techniczne Skoda Superb I 1.8 T 150KM 110kW 2001-2008

Podstawowe parametry Skoda Superb I 1.8 T 150KM 110kW
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Skoda Superb I 1.8 T 150KM 110kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny

Publikacje o Skoda Superb

Newsy o Skoda Superb

Skoda Superb I Sedan