Szukaj

Informacje o Skoda Superb III Kombi

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Skody Superb III był, przedstawiony rok wcześniej, prototyp noszący nazwę VisionC. Konstrukcyjnie Skoda Superb III jest tradycyjnie powiązana z odpowiednią generacją Volkswagena Passata (w tym przypadku – B8). Oba auta postały na tej samej platformie podłogowej VW MQB Platform. Skoda Superb została zaprojektowana przez Winfrieda Vahlanda i Jozefa Kabana. Ponownie zwiększone zostały wymiary zewnętrzne względem poprzednika. Skoda Superb III jest klasycznym liftbackiem, a w gamie modelowej nie zabrakło również jeszcze bardziej praktycznej odmiany kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4856 mm
Szerokość 1864 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2031 mm
Wysokość 1447 mm
Rozstaw osi 2841 mm
Rozstaw kół - przód 1584 mm
Rozstaw kół - tył 1572 mm
Zwis przedni 897 mm
Zwis tylny 1118 mm
Prześwit 149 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 995 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1001 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1507 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1520 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1320 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1950 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 660 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1140 mm
Kąt natarcia 14 stopnie
Kąt zejścia 12,2 stopnie
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Andrzej
Skoda Superb III
Kombi 1.8 TSI 180KM 132kW
Auto ma świetny silnik (blok jest żeliwny) , potrafi spalić bardzo mało (nawet 6l/100km gazu) a jak trzeba jest mocny. Obecnie jedna z nielicznych jednostek idealnie pracujących na gazie (wtrysk pośredni myje zawory, hydrauliczne popychacze, żeliwny blok,brak NOX, jeden prosty katalizator ,2 sondy lambda, duży otwór ma zbiornik LPG, pełny wlew pod klapką, brak problemów wirtualnego wskaźnika poziomu benzyny) , gigantyczna ilość miejsca, dobre wyposażenie (np od 2015 roku Carplay -chyba pierwsi na rynku). Instalacja KME sterownik dedykowany do wtrysku dual dzięki czemu pobiera bardzo mało benzyny.
Dodane 8 miesięcy temu
2,6
~Grzegorz
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
Samochód pojemny z dużą ilością miejsca dla kierowcy i pasażera. Wykonany byle jak: obicia drzwi twarde i nietrwałe, Do dziś wymieniłem sterownik szyb kierowcy oraz płytkę frontową tego układu. Rozleciała się kieszeń po stronie kierowcy w desce rozdzielczej, ostatnio wymieniony pasek rozrządu z osprzętem (z tzw "górnej półki") wytrzymał tylko 70 tys km a był wymieniony po całkowitym rozszczelnieniu pompy cieczy chłodzącej. Aktualizacje map darmowe ale ściąganie ich to zajęcie na parę godzin (prawie 30 GB) i często przerywa przed zakończeniem pobierania. Układ Front Assist oparty na zabudowanym przed chłodnicą radarze, który wymaga kalibracji po każdym rozregulowaniu zbieżności kół. Ponowne skalibrowanie u dilera Skody lub VW ale tylko przy całkowicie nowych oponach. Tempomat adaptacyjny to nic nie wart gadżet, który po ustawieniu odległości do pojazdu poprzedzającego oraz samej prędkości steruje pojazdem według zasady "pedał do dechy". Jedzie OK do momentu gdy inny pojazd nie wykorzysta luki z przodu i nie zajedzie wam drogi. Wtedy ACC z pełną siłą tylnych hamulców wyhamowuje samochód do zadanej odległości z minimalnym nadmiarem po to by zaraz uruchomić funkcję OVERBOOST i uzyskać prędkość zaprogramowaną. Rezultat jest taki, że na trasie gdzie jadę w sposób tradycyjny z butem na gazie uzyskuję 4,6 litrów na 100 km to z ACC jest to minimalnie 9,5 l/100 km. Do tego dochodzą przedwcześnie zużyte tarcze i klocki hamulcowe tylnej osi. Infotainment żyje własnym życiem i już nie liczę ile razy sam z siebie się wyłączył. Jako nawigacja (mam Columbusa) jest niewiarygodna z tego powodu więc jeżdżę używając Google Maps na smartfonie. Jakość wykonania samochodu to.. JAKOŚ TO BĘDZIE. Ogólnie NIE POLECAM. A, jeszcze jedno: system ABS służy jako system kontroli ciśnienia w oponach. Ikona tego systemu i powiadomienia wyświetlają się częściej niż reklamy na Wirtualnej Polsce.
Dodane 8 miesięcy temu
4,6
~Mike
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
Uzupełniam ocenę po ponad czterech latach eksploatacji - w tym czasie przebieg zwiększył się ze 130 000 km do aż 290 000 km. Jak na siedmioletnie auto i tak wysoki przebieg wszystko super - samochody japońskie czy też koreańskie mają już przy takim przebiegu: przetartą kierownicę, porysowane plastiki, skrzypiące fotele - wiem, bo wcześniej takie samochody długo eksploatowałem. W Skodzie jest naprawdę solidność i estetyka a w dodatku - z tym silnikiem - niezawodna eksploatacja. W ciągu tych prawie pięciu lat żadnych usterek. Auto dzięki wymianie oleju co 10-15 tys. km rewanżuje się naprawdę świetną niezawodnością. W ostatnich pięciu latach tylko wymieniane części eksploatacyjne: olej, olej skrzyni DSG, tarcze, klocki etc.
Dodane ponad rok temu
Średnie spalanie dla Skoda Superb III Kombi
5,7 – 10,9
l/100 km
4,4 – 6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,4
Skoda Superb III
Kombi 1.6 TDI Greenline 120KM 88kW
2,9 tylko 1 raz rekord na trasie 20km przy różnicy wzniesień --20m czyli lekko z górki, 3:00 w nocy- brak ruchu. 4-5 bieg i 55-70km/h na trasie. Opony 2,8 bara 215/55/17. Temperatura na zewnątrz 10-15C. Trasa Katowice- Bochnia: dystans ~120km 110km/h na tempomacie bez klimy, opony 2,5 bara zimowe. Temp na zewnątrz 3-10C wyniki: 4,2-4,4l/100km. Przy 100km/h 3,9-4,2l/100km. Przy oszczędnej jeździe mieszanej/ miejskiej da się jeździć z 5l/100km Dynamiczna jazda w trasie do 140km/h to ok 5,3-6l/100km Trasa Katowice -Chorwacja przez Węgry zgodnie z ograniczeniami prędkości. 4 os + bagaż: 4,8l/100km. Wyniki z tankowania pokrywają się z komputerem. Paliwo Verva. Średnia z 15 tyś km to 4,9l/100km z czego 70% to trasy do 30km i do 110km/h. 30% mieszana jazda miejska.
Dodane 2 lata temu
6,5
Skoda Superb III
Kombi 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Po niecałych 35000 przejechanych od nowości kilometrów średnie spalanie wg własnych wyliczeń z tankowań wynosi u mnie 7,2 l/100km. Jeżdżę dość dynamicznie szybko przyspieszając, ale i oszczędnie, często hamując silnikiem czy puszczając gaz widząc czerwone światło. Sporo w tym przebiegu jest jazdy na kilkukilometrowych podmiejskich odcinkach, gdzie zimą trudno było zejść poniżej 8 l/100km. Z drugiej strony na trasie przy płynnej jeździe można uzyskać poniżej 5,5 l/100km. Silnik jest dość wrażliwy na obciążenie. Dodatkowe osoby czy wiatr są odczuwalne w przyspieszeniu i spalaniu. Jeździ się nim bardzo fajnie samemu.
Dodane 4 lata temu
10,0
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TSI 280KM 206kW
Samochód bardzo zwinny, lecz w mieście spalanie 11-13 litrów to standard. Na trasie przy 130 km/h spalanie około 9 litrów, prędkości 160 około 10-11 a powyżej wir w baku. Warto zwrócić uwagę, że należy tankować paliwo minimum 98.
Dodane 6 miesięcy temu

Usterki Skoda Superb III

Liczba wpisów: 40
Elektronika sterowanie samoczynne
  • Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 189 tys. km
Część jestem użytkownikiem skody Superb 3 od niedawna jakieś dwa dni temu wchodząc do samochodu zauważyłem jakieś dziwne sytuacje. 1 . Po załączeniu zapłonu i uruchomieniu się zaniknął całkowice głos radia , głosowe sterowanie nic nie było słuchać, 2 . W tym samym dniu zniknęło wyświetlanie komputera między zegarami, 3. Samoczynnie zamykanie i otwieranie drzwi . 4. Po uruchomieniu samoczynne przełączenie skrzyni biegów DSG na sport a wyświetla normal. Takie są objawy za każdym razem gdy zaliczę i wyłączę samochód poczasie wszystko powraca . Proszę o pomoc lub namiar na kogoś z okolic Katowic
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
wyciek z pompy wodnej
  • Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 3
Po przejechaniu ok.138000 km (auto ma 4 lata),zaczęło ubywać płynu w zbiorniku wyrównawczym o czym ostrzegł komunikat dźwiękowy i świetlny.Po dolaniu wszystko wróciło do normy...na jakieś 1000 km.I to samo.Zauważyłem plamy pod samochodem.Po zgłoszeniu się do ASO okazało się ,że do wymiany jest pompa wodna.Koszt 1300zł.Auto jest jeszcze na gwarancji (do stycznia 2020), ale przekroczony jest limit km.W mojej subiektywnej ocenie to jest trochę nie fair,że ogranicza się gwarancję na limit km .Wygląda to tak jakby producent(dealer) w tym przypadku skody wiedział,że po przejechaniu 120 000 km coś się zepsuje.
Dodane 6 lat temu
9 komentarzy
Metaliczne stuki z silnika , przy ruszaniu na biegach 1-2 oraz przy zwalnianiu 1-2.
  • Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 49 tys. km
Dzień Dobry, Posiadam nowego Superba z 2017r, DSG 7 biegów, przebieg 49000, mam metaliczne stuki z okolic silnika, skrzyni. Raz ciszej raz głośniej. Słyszalne przy ruszaniu biegi 1-2, przy zwalnianiu biegi 1-2, na nierównościach kołatanie jakby jakieś blaszki o siebie uderzały. Grzechotanie. Problem wystąpił już przy 15 tyś Serwis ASO wymienił wtedy sprzęgło. Przy 25 tyś problem powrócił, ASO wymieniło Mechatronikę. Jest 49 tyś problem znów powrócił. Samochód nadal na gwarancji, ASO nie chce znać już problemu i unika mnie jak ognia, twierdzi że te modele tak mają i nie da się nic już zrobić. Obecnie Wsparłem się prywatnymi serwisami DSG w Krakowie oraz rzeczoznawcą i otrzymałem odpowiedz że to nadal problem ze skrzynią biegów. Że to Łożyska w skrzyni i przesuwki. Zaznaczę że nie znam się na tym. Serwis prywatny mówi Że trzeba rozebrać skrzynię aby sprawdzić co dzieje się w środku. A skoda tylko nasłuchuje :( Za kilka miesięcy kończy się gwarancja a Skoda ASO Kraków nie widzi problemów. Nagrałem kilkanaście filmików, zbieram właśnie opinie prywatnych serwisów. Jestem zmuszony sprawę załatwiać przez Skoda Poznań. Jeśli ktoś miał problem uprzejmie proszę o pomoc. Sam nie wiem jak już reagować w serwisach ASO w Krakowie. Za każdą uwagę będę niezmiernie wdzięczny - to już moja 4 skoda i pierwszy raz borykam się z serwisem Skody. Proszę o kontakt email (robert.kofin@gmail.com), lub przez platformę autocentrum. Pozdrawiam
Dodane 6 lat temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skoda Superb III Kombi

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów