Szukaj

Informacje o Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Skody Superb III był, przedstawiony rok wcześniej, prototyp noszący nazwę VisionC. Konstrukcyjnie Skoda Superb III jest tradycyjnie powiązana z odpowiednią generacją Volkswagena Passata (w tym przypadku – B8). Oba auta postały na tej samej platformie podłogowej VW MQB Platform. Skoda Superb została zaprojektowana przez Winfrieda Vahlanda i Jozefa Kabana. Ponownie zwiększone zostały wymiary zewnętrzne względem poprzednika. Skoda Superb III jest klasycznym liftbackiem, a w gamie modelowej nie zabrakło również jeszcze bardziej praktycznej odmiany kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Dane techniczne Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018

Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny

Oceny Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018

Liczba ocen: 10
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Brak poważnych usterek

Wady

- Skrzynia biegów - Drobne usterki - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Darek
Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW
Skoda Superb III
Nadspodziewanie kompletny samochód wyposażony w wiele bardzo praktycznych i przemyślanych rozwiązań, które bardzo ułatwiają życie. Skody Superb używam od roku zakupiona z wyprzedaży rocznika w leasing co pozwolilo na uzyskanie ok. 17 tys. rabatu w stosunku do ceny katalogowej. Szukając samochodu szukałem czegoś do 100k i zastanawiałem się nad Passatem, Super i Mondeo. Ford odpadł od razu że względu dużo słabsze wnętrze. Passat mocno mnie przekonywał jednak w tej cenie znacznie lepiej wyposażona była skoda. Finalnie cieszę się z wyboru szczególnie, że skoda wciąż bardzo mi się podoba - to auto wygląda po prostu świetnie i robi bardzo dobre wrażenie. Bardzo miłe zaskoczenie dla mnie to niskie spalanie - u mnie średnio wynosi 6.5l /100km i jest to faktyczne spalanie potwierdzone tankowanie pod korek i kasowaniem licznika. Faktem jest, że jeżdżę głównie trasy i w większości sam, ale nie spodziewałem się tak niskiego spalania w silniku benzynowym. Kolejne pozytywne zaskoczenia to masa przemyślanych i praktycznych rozwiązań- ogromny schowek w podłokietniki, parasole w drzwiach, haczyki i uchwyty w bagażniku, gniazdo 230v, elektryczna klapa bagażnika, sporo dodatkowego miejsca pod podłoga bagażnika i wreszcie sam bagaznik - jest genialny. Realnie jedyna rzecz do której mogę się przyczepić to fotele - te z wersji ambition są średnie. Na pewno daleko im do wygody foteli które widziałem w VW.
4,9
~Mariusz
Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW
Skoda Superb III
Komfortowy,wygodny,duży i bezawaryjny. Bardzo dobry silnik, oczywiście mówimy o podstawowym silniku. Ekonomiczny i całkiem dynamiczny.
4,6
~Kierowca,właśiciel
Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW
Skoda Superb III
Ogólnie auto sprawuje się dobrze,nie jest pozbawione wad, jednak plusy zdecydowanie przeważają

Raporty spalania Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018

Liczba raportów: 13
Średnie spalanie dla Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Liczba komentarzy: 1
Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW
Skoda Superb III
Jezdze codziennie 180 km na trasie: 20% miasto, 10% ekspresowka, 70% autostrada. W miescie spalanie miedzy 6-7 l, na ekspresowce 6-7(predkosc przelotowa 120/130), na autostradzie(tempomat na 150) spalanie waha sie miedzy 6-12 na szostym biegu w zaleznosci od pohylenia, srednio na autostradzie 7,5 l/100. Generalnie raz mi sie udalo przejechac ta trase optymalnie bez szalenst ze srednim spalaniem 6,9. JAk mnie ktos naciska i na chwile ze musze przyspieszyc albo zwalniac przed tirami i przyspieszac to srednie spalanie mam 7,5-8. Srednia z tygodnia uzytkowania wynosi 7,5. Ale zastrzegam ze 60 % mojej trasy to predkosc 150 km/h na tempomacie. Czy jest dobrze? Zle nie jest ale 1.9 tdi bral 6,9 l/100km przy takiej jezdzie majac tylko 5 biegow. Wiem ze to diesel ale to 15 lat rozwoju silnikow.
6,7
Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW
Skoda Superb III
Spalanie zaczęło normować się po przejechaniu ok 3 - 4 tys. km - zmniejszyło się średnio o 1 l/100 km. Poziom spalania bardzo mocno zależy od techniki jazdy. Dynamiczna jazda, szybkie starty, wkręcanie na wyższe obroty powodują gwałtowny wzrost średniego spalania. Wcześniej jeździłem 1,9 TDI, gdzie niezależnie od stylu jazdy, wciskania pedału przyspieszenia do podłogi, poziom spalania był równomierny. Tutaj, aby osiągnąć przedstawione wyniki spalania, potrzeba trochę więcej zabawy w eco driving.
6,4
Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW
Skoda Superb III
Bez trudu można przy rozsądnej jeździe zbliżyć się do danych producenta, silnik zaskakuje niskim spalaniem, jak się ma pojęcie jak jeździć. Dla porównania podam że moja żona przy podobnej dynamice jazdy każdym autem, (diesel, benzyna) "spala" min 25% więcej niż ja. Bez trudu poza godzinami szczytu można spalić 7l po Krakowie, naprawdę duże korki przy średniej prędkości 13km/h 8.5l

Usterki Skoda Superb III

Liczba wpisów: 7
Metaliczne stuki z silnika , przy ruszaniu na biegach 1-2 oraz przy zwalnianiu 1-2.
  • Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 49 tys. km
Dzień Dobry, Posiadam nowego Superba z 2017r, DSG 7 biegów, przebieg 49000, mam metaliczne stuki z okolic silnika, skrzyni. Raz ciszej raz głośniej. Słyszalne przy ruszaniu biegi 1-2, przy zwalnianiu biegi 1-2, na nierównościach kołatanie jakby jakieś blaszki o siebie uderzały. Grzechotanie. Problem wystąpił już przy 15 tyś Serwis ASO wymienił wtedy sprzęgło. Przy 25 tyś problem powrócił, ASO wymieniło Mechatronikę. Jest 49 tyś problem znów powrócił. Samochód nadal na gwarancji, ASO nie chce znać już problemu i unika mnie jak ognia, twierdzi że te modele tak mają i nie da się nic już zrobić. Obecnie Wsparłem się prywatnymi serwisami DSG w Krakowie oraz rzeczoznawcą i otrzymałem odpowiedz że to nadal problem ze skrzynią biegów. Że to Łożyska w skrzyni i przesuwki. Zaznaczę że nie znam się na tym. Serwis prywatny mówi Że trzeba rozebrać skrzynię aby sprawdzić co dzieje się w środku. A skoda tylko nasłuchuje :( Za kilka miesięcy kończy się gwarancja a Skoda ASO Kraków nie widzi problemów. Nagrałem kilkanaście filmików, zbieram właśnie opinie prywatnych serwisów. Jestem zmuszony sprawę załatwiać przez Skoda Poznań. Jeśli ktoś miał problem uprzejmie proszę o pomoc. Sam nie wiem jak już reagować w serwisach ASO w Krakowie. Za każdą uwagę będę niezmiernie wdzięczny - to już moja 4 skoda i pierwszy raz borykam się z serwisem Skody. Proszę o kontakt email ([email protected]), lub przez platformę autocentrum. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Przegrzane tarcze
  • Skoda Superb III Kombi 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 10 tys. km
Witam. Samochod kupiony w grudniu 2017 roku. Po 4 miesiącach i 4 tyś km zgłoszenie problemu z tylnymi tarczami nie równe zużywanie sie powierzchni. Diagnoza serwisu wszystko ok !!! Ostatnia wizyta w serwisie 03.09.2018. Auto ma 9 miesięcy i przebieg 10700. Tarcze wyglądają zle. Diagnoza serwisu rysy powstały w wyniku zanieczyszczenia miedzy klockiem a tarcza. Tarcze uległy przegrzaniu i nie podlegaja wymianie gwarancyjnej moge wymienic na swoj koszt za jedyne ok 1700 zł. Na pytanie w jaki sposób przegrzały sie tarcze usłyszalem ze za szybko jeżdżę i za mocno hamuje. Masakra !!!!!
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Szarpanie na 1 i 2 biegu na zimnym silniku
  • Skoda Superb III Kombi 1.5 TSI ACT 150KM 110kW 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Problem globalny, dotyczący wszystkich pojazdów grupy VAG z silnikami 1.5 150KM DADA. Zauważalny jedynie w wersji ze skrzynią manualną. Po odpaleniu zimnego silnika (niezależnie od temperatur zewnętrznych - latem również usterka występuje) i ruszaniu z delikatnym gazem, np. podczas jazdy po parkingu, autem szarpie - falują obroty.
Oczekuje na rozwiązanie
Skoda Superb III Liftback