Szukaj

Informacje o Smart Fortwo I Cabrio 0.6 62KM 46kW 1998-2003

Lata produkcji: 1998 – 2003
Segment: Auta najmniejsze
Produkowana w latach 1998-2007 pierwsza generacja Smarta Fortwo jest flagowym autem niemieckiego producenta i zarazem (jak oznajmia sama nazwa) najmniejszym modelem w jego ofercie, a do tego jednym z najmniejszych aut produkowanych seryjnie na świecie. Auto pierwotnie sprzedawano pod inną nazwą – SmartCar. Ta następnie zastała zmieniona na City Coupe i dopiero od roku 2002, w którym model przeszedł facelifting, funkcjonuje nazwa Fortwo (czyli „Dla dwóch/dwojga” – auto ma bowiem tylko dwa miejsca). Smart Fortwo dostępny był także w wariancie cabrio oraz limitowanej wersji roadster (Crossblade).
czytaj więcej
Powagosław
Smart to jakby odrębny segment na rynku i pewnie takim pozostanie, choć w mniejszym stopniu. Bo Fortwo zmienił się diametralnie i nie ma w nim już świeżości jego pierwowzoru. Ten samochód powinien bardziej wyróżniać się w tłumie. ~Powagosław
Luzacjusz
W Chinach, czyli tam gdzie zbudowano m.in. kopię Paryża (jest np. wieża Eiffla i Pola Marsowe), powstała też podróbka Smarta Fortwo (wygląda jak samochodzik dla 5-latka). Smart odpowiedział na to trzecią generacją swojego modelu, która ociera się o parodię pierwszej. Wszystko już było ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2003 roku
Pojemność skokowa 599 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 62 KM (46 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 80 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z tyłu, poprzecznie
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Całokształt + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Usterki Smart Fortwo I

Liczba wpisów: 20
Ukochany dach wielu posiadaczy Smart'a cabrio....
  • Smart Fortwo I Cabrio 0.6 62KM 46kW 1998-2003
  • nadwozie
Zgrzytające zębatki - na początku, potem już nierówne otwieranie się dachu i finalnie brak możliwości pełnego otworzenia dachu :-( Za główną przyczynę podaję takie coś jak "Mercedes", a konkretniej ich pomysł plastikowych zębatek podatnych na wszystko a już szczególnie na nasze zmiany klimatyczne :p Niestety firma MCC smart w oparciu o nie wiadomo jakie nowinki techniczne nie daje możliwości wymiany samych zębatek, trzeba wymienić CAŁY DACH, a jak się Państwo domyślacie nie jest to tania impreza, skończyło się tym, że Smart z wielkim żalem poszedł do ludzi :-(
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
COŚ PUKA Z TYŁU SAMOCHODU
  • Smart Fortwo I Coupe 0.6 62KM 46kW 1998-2003
  • zawieszenie
Od jakiegoś miesiąca coś puka z tyłu samochodu.Gdybym miała bagażnik na zewnątrz jak większość samochodów, to pomyślałabym że to w nim coś "stuka".Wcześniej takie odgłosy było słychać na nierównej nawierzchni, teraz nawet na prostej drodze. 2 razy słychać było jakby osgłos spręzyny, ale tylko chwilkę.Nie wiem co to może być.Proszę o jakieś wskazówki:( ostatnio było kilka napraw i już mam dość :( .
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik gaśnie
  • Smart Fortwo I Coupe 0.8 CDI 41KM 30kW 1998-2004
  • silnik
Jak zimny to jedzie, jak się nagrzeje (dwie / trzy kropki na wyświetlaczu) to gaśnie i nie można odpalić - rozrusznik kręci ale nie odpala. Po kilku minutach (jak ostygnie) znów można odpalić i przejechać kilka kilometrów i znów zgaśnie. Na komputerze wyskakuje czujnik temperatury. Przyczyną takiego zachowania jest czujnik położenia wału. Koszt czujnika około 100zł z wymianą pewnie 150zł. Czujnik znajduje się z lewej strony i można się do niego dostać po zdjęciu wentylatora intercoolera.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Smart Fortwo I Cabrio