Szukaj

Zużycie paliwa Citroen C5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Citroen C5

5,9
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Citroen C5 III
Przebieg 228 tys. Wymiany - tuleje w przednich wahaczach, komplet napędu rozrządu, tarcze przód, 2x klocki, palniki ksenon, pióra wycieraczek co roku. Wymiany oleju co 15 tys, a nie 30 jak w instrukcji i stale zalecany przez producenta olej. FAP zanieczyszczony do poziomu 30 procent. To wszystko. Zużycie paliwa 5,6 komputerowe od czasu wymiany akumulatora czyli ok 5 lat. Tankuję po przejechaniu ok 1000 km i do baku wchodzi ok 50 lub nieco więcej litrów paliwa więc zużycie faktyczne nie przekracza zazwyczaj 5,5 l/100km. Z uwagi na fakt, że C5III to raczej wieloryb, a nie sportowiec więc jeżdżę bez szaleństwa, raczej spokojnie w trybie wyznaczanym przez samochodowy ruch lecz nigdy jako "hamulcowy". Ponad połowę swego przebiegu samochód przejechał na kołach 18/245/40. Takie koła były w nowym. Postanowiłem jednak wymienić ja na standardowe 17/225/55 i tak komfort jak i zużycie paliwa uległy poprawie. Na trasie w Alpy jadąc w dwa samochody C5III Sedan -140 kM zużył 4,7 litra na całej trasie tam i z powrotem. Prędkość podróżna, z uwagi na bagażnik na drugiej C5III lecz w kombi, rzadko przekraczała 130 km/h. C5III Tourer 2,0 hdi 165KM z bagażnikiem zużył na tej samej trasie 6,7 l/100km. Jedyne problemy z elektroniką, to wariujący czasem system automatycznego sterowania wycieraczek. Potrafią czasem przy lekkiej mżawce wejść w trym maksymalnego tempa. Po wyłączeniu trybu automatycznego wszystko pracuje normalnie. Problem nierozwiązany od około 100 tys km. Samochód jest w rodzinie używany jest głównie jako wyjazdowy. Do kręcenia się "wokół komina" służą dwa inne. Minusy - brak sensownego miejsca na kubek z kawą. Jak dla mnie, to również zbyt lekko pracujący układ kierowniczy. Wystające "rogi" siedzisk z przodu w wersji z "półskórami" skutkiem czego w ich okolicach pojawiły się obecnie mikropęknięcia skóry. Moim zdaniem lepsze są pełne skóry z wentylacją. Kiepskie jest również dojście do ewentualnej wymiany żarówek oświetlenia dziennego. Plusy - wygoda podróżowania, ekonomika oraz praktyczność regulowanego prześwitu. Wysokie krawężniki niestraszne...
8,3
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Citroen C5 II
2.0 HDi 136KM w automacie. W trasie do 90km/h unikając dynamicznej jazdy da się zejść do 6,5l/100km. Przy dłuższej trasie 120km/h na tempomacie - 7,5l/100km. Przy 140km/h - 9l/100km. W mieście dynamicznie acz przepisowo - 10l/100km. Niby niemało ale wszystko w miarę pokrywa się z danymi producenta więc i tak jestem miło zaskoczony. Te dwa dodatkowe litry na sto w cyklu miejskim względem manuala wynikają chyba głównie z tego, że automat nawet przy najmniejszym dotknięciu gazu redukuje w poszukiwaniu maksymalnego momentu obrotowego. Niemniej za komfort jazdy automatem w mieście jestem skłonny przełknąć trochę częstsze tankowanie, tym bardziej że w tych autach sprzęgło do najlżejszych nie należy.
6,3
Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Citroen C5 III
Spalanie 6,3 l/100km osiągnięte przy przejazdach ze średnią prędkością 48km/h. Wskazania komputera pokłądowego minimalnie rożnią się od tego co pokazuje licznik dystrybutora na stacji paliw. Zatankowałem do pełna do pierwszego odbicia, przejechałem 1009 km po czym zatankowałem ponownie do pierwszego odbicia dokładnie 64,66 l oleju napędowego. Ale spalanie realne 6,5 l/100km ciągle uważam za znakomite przy tej masie auta. Spalanie 6l/100 osiągnąłem dwukrotnie na trasie w obie strony Jarosław-Krosno. Spalanie 6,7 na autostradzie a dystansie 220km przy prędkości ok 130km/h .
7,3
Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW
Citroen C5 II
na trasie można zejść poniżej 6 L/100km, średnia miesięczna waha się od 7,0 - 7,5 L/100km upały jak i mrozy powodują wzrost zużycia o ok. 1,0 L/100km w cyklu mieszanym na krótkich dystansach w mieście zużycie wynosi od 8 do 8,5 L/100km
6,1
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Citroen C5 II
Samochód posiadam 9 miesięcy , komputer po 10 tyś km pokazuje średnią 6.0 L. Trasa - krajówki 50-90km/h - spalanie minimum 4.7L/100km. Autostrada jazda na tempomacie 90km -120km/h - minimum 5.8L. Miasto naprawdę rożnie ale max 7.5L/100km.
5,2
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Citroen C5 III
Staram się jeździć płynnie, chociaż nie sennie. Robię głównie trasy z 20% miasta. Wskazania komputerowe są niższe od rzeczywistego o około 0,5l. Spalanie podałem w średnich warunkach atmosferycznych przy średnio działającej klimie. Na trasie nie przekraczam z reguły 2500 obrótów(130), a bardziej trzymam się 2000, tj. np. na szóstce 108 km.
6,4
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Auto mega komfortowe i oszczędne. Przy dużych trasach spalanie okolo 5.3 l na, setkę. Samo miasto to juz skok pod 7. Milo mnie pod tym wzgledem zaskoczyło, bo pali podobnje jak o ponadz 300kg lżejszy Focus z tym samym silnikiem, a stylu jazdy nie mam specjalnie spokojnego. Wynikiem takich wyników jest po prostu sprawne i zadbane auto.
8,6
Sedan 3.0 V6 HDi Biturbo FAP 241KM 177kW
Citroen C5 III
Jak na silnik 3.0 to nie pali dużo. Należy się liczyć, ze jeżeli się jeździ głównie po mieście to spalanie wzrasta powyżej 12 litrów. Do tego dochodzi wypalanie FAPa w mieście które jeszcze zwiększa spalanie. Na trasie wypalanie filtra jest bardzo rzadko.
14,3
Hatchback 2.0i 16V 136KM 100kW
Citroen C5 I
Jak widzę że to auto ma średnie spalanie na poziomie 9.5 litra na 100 km to chcę mnie się śmiać przy normalnej jeździe bez gazowania wychodzi między 13 a 15 litrów na setkę a przy agresywnej jeździe rośnie do 22 litrów . W mieście mało realne jest zejść poniżej 9 litrów nawet raz udało mnie się zrobić około 8.5 litra ale to nie jest jazda kursanci w WORDzie szybciej startują z pod świateł niż ja kiedy próbowałem bić rekordy minimalnego spalania
11,9
Liczba komentarzy: 1
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
auto mega komfortowe wygodne ale i mega paliwożerne jak można pisać że pali 5-5.5 l komputer pokładowy pokazuje średnie spalanie 11.3 na zbiorniku zasięg około 840km skrzynia automat wymieniłem elementy zawieszenia przód zawór EGR klocki przód przegub zapłaciłem 2300zł .Nie piszcie takich bzdur że pali 5l jak bym nie jeździł ciężko zejść poniżej 10 nie mam ciężkiej nogi a trasy pokonywałem około 350km jednorazowo ładne wygodne komfortowe i mega paliwożerne auto wielkość 5-6l TO BZDURY
Citroen C5