Szukaj

Zużycie paliwa FSO – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Najnowsze raporty FSO

8,5
Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
na 60km odcinku, gdzie 30km to były drogi lokalne ze światłami i terenami niezabudowanymi z prędkością maksymalną 90km/h i kolejne 30km to ekspresówka, gdzie jechałem 100-115km/h spalanie wyszło mi ok. 6,4l/100km PB98. Przy dynamicznej jeździe miejskiej - np. wyścigach spod każdych świateł, zmianie biegu przy 5000 obrotach, gdzie np. jedzie się 120km/h na 3. biegu spalanie może dojść nawet do 15l/100km. Przy typowej jeździe mieszanej, gdzie prędkość jazdy jest równa limitowi + 20km/h spalanie nie przekracza 9l/100km. Dodatkowo mój Polonez ma zamontowane relingi na dachu, które mogą nieco zawyżać spalanie.
9,7
Sedan 1.5 75KM 55kW
FSO 1500
Bez LPG nie jest to najbardziej ekonomiczny samochód świata. Niemniej jednak jeżdżąc nim codziennie po mieście zanotowałem całkiem niezłe wyniki jak na wszechobecne korki. Nie jeżdżę zbyt grzecznie moim samochodem, mimo 75 koni mocy samochód potrafi przyspieszyć, bo jest lekki, a ja jeżdżę zazwyczaj sam, bez kartofli w bagażniku. Średnio wychodzi około 11 litrów, co nie jest małym wynikiem, ale w zamian mam duży samochód, a nie pchełkę. Ponieważ jest to silnik z Poloneza, to podejrzewam, że dobrze zestrojony będzie miał podobne osiągi co Polonezy Caro. LPG w drodze, po zamocowaniu będzie kolejny raport.
9,3
Caro 1.6 76KM 56kW
FSO Polonez
Auto użytkuję od 2002r. Jestem jego drugim włascicielem w przeciągu tylu lat. Jak go mam i poruszam się nim w każdą porę roku to wręcz super auto nigdy mnie nie zawiodło z nieznanych przyczyn... Tylko raz miałem poważną usterkę przez mój błąd!!! bo wstawiłem akumulator z odwrotna polaryzacją moje niedopatrzenie i tak podłączyłem moja głupota, a co za tym idzie spaliłem diody na alternatorze... Wszyscy ludzie co gadają jakies bzdury, ze pali dużo to jakieś wyssane z palca bo jaką nogę masz to tyle spali taka jest prawda, a jak umiesz człeku jeden z drugim operować "gazem" i masz do tego wyważone koła+odpowiednio napompowane to auto bardzo ekonomiczne. Dane z zeszłego roku bo pojechałem na mazury i spalanie w 4!!! osoby+cały bagażnik załadowany i tylna półka, a nawet troche w samochodzie na tylnej kanapie z jazdą w przedziale 90-110km/h to samochód skonsumował 7 litrów gazu na 100km!!! Co prawda o samochód dbam i wymieniam płyny do tego sam przeprowadzam diagnostykę oraz reperuję silnik po swojemu nie oddam mechanikom bo to %6$%^& :) Sam wymieniłem już dwa razy uszczelkę pod głowicą (NIE BYŁA WYDMUCHANA ZANZACZAM) sam zregenerowałem hydropopychacze sam robiłem zawory ;) sam wymieniałem sprzęgło ;) wymieniałem wszystko za wczasu nim padło bo taka prawda jak dbasz tak masz ;) Efekty tego mam po dzień dzisiejszy i to od 12 lat!!! AUTO nigdy nie odmówiło współpracy czy to było -30 czy +30 zawsze zapaliło zawsze dowiozło mnie to auto do celu. Drodzy użytkownicy bo zamiast wypicia kilku piw w piątek po robocie czy w sobotę to można przenzaczyć na proste prace i nawet samochód nie rdzewieje bo sam go zabezpieczyłem starymi metodami smar+olej przepracowany+wiórki i o dziwo działa... Zamiast narzekać jakie to złe jak dużo pali troche roboty własnej i auto śmiga!!! EFEKT murowany nawet dla laika
10,2
Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
Spalanie LPG jak na Poldka jest na prawdę nie wielkie. Spalanie minimalne i maksymalne liczone w terenie mieszanym (trasa ~50km dziennie, gdzie ~35km to teren zabudowany). Na długiej trasie prowadzone tylko raz. 5 osób w samochodzie, pełen bagażnik (3 duże plecaki podróżne) oraz śmieci w środku (śpiwór, karimaty, 1,5 kraty piwa i inne) obciążyły auto konkretnie (resor był niemal równy). Dodatkowo na 300km ok 20 było stromymi podjazdami, gdzie Polonez dawał radę dopiero na 3-cim biegu. 25km przejechane po mieście. Więc jak na takie obciążenia spalanie zadowalające.
8,5
Sedan 1.6 106KM 78kW
FSO Lanos
Na trasie 250km, z czego 60 autostrada jazda 110 km/h (więcej się bałem, bo telepało na boki), 40km w terenie bardzo górzystym a reszta po wsiach i miastach, prędkość 50-90km/h przy PEŁNYM samochodzie załadowanym do granic możliwości spalił 20 litrów lpg czyli 8l/100km. Niesamowita sprawa, liczyłem na spalanie minimum 10-12l a tu takie zaskoczenie. Jazda normalna, ani wyścig ani oszczędność w opór.
7,1
Caro 1.9 D 69KM 51kW
FSO Polonez
Niskie koszty części zamiennych i możliwość naprawy na podjeździe nie zmuszały do częstych wizyt w warsztacie. Ekonomiczny silnik, jeśli miał dobrze zestrojoną pompę wtryskową oraz czysty smok w często korodującym zbiorniku paliwa, potrafił palić stosunkowo mało. Zdarzało się nawet zejść do 5,5 litra na trasie.
9,4
Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
całkiem nieżle, owszem pali w miescie ok. 11 l/100 km. Ale to nie jest auto do jazdy po miescie. Jesli już to do jazdy mieszanej, ja mieszkam w okolicach Wawy i często jade do najbliższej miejscowosci po wode, zakupy , do najbliższego centrum handlowego. Do takich celów jest jak najbardziej ok. koszty niskie, ale już brakuje części na rynku. Poldek to raczej już youngtimer niż auto do pelnej ekslpoatacji
7,7
Truck 1.9 D 70KM 51kW
FSO Polonez
Nie znam ich ale firma kupiła Trucka, bo był najtańszy z ówcześnie dostępnych dostawczaków. Dodatkowo był on wtedy popularny, no i rodzimej produkcji więc nie sądzę aby coś kosztowało za dużo. Jeździliśmy dużo i często więc przerwa na obowiązkowy serwis musiała być możliwie krótka. Nigdy nie czekaliśmy za częściami. Wszystko było od ręki. Dodatkowo każdy potrafił go naprawić. Warsztatów nie trzeba było szukać.
9,2
Hatchback 1.5 75KM 55kW
FSO Polonez
Biorąc pod uwagę względną bezawaryjność, niskie koszty napraw i serwisu oraz długowieczność (18 lat) to był dobry zakup. Zużycie paliwa na poziomie 9-11 L/ 100 km, trochę oleju i tyle. Nie było dramatu, choć znajdą się tacy, którzy trafili na felerny egzemplarz. Rozumiem.
10,0
Caro 1.6 76KM 56kW
FSO Polonez
Przy spokojnej jeździe jest ok jeśli natomiast poniesie nas ułańska fantazja to można mocno się zdziwić ile to auto potrafi pochłonąć paliwa.Z częściami powoli zaczyna być nieciekawie(zwłaszcza do modeli sprzed epoki Caro) bo minęło ponad 10 lat od zakończenia produkcji.Auto proste każdy mechanik powinien sobie z nim poradzić a sporo można zrobić samemu z użyciem podstawowych narzędzi.