Szukaj

Zużycie paliwa FSO – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Najnowsze raporty FSO

8,5
Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
na 60km odcinku, gdzie 30km to były drogi lokalne ze światłami i terenami niezabudowanymi z prędkością maksymalną 90km/h i kolejne 30km to ekspresówka, gdzie jechałem 100-115km/h spalanie wyszło mi ok. 6,4l/100km PB98. Przy dynamicznej jeździe miejskiej - np. wyścigach spod każdych świateł, zmianie biegu przy 5000 obrotach, gdzie np. jedzie się 120km/h na 3. biegu spalanie może dojść nawet do 15l/100km. Przy typowej jeździe mieszanej, gdzie prędkość jazdy jest równa limitowi + 20km/h spalanie nie przekracza 9l/100km. Dodatkowo mój Polonez ma zamontowane relingi na dachu, które mogą nieco zawyżać spalanie.
8,0
Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW
FSO Polonez
Polonez (przynajmniej mój) wcale nie pali tak dużo jak jest powszechnie uważane. Trzeba jeździć przewidująco, nie ciągle hamować i się rozpędzać na nowo oraz stosować się do zielonego pola na obrotomierzu, aby silnik nie był bardzo obciążony. Eco-driving, czyli jazda na 1000 obrotach to jest bzdura, od tego wcale samochód nie spali mniej, ale za to będzie wymagany szybciej remont silnika.
8,5
Sedan 1.6 106KM 78kW
FSO Lanos
Na trasie 250km, z czego 60 autostrada jazda 110 km/h (więcej się bałem, bo telepało na boki), 40km w terenie bardzo górzystym a reszta po wsiach i miastach, prędkość 50-90km/h przy PEŁNYM samochodzie załadowanym do granic możliwości spalił 20 litrów lpg czyli 8l/100km. Niesamowita sprawa, liczyłem na spalanie minimum 10-12l a tu takie zaskoczenie. Jazda normalna, ani wyścig ani oszczędność w opór.
7,1
Caro 1.9 D 69KM 51kW
FSO Polonez
Niskie koszty części zamiennych i możliwość naprawy na podjeździe nie zmuszały do częstych wizyt w warsztacie. Ekonomiczny silnik, jeśli miał dobrze zestrojoną pompę wtryskową oraz czysty smok w często korodującym zbiorniku paliwa, potrafił palić stosunkowo mało. Zdarzało się nawet zejść do 5,5 litra na trasie.
9,4
Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
FSO Polonez
całkiem nieżle, owszem pali w miescie ok. 11 l/100 km. Ale to nie jest auto do jazdy po miescie. Jesli już to do jazdy mieszanej, ja mieszkam w okolicach Wawy i często jade do najbliższej miejscowosci po wode, zakupy , do najbliższego centrum handlowego. Do takich celów jest jak najbardziej ok. koszty niskie, ale już brakuje części na rynku. Poldek to raczej już youngtimer niż auto do pelnej ekslpoatacji
7,7
Truck 1.9 D 70KM 51kW
FSO Polonez
Nie znam ich ale firma kupiła Trucka, bo był najtańszy z ówcześnie dostępnych dostawczaków. Dodatkowo był on wtedy popularny, no i rodzimej produkcji więc nie sądzę aby coś kosztowało za dużo. Jeździliśmy dużo i często więc przerwa na obowiązkowy serwis musiała być możliwie krótka. Nigdy nie czekaliśmy za częściami. Wszystko było od ręki. Dodatkowo każdy potrafił go naprawić. Warsztatów nie trzeba było szukać.
9,2
Hatchback 1.5 75KM 55kW
FSO Polonez
Biorąc pod uwagę względną bezawaryjność, niskie koszty napraw i serwisu oraz długowieczność (18 lat) to był dobry zakup. Zużycie paliwa na poziomie 9-11 L/ 100 km, trochę oleju i tyle. Nie było dramatu, choć znajdą się tacy, którzy trafili na felerny egzemplarz. Rozumiem.
12,7
Atu Plus 1.6 GLi 76KM 56kW
FSO Polonez
Polonez to opij. Ile by mu nie wlał tyle spali. Stare Fiaty 125P przy oszczędnej jeździe spalały 6l/100km.
20,7
Furgon 2.1 70KM 51kW
FSO Żuk
Każdy kto mówi ze pali mu poniżej 15l to chyba kpi... nie da zejsc tym karakanem tak nisko
10,2
Caro 1.6 87KM 64kW
FSO Polonez
Silnik pali dużo, ok. 10 l/100km. Zasięg auta przy pełnym zbiorniku nie przekroczy 500 km. Jeśli chodzi o części są ono łatwo dostępne i tanie co wpływa na większy plus tego auta.