Szukaj

Raporty zużycia paliwa Renault Master IV Furgon FWD

Podsumowanie 46 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silniki Diesla Renault Master IV Furgon FWD
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
10,0
63,96 zł
27
9,5
60,67 zł
8
9,2
58,90 zł
4
8,6
55,21 zł
1
10,8
69,33 zł
6

Lista raportów zużycia paliwa (46)

12,0
Renault Master IV
Furgon FWD 2.3 dCi 170KM 125kW
9,2
Renault Master IV
Furgon FWD 2.3 dCi 125KM 92kW
w II połowie 2014, po faceliftingu, w ofercie Renault pojawil się w Masterze silnik 2.3dCi 100 kW (136 KM), z dwoma turbosprężarkami. Takie auto (L3H2) użytkuję od maja 2018 (raport piszę w styczniu 2020). Mastera sprowadziłem z Holandii, miał prawie 130 kkm a aktualnie zbliżam się do 200 tysięcy. Samochód zużywa rozsądne ilości paliwa - autostrady i 120 kmh na tempomacie to 9-10 l/100 km i bardzo zależy to od wiatru, sporo od pory roku a trochę od ładunku (nie wożę więcej niż 600-800 kilo). W mieście, bez względu na warunki, nigdy nie wypaliłem więcej niz 10 l na 100 km a najoszczędniej auto zachowuje się na krajówkach, przy prędkościach 90-110 wyliczona średnia z trasy zazwyczaj zaczyna się od cyfy 8. Najniższy uzyskany wynik to nocny powrót pustym Masterem przez kraje nadbałtyckie, z tempomatem ustawionym na 95 km/h - komputer pokazał 7,3 litra ale ... komputer strasznie w tym aucie oszukuje :) bo realnie było to jakieś pół litra więcej. A teraz parę słów o moim egzemplarzu .... w porównaniu do starszego modelu (120 koni) szału mocy nie ma ale silnik jest elastyczniejszy. Na pewno nowszy Master jest w trasie wygodniejszy. Ale w tej beczce miodu jest łyżka dziegciu - w tym aucie wszystko jest jakieś delikatne i zużywa się 2 razy szybciej niż w moim starym osiołku ... tak, wiem, teraz wszystkie auta są takie. Czy polecam Mastera? Generalnie tak aczkolwiek poważnie rozważam Ducato jako następce (nie używałem więc chętnie przetestuje) bo nawet jeśli nie będzie w czymś lepsze to na pewno ... będzie lepiej skręcać - średnica zawracania Mastera to ponad 16 metrów, o 2 więcej niżu konkurencji. Szokujące dla kogoś kto che zawrócić w mieście.
11,7
Renault Master IV
Furgon FWD 2.3 dCi 170KM 125kW
A miał palić 8l/100km pff.....
8,6
Renault Master IV
Furgon FWD 2.3 dCi 165KM 121kW
Jest to kolejny mój Master z silnikiem 2,3 DCi. Wcześniej miałem 125KM. Spalanie rewelacyjne. Na trasie Zgorzelec - Reims przy 120-130km/h po autobahn spokojnie widzę 7L na wskażniku, bez ładunku. W drodze powrotnej z ładunkiem nawet ok 2T i spokojnej jeżdzie 110-130km/h średnie spalanie 9,5. 10L nigdy nie widziałem chyba że zimą przy wiekszych mrozach i korkach w Niemczech. We Francji jadąc nacjonalką max 80-90km/h często na wskażniku jest 6,8 - 7,3L. Więcej pali moja osobówka w diesel.
8,2
Renault Master IV
Furgon FWD 2.3 dCi 125KM 92kW
11,6
Renault Master IV
Furgon FWD 2.3 dCi 125KM 92kW
8,7
Renault Master IV
Furgon FWD 2.3 dCi 125KM 92kW
Trasa Rzeszów-Strasbourg (1400 km). Jazda na pusto i na tempomacie ustawiony na 96 km. Tak by mnie nie wyprzedzały TIR-y a ja spokojnie je mógł mijać. Średnia 7.5 litra/100 km. Droga powrotna ładunek tona 200 kg analogiczna technika średnia 7,8 l /100 km. A jak ktoś ma ciężką nogę, styl jazdy hamulec/ gaz/ hamulec/ gaz to dojdzie do 11 l. Generalnie Master odwdzięcza się niskim zużyciem jak go delikatnie rozpędzamy. \przy zbiorniku 105 l zasięg 1300 km. Czy są lepsze osiągi wśród busów.
9,4
Renault Master IV
Furgon FWD 2.3 dCi 100KM 74kW
silnik mało dynamiczny ale w miare oszczędny
8,5
Renault Master IV
Furgon FWD 2.3 dCi 170KM 125kW
10,0
Renault Master IV
Furgon FWD 2.3 dCi 100KM 74kW
W porównaniu do starszego Mastera – tragedia. Zejście poniżej 10 litrów wymaga w zasadzie jeżdżenia na pusto albo naprawdę łaskawego obchodzenia się z gazem. Poza tym silnik jest obciachowo wręcz słaby, czemu nie pomaga fatalnie zestopniowana skrzynia biegów (dwójka jest za długa, żeby z niej ruszyć, a jedynka za krótka, żeby na niej się jakoś sensownie rozpędzić) – na autostradzie co prawda da się rozbujać auto do 135 km/h, ale dalej nie pójdzie nawet z górki, zaś w mieście przy ruszaniu spod świateł bez wciskania silnika na 3500-4000 obr./min jest problem z wyprzedzaniem autobusów, i mówię to naprawdę poważnie. Zupełnie nie polecam, pamiętam, że kiedyś jechałem najmocniejszą wersją (dCi 170 bodajże) i była całkiem przyjemna w jeździe, acz nie jakoś wybitnie szybka i na pewno nie miała takiego ciągu jak starszy 2.5 dCi/150 KM, którym ukarałem już niejednego janusza w pasku TDI za zamulanie na lewym pasie. Choć przyznam szczerze, że jazda takim pudłem blisko 160 km/h przy silnym wietrze i prawie na pusto przypomina trochę walkę ze śmiercią na spojrzenia.
Renault Master IV Furgon FWD