Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Najnowsze raporty Renault

6,1
Minivan Facelifting 2005 1.5 dCi 61KM 45kW
Renault Kangoo I
Podane wartości dla 67000 przejechanych kilometrów. Spalanie bardzo mocno wzrastało powyżej 130 km/h. Nie jestem typem kierowcy wyścigowego. Moja jazda jest dynamiczna, ale bez osiągania wysokich prędkości za wszelką cenę. Nie gaz/hamulec, a raczej szybkie rozpędzanie, utrzymywanie stałej prędkości, hamowanie silnikiem.
5,4
Crossover Facelifting 1.5 Energy dCi 90KM 66kW
Renault Captur I
Średnie spalanie wynosi ok. 5 litrów na 100 km. Spalanie dość mocno wzrasta przy szybszej jeździe (powyżej 120 km/h), nawet do 7,5 l/100 km.
8,2
Grandtour 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Renault Megane IV
Kraków - jazda w korkach tylko miejska średnio około 9,5 - 10,5 l/100 km, autostrada dynamiczna jazda 135 - 145 km/h spalanie około 11l/100 km, autostrada spokojna jazda około 110 km/h spalanie około 7 l/100 km.
7,5
Kombi 2.0 dCi 150KM 110kW
Renault Laguna II
W miescie krótkie odcinki , stanie,światła przy pociskaniu 11,9l/100km. trasa do 130 6,1. duża rozbieżność
6,0
Combi 1.5 Energy dCi 110KM 81kW
Renault Kangoo II
Zazwyczaj spalanie na poziomie 6.5 Jazda raczej dynamiczna, na autostradzie predkość około 120-130km/h
7,7
Grandtour 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Renault Megane IV
Kolejny raz przekonałem się iż dane katalogowe spalania mocno odstają od rzeczywistości i trzeba do nich dodać około 2,5 - 3,0 litra na 100 km.
4,7
Grandtour 1.5 dCi 110KM 81kW
Renault Megane IV
Moja stała trasa to obwodnica oraz Warszawa (poza centrum) jeżdżę sam sporadycznie z pasażerem. Często stoję na Toruńskiej w obie strony.Podczas testów jeżdżąc bardzo delikatnie (muskając gaz) 80km/h do max 100km/h, spokojnie przyśpieszając i szybko uciekając z biegów - w trybie mieszany można zejść do 4,4 a nawet mniej. Jeżdżąc normalnie 110-120km/h po trasie + stojąc w korku spalanie 4,9 - 5,5L, są to wskazania komputera potwierdzone obliczeniami po tankowaniu na stacji. Nie ma co ukrywać auto jest oszczędne jednak silnik przy spokojnej jeździe bardzo się meczy - auto robi się mułowate, dużo lepiej zachowuje się przy dynamicznej jeździe, wtedy spalanie oscyluje w okolicach 5,5L. Megane idealne na trasę gdzie przy rozsądnej prędkości spalanie w przedziale 4L do 5L. Dodam, że przebieg to 52 tyś obliczenia robione były od stycznia do końca marca na nowych zimówkach 16". Aha ... jazda powyżej 130km/h to spalanie koło 6L+
7,7
Hatchback 5d Facelifting 1.2 Energy TCe 118KM 87kW
Renault Clio IV
Jazda autostradą, 130-150km/h. Bardzo wysokie spalanie, wcześniej starsze clio II 1,2 16V przy tych samych warunkach 6,2 paliła...
8,2
Crossover 1.6 TCe Energy 164KM 121kW
Renault Kadjar
Auto waży prawie 1.5 tony i ma mało opływowy kształt. Po mieście przy względnie dynamicznej jeździe (żwawo spod świateł i później spokojnie) pali ok 8.5 - 9.5, ale na pewno może "łyknąć" więcej. W trasie 90-110 tempomat robi nawet 5-6l. Od predkosci 140/150 kazde kolejne 10km/h to ok. litr w górę. Fakt, że auto bardzo żwawe i jak turbina się załączy to czuć moc. Łatwo się zapomnieć zwłaszcza w mieście :)
6,5
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 100KM 74kW
Renault Megane IV
Charakterystyka silnika mocno czuła na charakter jazdy. Przy delikatnej i niewysokoobrotowej jeździe np. zmiany biegów według wskaźnika na dece i generalnie unikanie obrotów powyżej 2500 powoduje naprawdę niskie średnie spalanie - 5-5,5/100. Jazda z pełnym wykorzystaniem osiągów silnika, czyli kręcenie przy zmianie przy ok. 2500 obr i wyżej, generalnie dynamiczna jazda powodują drastyczny wzrost zużycia paliwa - średnio nawet powyżej 8/100. To więcej niż odpowiedniki wolnossące o zbliżonej mocy. Dodam jeszcze, że nie zauważyłem oszczędności wynikających z działania START/STOP. Także tryb ECO nie powoduje obniżenia zużycia, a jedynie tak zmieni charakterystykę silnika by zniechęcić do dynamicznej jazy (reakcja na gaz itp.).