Szukaj

Najnowsze raporty Subaru

12,7
Kombi 2.0 X 158KM 116kW
Subaru Forester II
W zależności od dynamiki jazdy spalanie rośnie. Na drogach krajowych nie udało mi się zejść poniżej 11 litrów gazu lpg przy spokojnej jeździe, natomiast jak się katuje to weźmie nawet 16 litrów. Na autostradzie 12-13 litrów. W mieście 13 litrów. Nie polecam zubożania mieszanki paliwowej w celu oszczędzania na paliwie. Remonty tego silnika kosztują krocie. Ja mam mieszankę na bogato i lubryfikację, a i tak musiałem regulować zawory przy 200 tyś. km, co wiązało się z koniecznością wyciągnięcia silnika i kosztem lekko ponad 2000 zł.
12,7
Kombi 2.0 X 158KM 116kW
Subaru Forester II
Średni wynik z kilkudziesięciu tysięcy kilometrów: 12,5 litra LPG + 0,5 litra PB. W trasie, nawet autostradowej, można spokojnie zejść do 11; w mieście rzadko kiedy przekracza 15. Mowa o gazie, rzecz jasna. Jak na mini-suva, który, na oko, charakteryzuje się opływowością lodówki, jest całkiem oszczędny. Prowadzi się przy tym jak osobówka, chociaż temu silnikowi brakuje nieco mocy. Bezawaryjność godna subaru, za to, kiedy się coś zużyje/zepsuje (np. sprzęgło wiskotyczne, raz na 200 tysięcy kilometrów, tylny most etc.) - koszty części nie są małe.
11,0
Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Subaru Forester IV
Jeżdżąc na krótkie dystanse spalanie wychodzi pomiędzy 12,5 - 13,5. Przebywam krótką drogę do pracy 5 km i silnik dopiero łapie odpowiednią temperaturę pracy. Przy dłuższych jazdach po mieście w zależności od ilości korków można zejść do 10l. W trasie na drogach lokalnych przy prędkości do 90 km udało mi się zejść do 7,5l. Jazda w trasie do 140 km/h wychodzi koło 10,5l. Wszystko uzależnione jest od dynamiki przyspieszania. Na trasie Warszawa Kraków raz spaliłem cały bak w jedną stronę i spalanie na poziomie 16l. Przy płynnej jeździe w drodze w drugą stronę wyszło 11,5l, przy prędkościach do 180 km/h. Turbina żyje, turbina pije:)
10,4
Kombi 3.0 245KM 180kW
Subaru Outback III
Przejeździłem OBK prawie 40 000 km auto stare ale ciągle serwisowane w ASO , wymiana oleju częsciej między ASO co max 8000 km. Na liczniku ponad 200 000 km średnia to 10,4 litra a na autostradzie niemieckiej utrzymuję prędkość w zakresie 140 - 160 , codziennie do pracy pokonuję 40 - 50km. Uważam że jest to świetne auto , bezawaryjne i żadne WRS 2.0 a nawet i niech ma 500 koni go nie dogoni bo moc bierze się z pojemności a nie z turbo co widać np. w jeździe pod górkę w okolicach Bayeruth na A9 . Być może pali mniej bo mam sportowy filtr K&N i Sprintbooster. Żyję w Niemczech czyli tankuję benzynę które zachowuje swoje parametry, czyli faktycznie jest 95 oktanów... Mała dygresja o UPG to się nie przytrafi jeśli wymienia się oleje terminowo i czyści przestrzeń między chłodnicami. Wymiana dynamiczna oleju w skrzyni kosztowała prawie 2000PLN ale było warto bo monitorując auto zauważyłem niższą temp o 2 stopnie jak również szybsze schładzanie się , oczywiście byłem podłączony przez OBD2 . Jeśli olej w skrzyni jest przerobiony to auto może się grzać, przed wymianą temp trzymała się w granicach 92-95 stopni po 89-92 C. Latem planuję wsadzić termostat 68 stopni . Chcę zobaczyć jak będzie przy +35 C na autostradzie. W poprzednim roku przy takich upałach powyżej 150km/h auto łapało temp w okolicy 98 C widać to tylko na OBD bo wskazówka nic wyżej nie szła.
5,3
Hatchback 1.0 70KM 51kW
Subaru Justy IV
Jestem użytkownikiem tego samochodu ponad rok. Jest to samochód kompaktowy I mnie czasem zaskakuje. Mimo niewielkich gabarytow ma on bardzo dużo miejsca w środku. Czy to na głowę czy na nogi. Silnik mimo małej pojemności lubi pić. Można dojść do 4 l lecz jest to jazda na 5 biegu przy 70-80km/h. Spalanie przy normalnej jeździe w mieście wynosi 6-7 litrów. Przy 5 osobach na pokładzie auto po prostu jedzie. Druga sprawa to to że autko to nie nadaje się kompletnie na obwodnicę czy autostrady. Silnik ten nie lubi wysokich prędkości. Pojechałem nim rekordowo 180km/h i myślałem że silnik mi wyleci I przeleci nad dachem. Wył jak wilk do pełni. Podsumowując autko na dojazdy do pracy okay nawet paru znajomych się przywiezie. A i części nie kosztują majątku.
10,6
Hatchback 2.0i 156KM 115kW
Subaru Impreza IV
Osobiście jeżdżę wersją Sedan, niedostępną tutaj w konfiguracji ani na rynku europejskim. Spalanie przy jeździe bardzo dynamicznej potrafi wzrosnąć do 15-16l/100km. Jazda spokojna to 9l w cyklu mieszanym i 6.5l na autostradzie.
10,2
Terenowy Facelifting 2.0i 150KM 110kW
Subaru Forester IV
Wspaniały samochód ale paliwożerny. Nie wiem jakim sposobem pali komuś 5-6 l benzyny, to kawał fury w wysokim prześwitem (czyli oporami). Na trasie szybkiego ruchu przy stałej prędkości ok. 80 km/h na 6 biegu przez kilka kilometrów (ok. 5 km) udało mi się zejść na 6,5 l (chwilowo, tylko ja, pusty samochód) nigdy tego już nie powtórzyłem. Przy przełączeniu na sport trzeba do tych średnich 1l doliczyć. Przy 160 km/h ok. 14l.
8,4
Terenowy 2.5 175KM 129kW
Subaru Forester IV
Wynik 7,7 osiągnięty w cyklu mieszanym z przewagą trasy (Łódź - Zakopane - Łódź), zimą. Najniższe zużycie uzyskane na odcinku Kraków-Łódź z wiatrem bocznym. Jak dla mnie wynik bardzo dobry biorąc pod uwagę wielkość samochodu i napęd na 4 koła.
9,8
Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW
Subaru Forester IV
Duży zapas mocy. Skrzynia nieco się zastanawia jaki bieg wrzucić przy mocniejszym depnieciu, ale silnik nadrabia z nawiązką. Spalanie - miasto i krótkie odcinki około 12l. Trasa przy tempomacie 135km/h około 8-10l zależy od kierunku wiatru i opon. Dobre i ciche opony daja komfort nawet przy 140km/h.
10,5
Kombi 2.0 i 16V 125KM 92kW
Subaru Impreza II
Silnik pracuje rewelacyjnie na lpg, jazda tym autem to przyjemność.