Szukaj

Informacje o Subaru Legacy

Lata produkcji: 1989 – 2015
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1989 roku. W ofercie Subaru Legacy zastąpił model Leone. Legacy tylko teoretycznie nawiązuje do swojego poprzednika, gdyż od początku był od niego większy i znacznie bardziej komfortowy. Od początku dostępny w wersjach sedan i kombi, których cechą charakterystyczną jest napęd na cztery koła. Model mający silną pozycję na rynku w swojej klasie (ponad 3,5 mln sprzedanych egzemplarzy), wielokrotnie nagradzany, również za sukcesy w sportach samochodowych. Obecnie na rynku dostępna jest piąta generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód. ~Luzacjusz

Subaru Legacy – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Subaru Legacy

Liczba ocen: 357
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~MAX OVERDRIVE
Subaru Legacy V
Kombi 2.0 D 150KM 110kW
Autem zrobiłem 150.000 km od momentu zakupu. Wymieniam olej (Castrol EFGE 5W30 FST - bardzo ważne żeby lać cały czas ten sam olej) i filtry co 15.000 km. Styl jazdy 95% mazurskie drogi lato - zima. Rewelacyjnie wyciąga z praktycznie każdego poślizgu. Pierwszy bieg jest mułowaty ale już przy dwójce, trójce auto porządnie przyspiesza. Spalanie na trasie przy ustawionym tempomacie 90 km/h to 6 l - 6,2 l jak na tak duże auto to rewelacja. Niesłychanie komfortowe. Trzeba koniecznie pamiętać że poziom oleju w tym silniku sprawdza się na ciepłym silniku a nie na zimnym!!!! Proszę mi wierzyć w aucie wymieniłem pompę wody, naciągacz paska, łożysko alternatora, łożysko z piastą w przednim prawym kole a no i zaraz jak go kupiłem miał lekki wyciek z miski olejowej (wymiana uszczelki) no i oczywiście klocki i tarcze (Ferodo). Mój kolega miał Forestera z tym silnikiem i z tego co wiem to też nie miał jakiś poważnych napraw. Jednym słowem jak dbasz tak masz. Zaznaczam też że nie serwisowałem auta w ASO. Trzeba pamiętać że to limuzyna w dieslu a nie WRX i trzeba się z nim grzecznie obchodzić :-).
4,9
~Marcin
Subaru Legacy IV
Kombi 2.0 TD 150KM 110kW
Posiadam Subaru legacy kombi z silnikiem diesla od 2013r i wbrew powszechnym opiniom o montowanym w nim silniku diesla jest nad wyraz mylny. Podczas mojej niekrótkiej przygotuj z tym samochodem z czystym sumieniem mogę go polecić nic złego mnie nie spotkało żadnej niespodziewanej awarii jak to mówią jak się dba tak się ma proste. Silnik ma przejechane 240tys a pracuje jak zegarek sama przyjemność z jazdy. Spalenie po mieście oscyluje w granicach 6l więc można powiedzieć że jest rewelacyjne jak na taką pojemność. Legacy jest idealnym autem dla rodziny pojemne a na trasie czy podczas ruszania można zawstydzić nie jednego posiadacza niby lepszych aut
4,7
~ALK
Subaru Legacy IV
Sedan 3.0R i 4WD 245KM 180kW
Przez 12 lat posiadałem 3 egzemplarze Legacy IV, jeden 2,0 SOHC i dwie 3,0 H6. Ten pierwszy za słaby dla dynamicznego stylu jazdy, ale absolutnie bezobsługowy przez ponad 190kkm - dobry, bardzo wygodny i bezpieczny dupowóz, najlepszy mały silnik do LPG w tej generacji ze względu na prostą regulację zaworów. 3,0 to zupełnie inna bajka - zawieszenie zestrojone pod sportową jazdę, krótszy układ kierowniczy. 18stki odbierają komfortu a dużo nie zmieniają, więc złotym środkiem pozostają 17stki do codziennej jazdy. Jednostka również dobrze współpracuje z instalacjami LPG. Jeśli ktoś ceni sobie przyjemność z jazdy - polecam w 100%, sam bardzo chętnie kupię ten samochód po raz czwarty. Albo po prostu przejadę się egzemplarzem ojca, który dalej użytkuje ;)

Raporty spalania Subaru Legacy

Liczba raportów: 369
Średnie spalanie dla Subaru Legacy
7,7 – 13,9
l/100 km
6,6 – 7,0
l/100 km
7,5 – 16,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,9
Subaru Legacy IV
Kombi 3.0 i 24V R 245KM 180kW
Latem autostrada (prędkości 130-150) 10.5L, max oszczędnie (tzw. droga krajowa) 9, miasto (normalna, dynamiczna jazda) 12. Zimą autostrada 10.5L, max oszczędnie 10, miasto 16. Nieprawdopodobny komfort i super wykończenie/materiały w wersji 3.0 H6. Przy 140 nadal cichutko i 3000RPM. Skrzynia pancerna i wcale nie toporna, tylko trzeba się do niej przezwyczaic. To nie jest auto do sprawdzania przyspieszenia 0-100 (około 8 sekund i tak nie jest źle). Natomiast przy przyspieszaniu już podczas jazdy z prędkością powyżej 90km/h gdzie większość aut już się męczy, w tego 3 litrowego boxera wstępuje demon i idzie jak ogień do 200km/h (maksymalnie 230-240 pójdzie). Bezpieczne i wygodne rodzinne kombi.
12,2
Subaru Legacy IV
Kombi 3.0 i 24V R 245KM 180kW
Autko z manualną skrzynią 6MT (wersja spec b) i napędem AWD o mocy 245koni w mieście na krótkich dystansach (do 4km) pali 14 litrów jak się lekko jeździ, dłuższe przejazdy miejskie ponad 7km skutkują zmniejszeniem spalania o około 1 litr. Na trasie nie dotykając gazu i jadąc tylko na tempomacie przepisowo można zejść spokojnie poniżej 10 litrów. Jak się zacznie wykorzystywać potencjał silnika H6 to spalanie diametralnie wzrasta w mieście max 17-18 (zima korki i przejazdy do 4km) a w trasie max 12 (średnia autostradowa ponad 150km/h) Auto bardzo zrywne i szybkie. Napęd bajeczny :)
13,0
Subaru Legacy IV
Kombi 3.0 i 24V R 245KM 180kW
Jadąc 80 da się zejść do 10 jeśli się zbyt dużo nie zatrzymujemy. Jadąc normalnie 160 po ekspresówce spala te 12-13 litrów po dolożeniu wyprzedzania na DW i trochę miasta to już jest 14-15. Samo centrum w godzinach szczytu to nawet 20 spali

Usterki Subaru Legacy

Liczba wpisów: 24
Problem z przepustnicą - brak mocy pomiędzy 2000 a 3000 obrotów.
  • Subaru Legacy IV
  • silnik
Witam, moim problemem jest brak mocy albo wyraźny jej zanik w zakresie obrotów pomiędzy 2 a 3 tys. W serwisie na komputerze wyszedł błąd przepustnicy. Po jej resecie praca silnika wraca do normy ale po ok 150km znów zaczynają się problemy. Na początku serwis subaru powiedział, że trzeba przeczyścić przepustnicę i ze 2 razy zresetować ustawienie kompa, ale to również pomogło tylko na chwilę. Później powiedzieli, że te silniki tak mają (2.0 benzyna produkowane pomiędzy 2003 a 2007) i że producent sprawdzał tą usterkę ale zrzucił winę na polskie paliwo, bo podobno tylko w Polsce ta usterka występuje. Czy to jest możliwe, że samochód może mieć usterkę której autoryzowany serwis nie jest w stanie zdiagnozować i wykluczyć? (wgrywanie nowego softu też nie pomaga). Czy ktoś może mi pomóc?
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Silnik gaśnie
  • Subaru Legacy II Kombi 2.2 i 4WD 128KM 94kW 1994-1998
  • silnik
Silnik gaśnie na wolnych obrotach, przy dojeździe do skrzyżowania, w momentach gdy nie naciskamy gazu, tylko gdy silnik jest cieply. Auto na automacie. Czujnik walu Głowna przyczyna - Czujnik wału zanieczyszczony opiłkami. Czujnik boczny wałka wymieniony przy okazji.
Oczekuje na rozwiązanie
Pneumatyczne zawieszenie- fajne, lecz amorki dość drogie.
  • Subaru Legacy II
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Nie polecam wersji z AIRSUS (pneum. zawieszenie). Cena nowych amortyzatorów dosc wysoka, a dla kupujacego uzywane auto moze to byc ważne. Mozna przerobic na zwykle amortyzatory. Po sparcieniu gumy wewnatrz amortyzatorow auto pompuje sie ciagle, lub opada np. na parkingu. Przypomina sobie potem twardoscia do napompowania, bądz na najmnniejszej dziurze stuk jak w pociągu. Niemniej sam system genialny, gdyby nie trwalosc.
Subaru Legacy