Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Subaru Legacy IV

Lata produkcji: 2003 - 2009
Segment: Klasa średnia
Czwarta generacja Legacy pojawiła się na rynku w 2003 roku. Stylistycznie model stanowi twórczą kontynuację myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika. Legacy IV, uważany zresztą za najładniejszego przedstawiciela czterech dotychczasowych generacji modelu, wygląda spokojnie i elegancko z lekkim sportowym zacięciem. Niedługo po debiucie Legacy IV triumfował w japońskiej edycji konkursu na Samochód Roku 2003/2004.
Powagosław
Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód. ~Luzacjusz

Subaru Legacy IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Subaru Legacy IV

Ogólna ocena
4,19
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(80%) NIE(20%)
ZALETY + Układ jezdny + Silnik + Całokształt
WADY - Skrzynia biegów - Koszty utrzymania - Karoseria

Wybrane oceny

Wasiu
Subaru Legacy IV Kombi
2.0 TD 150KM 110kW (2007-2009) 4,85
Wzór. Jeśli ktoś nie potrzebuje wielkiego SUV-a (takie teraz są modne) a lubi spokojną ekspoloatacje czasami w trudniejszych warunkach (wyjazd na działke czy na narty)- ideał. Spokojnie wjedziesz w każde zaspy, koleiny, trawy i przejedziesz po nich jak po zwykłym asfalcie. Mimo, że to nie samochód terenowy - radzi sobie spokojnie w każdym niskim terenie. I prosze- nie porownujcie samochodu do passatów, fordów i innych tego typu wynalazków-...
dodano 8 lat temu przez Wasiu
raphael4
Subaru Legacy IV Kombi
2.0 i 16V 150KM 110kW (2003-2009) 4,77
Silnik mojego Legacy ma 165KM. Były trzy wersje silnika 2.0 w tej generacji Legacy. Stary SOHC o mocy 137KM, nowszy DOHC ze zmiennymi fazami rozrządu (AVCS) i mocą 165KM, i ten sam silnik wykastrowany w 2007 (po liftungu) do 150KM - tylko po to aby zdystansować go od posiadającego tę samą moc silnika 2.5. Szkoda, że nikt z autocentrum nie pomyślał o umieszczeniu wszystkich wersji, gdyż mają zupełnie odmienne charakterystyki i przebieg momentu...
dodano 6 lat temu przez raphael4
x-men
Subaru Legacy IV Kombi
2.0 TD 150KM 110kW (2007-2009) 2,69
plusy:trakcja (jedzie faktycznie jak tramwaj po szynach), chociaz na jezdzie testowej superbem ten sam zakret przy predkosci ok 110km/h wydawalmi sie latwiejszy? minusy: cala reszta , g...ne plastiki, silnik przy 89tys padl, podobno panewki na wale, lakier chyba wodny,na c zrnym sa takie swirle ze nie wiem juz czy to czarny czy hologram, malobezposredni ukl kierowniczy, no i to cholerne sprzeglo-jak kupilem to rozpetala sie afera lacznie z...
dodano 3 lata temu przez x-men

Autodiagnoza Subaru Legacy IV

Liczba wpisów: 7
Brak napedu tylnej osi
dodał: jacek111111, 8 lat temu
Jadąc rano do pracy, brnąłem z powodzeniem przez zaspy, a chcąc wyjechać po południu miałem kłopoty z ruszeniem, zauważyłem że ciągną tylko przednie koła, tak jest do teraz. proszę o radę .
Silnik gaśnie
dodał: bartwies, 4 lata temu
Silnik gaśnie na wolnych obrotach, przy dojeździe do skrzyżowania, w momentach gdy nie naciskamy gazu, tylko gdy silnik jest cieply. Auto na automacie.
falowanie obrotów silnika przy wlączonej klimatyzacji
dodał: ~pachol, 7 lat temu
W trakcie postoju po włączeniu klimatyzacji silnik faluje w zakresie 500- 1200 obr/min. Falowanie nie jest ciągłe, występuje nieregularnie. Po wyłączeniu klimatyzacji problem znika.
Czy spryskany silnik zieloną substancją wyglądającą na konserwującą to normalna sprawa czy może chęć zatajenia jakiejś usterki?
pozdrawiam
Zapala się kontrolka ręcznego
dodał: Zachar, 8 lat temu
przy mocnym hamowaniu lub na ostrym zakręcie (o ostrym przyspieszaniu przy tej wersji silnikowej nie moge napisac) zapalala sie kontrolka hamulca recznego. Nie mialo to zwiazku z przymarzaniem linki bo recznego nie uzywam. Po jakiejs chwili gaslo.
Problem z przepustnicą - brak mocy pomiędzy 2000 a 3000 obrotów.
dodał: lancer1, 4 lata temu
Witam, moim problemem jest brak mocy albo wyraźny jej zanik w zakresie obrotów pomiędzy 2 a 3 tys. W serwisie na komputerze wyszedł błąd przepustnicy. Po jej resecie praca silnika wraca do normy ale po ok 150km znów zaczynają się problemy. Na początku serwis subaru powiedział, że trzeba przeczyścić przepustnicę i ze 2 razy zresetować ustawienie kompa, ale to również pomogło tylko na chwilę. Później powiedzieli, że te silniki tak mają (2.0 benzyna produkowane pomiędzy 2003 a 2007) i że producent sprawdzał tą usterkę ale zrzucił winę na polskie paliwo, bo podobno tylko w Polsce ta usterka...

Autorentgen Subaru Legacy IV

Liczba wpisów: 17

Sprzęgło

dodał: ~Jarosław, 7 lat temu
Sprzęgło w naszym samochodzie zepsuło się po 36000km od zakupu, zapłaciliśmy 1600 euro, bo to było w Niemczech. Mieliśmy forda focusa, przejechałem 200000km i nic. Dotrzymał do zmiany po 7 latach, a tego po 2 chcemy zmienić na inny samochód.

Brak uchwytu do zamykania bagażnika.

dodał: Zachar, 8 lat temu
japonca, ktory nie zaprojektowal uchwytu do zamykania bagaznika w sedanie, chetnie w zimie bede wozil za soba i wycieral brudne palce o jego biala koszule. Zenada z tym zamykaniem.

Nieczytelne wskazania radia/klimy/kompa.

dodał: Zachar, 8 lat temu
Przy zaświeconych światłach intensywność świecenia drastycznie się zmniejsza. Logiczne - po co w nocy bić po oczach.... Japonce nie przewidzieli ze w Polsce w dzień tez się jeździ na światłach. W efekcie wyświetlacze ledwo świecą, co w lecie sprawia, ze są ledwo widoczne a w słonecznych okularach KOMPLETNIE niewidoczne!!!

Pneumatyczne zawieszenie- fajne, lecz amorki dość drogie.

dodał: ~zet, 7 lat temu
Nie polecam wersji z AIRSUS (pneum. zawieszenie). Cena nowych amortyzatorów dosc wysoka, a dla kupujacego uzywane auto moze to byc ważne. Mozna przerobic na zwykle amortyzatory. Po sparcieniu gumy wewnatrz amortyzatorow auto pompuje sie ciagle, lub opada np. na parkingu. Przypomina sobie potem twardoscia do napompowania, bądz na najmnniejszej dziurze stuk jak w pociągu. Niemniej sam system genialny, gdyby nie trwalosc.

Problemy ze utrzymywaniem obrotów silnika.

dodał: ~Marcin, 7 lat temu
Wystepują pewne problemy z oprogramowaniem silnika w zakresie utzymywania obrotów na biegu jałowym. Bardzo jest to irytujące szczegolnie przey właczonej klimatyzacji. ASO już raz to poprawiało, ale problem pojawił się ponownie.

Dane techniczne Subaru Legacy IV

Moc silników 138–250 KM
Pojemność silników 2,0–3,0 l
Prędkość maksymalna 191–250 km/h
Przyspieszenie 0-100 6,9–11,8 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Subaru Legacy IV
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 1231
Koszt ogólny 46,68 PLN
LPG22.83 PLN
PB53.15 PLN
Wydatki serwisowe 13,41 PLN Pozostałe wydatki 38,59 PLN

Publikacje o Subaru Legacy

Newsy o Subaru Legacy

Subaru Legacy IV