Szukaj

Informacje o Subaru Legacy I

Lata produkcji: 1989 – 1994
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacji Legacy debiutowała w 1989 roku jako następca modelu Leone. W porównaniu do swojego poprzednika, Legacy I był większy, dużo bardziej komfortowy i zaawansowany pod względem technologicznym. Auto wyróżniało się też opływowym nadwoziem o znakomitych właściwościach aerodynamicznych. W krajach azjatyckich model sprzedawano również jako Isuzu Aska CX. W 1992 roku Legacy I został poddany face-liftingowi. Dwa lata później zakończyła się jego produkcja.
Powagosław
Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód. ~Luzacjusz

Subaru Legacy I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Subaru Legacy I

Liczba ocen: 53
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,7
~polishbastard
Subaru Legacy I
Kombi 2.0 Turbo Super 4WD 200KM 147kW
Auto dające dużą frajdę z jazdy, bardzo niepozorne i zostawiające w tyle wszystkich miłośników TDI i innych zawalonych elektroniką wynalazków. Dźwięk FENOMENALNY! Początkowy pomruk powyżej 5000 rpm zamienia się w oszałamiający jazgot. Napęd 4x4 sprawia, że zimą odjedziecie na światłach nawet potężnym, 400-konnym niemieckim super-autom np. BMW M5. Nie ma szans z tylnym napędem i prędzej wyląduje na drzewie niż was dogoni. I żadne ESP nie pomoże. Natomiast wiek robi swoje i turbodziadka polecam tylko znawcom, majsterkowiczom, albo osobom mającym w okolicy DOBRY serwis Subaru- auto wymaga mechanika z wiedzą i doświadczeniem. Części jest mało albo wcale i trzeba ściągać je z całej Europy, bo w Niemczech też jest cienko. Najlepiej kupić 2 auta- jedno do jazdy, drugie na części. Unikniecie w ten sposób przykrych niespodzianek. To kosztuje, ale lepiej wydać raz dużo niż później latać po serwisach i się wk..urzać. Mimo atrakcyjnych cen na rynku nie polecam kupna osobom nie mającym wystarczających funduszy. Koszty eksploatacji zwalą z nóg niejednego. Zasada jest prosta- nie kupuj auta, na które Cię nie stać. I tu nie chodzi tylko o sam zakup czy paliwo.
4,9
~Mrc
Subaru Legacy I
Kombi 2.0 4WD 116KM 85kW
Te samochody były od początku do końca, konsekwentnie zaprojektowane tak, by działać niezawodnie. Konstrukcja stanowi zespół świetnie dopasowanych do siebie podzespołów. To nie kombinacje w dzisiejszym stylu: silnik weźmiemy z fiata, skrzynię z Nyski, zawieszenie z opelka no a fotele oczywiście z wahadłowca, a na masce dajmy znaczek vw - będzie tanio, kosmopolitycznie i kolorowo. Ja po sprzedaży Legacy dałem się skusić i kupiłem auto innego producenta. Potem w panice swój błąd naprawiałem, teraz mam stara imprezę i cieszę się, jak dziecko. Jestem daleki od popadania w kulty marek i podejrzliwy w stosunku do marketingu. To, jak ci spece mieszają konsumentom w głowach, napawa mnie odrazą. Ale Subaru jako jedna z niewielu firm zdaje się zachowywać to minimum uczciwości, które mnie satysfakcjonuje.
4,7
~de_1vill@poczta.onet.pl
Subaru Legacy I
Sedan 2.2 4WD 136KM 100kW
jestem chory na subaru...... za pare lat mysle ze bede mial Legacy Outback 2,5 (chcialbym :-) nie chce turbiny -bo koszty napraw itp,sa zbyt duze.moi kumple maja (pewnie sie niektorzy oburza-ale pisze obiektywnie) problemy z turbawkami.Ogolnie duzo to kosztuje-ale wygar maja niesamowity -2 tygodnie temu -koles mnie lyknal tez karetka tak ,jak ja lykam audi 80 albo jakies bmw 316 z miejsca .roznicca jest spora -ale w spalaniu najwieksza! Ogolnie to te 200KM by sie zdalo miec pod machą-czlowioek szybko sie przyzwyczaja.ale na trasie lecac te 180/190 jest super.-a o mocy wtedy sie nie mysli.
Średnie spalanie dla Subaru Legacy I
9,7 – 12,4
l/100 km
11,2 – 14,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Subaru Legacy I
Kombi 2.2 Super 4WD 136KM 100kW
Na wstępie zaznaczę, że Subaru jest w automacie, którego nie mogłem zaznaczyć w opcjach wpsiu. Co mogę napisać, ile wlejesz tyle spali ;) Bolączką jest 4 biegowy automat, który nie pozwala zejść poniżej 2250-2500 obrotów, także nawet przy spokojnej jeździe autko lubi pić. Z czasem jak wyczujemy auto, można zejść ze spalaniem do około 10-11 litrów w mieście przy w miarę spokojnej jeździe, co w sumie nie jest takim złym wynikiem w mojej opinii. Jak chcemy szybciej i dynamiczniej, to otrzymamy wynik bliższy 15-16 litrów. W trasy wybieram się rzadko i jeżeli już to na krótkie, więc mało mam do napisania. Na odcinkach 80-90 km dróg poza miastowych, przy prędkości około 100-110 kmh można zejść poniżej tej dziesiątki, ale też nie dużo ;)
9,1
Subaru Legacy I
Sedan 2.0 Turbo 4WD 200KM 147kW
Jeżdżę moją "babcią" od 9ciu lat. Rzeczywiście auto potrafi spalić tyle ile się wleje, ale odwdzięcza się za to tym, że zawsze jest gotowe do przyspieszania i nie brakuje mu tchu. Przejechałem tym samochodem osobiście 365tys. i jak policzę różnicę w spalaniu między VW TDI, a moim autkiem to wychodzi, że mógłbym sobie za te pieniądze kupić nowy samochód, ale tych fajnych chwil nikt nie odbierze. Można w trasie spalić, przy bardzo delikatnej jeździe (bez ostrego przyspieszania) poniżej 8L/100km, ale prawdziwa średnia z normalnego użytkowania to 8,5-8,8 L/100km, a na torze...hmm. Można spalić pół baku na 1h jazdy + klocki + opony, ale i tak warto. Mam zamiar dojeździć moją "babcią" do 500tys.km (zostało mi jeszcze ok.40tys), a później jej nie sprzedam tylko dam zasłużoną emeryturę i dokupię nowszą, mocniejszą. Co tam rozsądek!!!!
12,2
Subaru Legacy I
Kombi 2.0 Turbo Super 4WD 200KM 147kW
Nikt nie kupuje takiego auta by nim jeździć powoli, natomiast na upartego- przy 70-80 km/h na 5 biegu spalanie spada do 10 l./100. To bardzo dobry wynik. Gaz świetnie nadaje się do tych aut. Ciekawostka- spalanie gazu na autostradzie przy prędkości przelotowej 190-210km/h - 25 l./100 !!! Jak zakładać gaz to tylko butle 80 l.- inaczej będziecie tankować co 250-300 km.
Subaru Legacy I