Szukaj

Informacje o Subaru Legacy IV Kombi 2.5 i 16V 173KM 127kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Klasa średnia
Auto na naszym rynku trochę niedocenione i o ile nadwozie jest bardziej herbatką z melisy, niż kieliszkiem wódki, to silniki są rynkowym kunsztem. Najsłabszy, benzynowy motor o pojemności 2.0l może i nie oszałamia, ale za to w zupełności wystarczy do w miarę dynamicznej jazdy u nie narwanych kierowców. Faktycznie trzeba wejść na wysokie obroty, żeby pokazał, co naprawdę potrafi, ale ten dźwięk boksera... choćby dla niego warto. Sporo osób pewnie uzna, że szuka czegoś więcej. Motor 2.5l 173KM jest trochę dynamiczniejszy, ale prawdziwe emocje zapewni w wersji z turbosprężarką i mocą 250KM. Podobną moc ma jeszcze benzynowe 3.0l – oba pozwalają zobaczyć „setkę” w czasie poniżej 7 sekund, a w tak spokojnym stylizacyjnie aucie to naprawdę bezcenne. Dla oszczędnych jest 150-konny diesel. Zimny pracuje trochę „oschle”, ale jak już się rozgrzeje, to robi się znacznie ciekawiej. Do tego chętnie pnie się po obrotomierzu, turbodziura nie przeraża swoją wielkością... co tu dużo mówić – dobry silnik wysokoprężny.
czytaj więcej
Powagosław
Legacy to krzykliwy silnik typu bokser i napęd na cztery koła. To również klasyczna (bardziej niż kiedykolwiek wcześniej) limuzyna z detalami podkreślającymi sportowy charakter. Do tego bardzo dobra jakość wykonania. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyczna elegancja Legacy jest jakaś taka koreańska. I przyciężkawa jak obiad u teściowej. Mnie nie przekonuje, choć słyszałem, że to świetny samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 2457 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 173 KM (127 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 225 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
Subaru Legacy IV
Kombi 2.5 i 16V 173KM 127kW
Legacy to naprawdę dobry samochód. Dynamika wystarczająca. Napęd jest naprawdę genialny - możesz dojechać wszędzie w każdą pogodę(im cięższe warunki tym go bardziej doceniasz)- idzie jak czołg - \"subarowa pogoda\" go cieszy. Na śniegu jak po szynach - dopóki masz prześwit przejedziesz po wszystkim(w awaryjnych sytuacjach włączasz reduktor jedziesz dalej). Jechaliśmy z jednym \"sceptykiem\" leśną drogą na 1700 mnpm - jak wysiadł na górze przestał już uważać że audi robi najlepsze quattro :) haha - respect. Jak dużo jeździcie po górach, po śliskim, w trasę - nie ma co kombinować - idealna fura. Generalnie Subaru ciężko porównywać z jakąkolwiek inną marką (to mój czwarty, następny też już wiem jaki kupić) Jedyne co to polecam wymiane tarcz i zacisków na coś większego - wtedy hamuje. Nie wiem czy konstruktor subaru mieszkał w Polsce czy mu tak wyszło przez przypadek - po za napędem ułatwiającym pokonywanie naszych kolein itp to mega twardziel, zawieszenie w szczególności. Samochód wprost stworzony na nasze drogi. No i ten pomruk... Ma jedną wadę - jak ktoś lubi szpanować to niech go nie kupuje(blachary nie kojarzą) Pozdrawiam
4,8
~Nowy właściciel Subaru Legacy
Subaru Legacy IV
Kombi 2.5 i 16V 173KM 127kW
4,5
~subaru2.5GTturbo
Subaru Legacy IV
Kombi 2.5 i 16V 173KM 127kW
Mam silnik 2.5 Turbo w specyfikacji z Kaliforni. Moc 250 KM i 6sek do setki. Spalanie średnie na poziomie 10-11 l/100km przy szybkiej jeździe na trasie i 20% czasu jazdy w mieście. Nie ma lepszego auta z napędem na 4 koła za te pieniądze... (Silnik)

Usterki Subaru Legacy IV

Liczba wpisów: 7
Problem z przepustnicą - brak mocy pomiędzy 2000 a 3000 obrotów.
  • Subaru Legacy IV
  • silnik
Witam, moim problemem jest brak mocy albo wyraźny jej zanik w zakresie obrotów pomiędzy 2 a 3 tys. W serwisie na komputerze wyszedł błąd przepustnicy. Po jej resecie praca silnika wraca do normy ale po ok 150km znów zaczynają się problemy. Na początku serwis subaru powiedział, że trzeba przeczyścić przepustnicę i ze 2 razy zresetować ustawienie kompa, ale to również pomogło tylko na chwilę. Później powiedzieli, że te silniki tak mają (2.0 benzyna produkowane pomiędzy 2003 a 2007) i że producent sprawdzał tą usterkę ale zrzucił winę na polskie paliwo, bo podobno tylko w Polsce ta usterka występuje. Czy to jest możliwe, że samochód może mieć usterkę której autoryzowany serwis nie jest w stanie zdiagnozować i wykluczyć? (wgrywanie nowego softu też nie pomaga). Czy ktoś może mi pomóc?
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Sprzęgło
  • Subaru Legacy IV
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Sprzęgło w naszym samochodzie zepsuło się po 36000km od zakupu, zapłaciliśmy 1600 euro, bo to było w Niemczech. Mieliśmy forda focusa, przejechałem 200000km i nic. Dotrzymał do zmiany po 7 latach, a tego po 2 chcemy zmienić na inny samochód.
4 komentarze
Nieprzyjemne stuki z przedniego zawieszenia.
  • Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW 2003-2009
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 6
Nieprzyjemne stuki dochodzace z przedniego zawieszenia (przebieg 60tys rok prod 2007)przy pokonywaniu poprzecznych nierówności. Jest to słyszlane w szczególnosci przy skręconych kołach. Wstyd, aby przy tej klasie samochodu cos takiego miało miejsce. ASO jest świadome tej usterki.
6 komentarzy
Subaru Legacy IV Kombi