Szukaj

Informacje o Subaru XV I

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2012, kompaktowy crossover (segment I) był pierwszym tego typu modelem w gamie Subaru. W katalogu japońskiego producenta Subaru XV stał się następcą modelu Outback Sport, jak również Imprezy XV, będącej do tego czasu jedynie uterenowioną odmianą Imprezy. Debiut Subaru XV w roku 2011 poprzedziło zaprezentowanie prototypu noszącego nazwę XV Concept. Samochód w dalszym ciągu powiązany jest blisko z Subaru Imprezą IV generacji (m.in. ta sama platforma podłogowa, zbliżony design), jednakże odwrotnie niż w przypadku Imprezy XV, obecnie to Impreza oparta jest na XV, a nie przeciwnie.
czytaj więcej
Powagosław

Przed Państwem najbardziej jaskrawy i prowokacyjny stylistycznie model Subaru, jaki trafił do seryjnej produkcji. Jego projektanci w końcu doszli do wniosku, że współczesny crossover musi wyglądać groźnie (poprzednia Impreza XV nie robiła takiego wrażenia), nawet jeśli tak naprawdę jest rodzinnym vanem. A przecież XV ma większe ambicje.

~Powagosław
Luzacjusz

Uroda aut Subaru, szczególnie ostatnio, jest odwrotnie proporcjonalna do ich ceny. W przypadku XV, jedno i drugie trudno zrozumieć. W sumie, mówiąc łagodnie, miłość od pierwszego wejrzenia jest możliwa tylko wtedy, jeśli, nie daj Boże, masz z -7 dioptrii. Ale czego oko nie widzi, tego sercu nie żal.

~Luzacjusz

Subaru XV I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Subaru XV I

Liczba ocen: 39
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,6
~Jakub
Subaru XV I
Crossover Facelifting 2.0i 150KM 110kW
Główny problem to usterki mniejsze i większe oraz koszty ich napraw. Zaczęły się pojawiać zaraz po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Niestety auto nie daje o sobie zapomnieć i drąży domowy budżet. Zaraz po okresie gwarancyjnym padły diody światłą stopu w lewej tylnej lampie (całą do wymiany ok 1500zł), po roku zaczęła padać w ten sam sposób lampa prawa. W 6-ym roku użytkowania zaczęły się problemy ze wspomaganiem (zaczęło skręcać kierownicę w lewo). Serwis autoryzowany zaleca wymianę całej maglownicy - koszt ok 12000zł. Znalezienie części używanej nie jest łatwe. Auto jest użytkowane na asfalcie. Nie jeździ w terenie. Przy niecałych 100.000km przebiegu i wieku 6 lat, przekroczyło mój próg bólu. Nie ufam już jego jakości.
4,6
~franciszek
Subaru XV I
Crossover 2.0i 150KM 110kW
jeden chwali drugi - nienawidzi - nie wiem -chyba niektórzy nie maja xv aa chca cos gdzies dodac ale czym to jest spowodowane i co to komu da ? .od siebie napisze iz jest to całkiem przyzwoite auto / auto produkowane w japonii/ zatem jak wszyscy wiedzą niezawodne potrafiące dużo przejachac i malo spalic . tylko eksplooatacja - porównywanie subaru do innych aut z segmentu crossover /suv nie ma sensu bo to jest subaru z prawdziwym stałym napędem na 4 koła dodatkowo symetrycznym majacym 22 cm przeswitu. to wszystko jest spakowane w segment kompakt / golf ,auris ,impreza / ma wszystko to co trzeba miec / exlusive / i prowadzi sie jak subaru na blocie , na asfalcie na sniegu itp . noty w testach bezpieczenstwa ncap najwyzsze - NAJWYZSZE- napisałem jeszcze raz . wieć o co chodzi - nie rozumiem . jezeli ktos porównuje auto niech to porówna dobrze a nie np z duster? jezeli jezdzi mercedesem z gwiazda to subaru ma ich szesć . ...krotko - samochód na każdą okazje i na każdą drogę - unikatowy -bezawaryjny . dobrze ze niedoceniany bo mozna go tanio kupić .dziekuje
4,1
~DaVide Marshall
Subaru XV I
Crossover 2.0D 147KM 108kW
Samochód zakupiłem w salonie Subaru w Ansbach (Bayern) jaki 4latka, z przebiegiem 41tyś km. Użytkowałem go przez 2 lata w DE na dojazdy PL-DE. Od roku jeżdżę autem po Polsce. Obecnie ma niecałe 150tyś km. Minusy: nietrwały lakier, tylne łożyska szybko się zużywają, a opony ścierają, trzeszczy w środku, żeby wymienić żarówki, trzeba demontować zderzak. Plusy: Cała reszta! Z tym samochodem absolutnie nic się nie dzieje. Trzeba uważać co prawda na tankowaną ropę (żaden pieprzyk, tylko shell). Wymieniam filtry i oleje co 10tyś km i auto ma moc, silnik ładnie chodzi, a uśmiech z ust nigdy nie schodzi.Zawsze, jak wysiadam z auta i gdzieś idę, to się za nim odwracam. Podobno to oznacza, że wybrało się odpowiedni samochód. Gorąco polecam wszystkim, którzy wiedzą, jak dbać o auto!

Raporty spalania Subaru XV I

Liczba raportów: 51
Średnie spalanie dla Subaru XV I
7,5 – 8,6
l/100 km
5,7 – 6,3
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Subaru XV I
Crossover 2.0D 147KM 108kW
Na razie koszty sprowadzają się do eksploatacji. Jak napisałem w uwagach ogólnych Serwis do najtańszych nie należy i za obowiązkowe przeglądy łupi bez litości. Koszty paliwa raczej niewielkie. Przy bardzo spokojnej jeździe 70-90 km/h w cyklu mieszanym samochód mieści się w 5,5 litra. W mieście min. 6,5 litra w przy bardzo spokojnej jeździe. W trasie można zejść nawet poniżej 5l/100km ale nie mozna przekroczyć 90km/h. Na autostradach przy prędkościach 120-130km/h samochód pali ok 6,5litra a później im szybciej tym robi się gorzej. Przy 150-160 km/h z włączoną klimą samochód pali ok 8 litrów.
6,0
Subaru XV I
Crossover 2.0D 147KM 108kW
Auto oszczędne lecz niezwykle wrażliwe na warunki zewnętrzne tj. wiatr (!!!), deszcz/śnieg, nachylenie terenu oraz obciążenie. Tak na prawdę auto potrafi spalić między 4,5l - bardzo spokojna, pozamiejska jazda z uwzględnieniem przepisów drogowych, a 9,0l na autostradzie przy prędkości 160-180km/h w 3 osoby. Moja jazda to 70-80% pozamiejska, reszta po Wrocławiu, wlewam zawsze lepszy ON czyli ultimate (BP), zazwyczaj średnia z komputera to 6,0l, a z kalkulatora około 6,25l. W drugim znanym mi XV (identyczne auto, również lepszy ON) spalanie większe, bo około 7,2, ale tam jazda proporcjonalnie odwrotna do mnie czy zdecydowana większość po mieście. Mam jeszcze jedno wskazanie, aktualnie z ostatnich 5000km, pokazuje 6,2l mimo że była autostrada i takie tam, i to jest w sumie najlepszy wskaźnik, oczywiście należy do wskazań komputera dodać około 02-03 litra. Pozdrawiam.
10,7
Subaru XV I
Crossover 2.0i 150KM 110kW
Nie wiem skąd ta średnia, podaje dane z dystrybutora , a nie z komputera ponieważ komputer zaniża o 0.8 litra. miasto spokojnie: 9 miasto dynamicznie: 17 miasto średnio: 11 w zimie bywało średnio i 13l trasa 90 kmh : 8l trasa 120kmh: 9,2 Trasa 140kmh: 10,5 l napęd super , poza tym nic ciekawego. Dynamika zerowa zwłaszcza przy załadowanym aucie.
Subaru XV I