Szukaj

Informacje o Suzuki Grand Vitara II

Lata produkcji: 2005 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1998 roku. Największy i najmocniejszy z terenowych samochodów Suzuki. Jego pierwsza generacja była większą i lepiej wyposażoną wersją Suzuki Vitara. W 2002 i 2004 roku model przechodził modernizacje. Wersja po faceliftingu była sprzedawana w USA pod nazwą Chevrolet Tracker. Po wycofaniu modelu Vitara w 2003 roku, Grand Vitara de facto zajął jego miejsce w ofercie Suzuki. Od 2005 roku na rynku dostępna jest druga generacja samochodu zbudowanego na platformie podłogowej GM Theta. W 2008 roku model przeszedł kolejną modernizację.
czytaj więcej
Powagosław
Wszechstronna terenówka za rozsądne pieniądze – to dwa argumenty przemawiające na korzyść tego auta. Dzięki nim, jego nabywcy nie muszą zbyt dokładnie przyglądać się nadwoziu Grand Vitary. Bo mówienie, że wygląda ono przeciętnie to komplement. ~Powagosław
Luzacjusz
Grand Vitara to podobno damska terenówka. Damska, czyli taka, która podoba się kobietom. A wiecie czemu kupują ją kobiety? Bo nie zrobiłby tego żaden normalny facet. Po co miałby płacić za nudę? ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Zibi z zadupia gdzie prawilne auto jeŹdzi
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
Po pierwsze nie mogłem dodać swojego opisu przez to, że podałem za duży przebieg...!! Moje auto jest lepsze od nowego!!! o co tu chodzi!!! Które auto ma przebieg 1000 km z fabryki jak jeszcze się go nie wyczuje co potrafi!!! Każdy z użytkowników pisze co mu leży na sercu są bolączki itd. ja auto kupiłem jako piąty właściciel i jeżdżę nim od pięciu lat i jeszcze do tej pory nie miałem z nim żadnych poważnych problemów. Raz z mojej winy zniszczyłem chłodnice od klimatyzacji bo wjechałem w za dużą skarpę gdzie był pień wystający na ok 30 cm zasypany oczywiście. Ale na tą chwilę to tyle problemów z poważnych a ma już przeze mnie przelatane ponad 200 tysięcy. Zmieniam olej z filtrami co 10 i nie patrzę... płukanka wlatuje i tylko patrze jak mi rura z tyłu rdzewieje XD zero czarnych nalotów jak w większości aut widzę i tylko się śmieje z debili bo kupili chłam XD a podstawa klocki już dwa razy i tarcze ale to normalne zawieszenie do tej pory jak kupiłem nie ruszone i na diagnostyce normalnie bez luzów gniecie do 75%... Głowice niby pękają ale takiego problemu nie widzę i już ma 320 tysięcy wylatane. Jestem zdania jak kto dba tak ma i tyle. Od razu napiszę jak ktoś się spodziewa kultury od silnika to się grubo pomyli bo on jest jak gladiator! Ma swoje zdanie i h.uj! Trochę trzesie ale ma to w naturze i zdania nie zmienia jak rudy co 5 minut. I to jest najlepsze, że jest przewidywalny
Dodane 7 miesięcy temu
3,6
~Kacper
Suzuki Grand Vitara II
SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW
Wersja 2.0 benz+gaz to zdecydowanie za słaba opcja na codzienne użytkowanie. W terenie, czy mieście jest ok, ale w trasie strasznie się męczy i widzi górkę przed tobą. Do tego jest dość głośny. Automat 4 biegi jest adekwatny do silnika. Płynnie zmienia biegi, jednak w trasie brakuje 5 biegu. Zawieszenie jest sztywne, dzięki czemu jeździ się jak autem osobowym a jednocześnie dobrze wybiera nierównosci. Korozja to zmora tych samochodów. Tylne progi to pierwsze co jest do wymiany przy tych rocznikach. Więc jeśli jej nie ma to znaczy, że zaraz wyjdzie, albo już zostało to naprawione. Bardzo dobre fabryczne nagłośnienie i szybko grzejące siedzenia przednie.
Dodane 3 lata temu
4,4
~Przemek
Suzuki Grand Vitara II
SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW
Pisze tą opinię po 3 latach użytkowania i 100 tyś km. Jest to mój pierwszy samochód który kupiłem(miałem 22 lata) i jestem bardzo zadowolony. Auto kupione było z rozciagnietym łańcuchem rozrzadu i stukaniem skrzyni na biegu jałowym po rozgrzaniu. Miał w tedy 150 tyś km co mogło być prawda patrząc po środku ale nie to było dla mnie ważne tylko stan podłogi bo oglądając parę innych vitar nawet młodszych można było się przestraszyć. Po zakupie od razu zrobiłem łańcuch ( zamienik nie orginal) i powymienialem oleje, płyny eksploatacyjne skrzynie sobie odpuściłem bo biegi wchodzą dobrze i założyłem instalację LPG ponieważ robię ponad 30 tyś km rocznie. Suzuki od tamtej pory nie zawiodło mnie ani razu. Wymieniam jej tylko olej co 10 tyś.km A co 30 tyś też w skrzyni i dyfrach. Samochod może i głośny, w środku nie wykonany jak niemieckie ale nadrabia za to zdolnościami terenowymi które dają sporo frajdy A i na drogach asfaltowych też w miarę komfortowo się jeździ. Zrobienie nim na strzała Wyszków- Gdańsk (330km) i spowrotem jednego dnia jak wyjeżdżam na ryby nie robi mi żadnego problemu dzięki wysokiej i wygodnej pozycji za kierownicą. Podsumowując Suzuki Grand Vitara to bardzo udany samochód z małymi niedociągnięciami o który jak dbamy to odwdzięczy sie nam swoją niezawodnością. Suzi ma u mnie "dożywocie " po zakupie drugiego auto przerobie ja bardziej w teren.
Dodane 4 lata temu
Średnie spalanie dla Suzuki Grand Vitara II
9,2 – 13,8
l/100 km
8,5 – 8,9
l/100 km
10,3 – 15,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,7
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
Teoretycznie silniki 2,4 l na rynek Polski nie są przystosowane do zasilania gazem, ale zaryzykowałem i założyłem instalację. Na stacji obsługi uzyskałem informację, że klient dopiero po przejechaniu ok. 400 tys. km na gazie regenerował głowicę - więc w porównaniu z Pb koszty eksploatacji są bardzo niskie. Mam na gazie (instalacja BRC) przejechane ok. 50 tys. km bez żadnych problemów z odpalaniem, mocą - nie czuje się przejścia na gaz, wszystko bez najmniejszych problemów. Gaz tankuję na BP i przy corocznym przeglądzie instalacji LPG filtr gazu jest jak nowy. Zużycie średnie ok. 13 l/100 km - miasto i ograniczenie do 90 km/h, przy jeździe autostradowej z większymi prędkościami zużycie wzrasta do ok. 15 l/100 km. Jeżdżę płynnie i dynamicznie i w czasie jazdy nie zastanawiam się nad zużyciem paliwa. Biorąc pod uwagą stały napęd 4x4 i masę pojazdu jest to zużycie do zaakceptowania.
Dodane 5 lat temu
7,8
Suzuki Grand Vitara II
SUV 1.9 DDiS 129KM 95kW
Jeżeli Vitara jest delikatnie traktowana to potrafi zejść do fajnego spalania. Jak na 4x4 uważam że jest ok, ale chce mu podnieść moc do 150km bo trochę brakuje. roczniki 05-07 nie miały dwumasy, a wibrowanie samochodu to oznaka zużycia sprzęgła i ustąpi jedynie po założeniu oryginalnego zestawu. Jak Wam padnie turbo to nie regenerujcie, kupicie nowe lub używane. Z DPF em nie było problemów. Olej co 10.000 + filtr paliwa i nic się nie będzie działo. Często nie działają silniczki spryskiwacza do lamp. nowy kosztuje 850zł, ale pasuje od Mitsubishi Galanta, ja kupowałem za 50zł. Właściwości terenowe bardzo dobre.
Dodane 8 lat temu
8,1
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 1.9 DDiS 129KM 95kW
Minimalne zużycie paliwa przy spokojnej jeździe na drogach krajowych 90-100 km/h - 6,3 l/100km; jadąc autostradą 130-140 km/h - 8,4 l/100km; w korkach wrocławskich 8,5-9,5 l/100km (silnik 1,9 DDIS poddany tuningowi przez autoryzowany serwis SUZUKI - moc podniesiona do 160 KM).
Dodane 5 lat temu
Silnik - odgłos "klekotania" w wąskim zakresie obrotów.
  • Suzuki Grand Vitara II SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam. Mam problem z dziwnymi odgłosami z silnika. Odgłosy przypominają "klekotanie" zaworów, dzieje się to w bardzo wąskim przedziale obrotów (zazwyczaj w okolicach 2000 obr/min. Dzieje się to w momencie gdy dodaję gazu lub ujmuję, lub gdy zdejmuję nogę z "gazu" podczas redukcji biegów. Liczyłem, że problemem jest rozrząd, ale po wymianie rozrządu i regulacji zaworów problem nie ustąpił. Zauważyłem, że ten odgłos "klekotania" jest intensywniejszy przy rozgrzanym silniku, ale po dolaniu oleju prawie do stanu "max" ten odgłos jest cichszy i krótszy. Przy wymianie rozrządu nie zostało wymienione podwójne koło zębate (pośrednie). Zauważyłem, że silnik lubi brać olej. Czytałem w prasie motoryzacyjnej, że ten silnik (2.0 benzyna) zużywa na 1000 km 1 - 1,5 l. oleju. Czy to prawda? Pozdrawiam. Ireneusz Stepień
Dodane 9 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Kontrolka czerwona stop - awaria silnika
  • Suzuki Grand Vitara II SUV 1.9 DDiS 129KM 95kW 2005-2008
  • silnik
  • 134 tys. km
Suzuki grand Vitara 2008, DDiS, 1,9 - kiedy dłużej chodzi na wolnych obrotach, po przejechaniu ok 200 m załącza się czerwona kontrolka silnika STOP, a silnik hamuje tym mocniej im więcej gazu się dodaje (np. przy rozpędzaniu do zmian biegu) , błąd P0089 - coś z ciśnieniem silnika? Opiłki metalu w filtrze paliwa, czy może chodzić o pompę paliwową. Wcześniej problemy z EGR i DPF.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
pompy ABS i ESP
  • Suzuki Grand Vitara II SUV
  • układ hamulcowy
PO 10 LATACH EKSPLOATACJI ZAPALIŁA SIĘ KONTROLKA ESP .W autoryzowanym serwisie za wymianę zażyczyli 8500 zł .żaden zamiennik nie wchodzi w grę stwierdzili że, to wada fabryczna i nie da się naprawić. Znalazłem w Polsce warsztat, KTÓRY naprawia takie pompy i udziela dożywotniej gwarancji koszt naprawy na miejscu to 1000 zł. można wysłać kurierem koszt. 800 zł . Zakład znajduje się w Ozorkowie pod Łodzią. naprawa po umówionej wizycie trwa ok. 2 godzin. wada fabryczna zakład w Ozorkowie
Dodane 9 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 25
4,3
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
homologacja: P.H. ALEX, Tadeusz Ożarowski, Brzozowo Antonie
instalacja: LPGTECH 300 OBD
przebieg: 55 tys. km
użytkowana przez: 23 tys. km
Nie czuję różnicy, no może w kieszeni zostaje trochę więcej złotówek. Warto wybrać troszkę lepsze graty, jak narazie 1,5 roku eksploatacji. Przeglądy co 15000 km., wymiana oleju co 10000. Instalacja założona bardzo estetycznie, nie widać nic pod maską co mogłoby szpecić, osiągi zadawalające. Zawory trzeba pilnować bo nie ma regulacji hydraulicznej. Instalacja Alex OBD,...
Dodane 8 lat temu
5,0
Suzuki Grand Vitara II
SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 155 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Silnik pracuje bez zarzutu, ładnie wkręca się na obroty, nie ma szarpania nawet jak się mocniej doda gazu, czy odpala na zimnym. W zimie przy niskich temperaturach też nie było żadnych problemów. Co najważniejsze pozostała moc. Zamontowana instalacja BRC SQ 32 z OBD.
Dodane 8 lat temu
5,0
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Samochód Sprawny mimo dość specyficznej pracy silnika (taki mróczek ) działa bardzo dobrze instalacja gazowa bez najmniejszych zastrzeżeń odnośnie silnika nie czuć tych koni pod maską trochę mało żwawy , samochód daję sobie radę w niewielkim terenie co jest dość przyjemne w zimę . Wykonuje przeglądy raz na 10 tyś km czyszcząc filtry które dość szybko się brudzą przez...
Dodane 10 lat temu
Suzuki Grand Vitara II

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów