Szukaj

Informacje o Suzuki Jimny III

Lata produkcji: 1998 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Suzuki Jimny III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Suzuki Jimny III

Liczba ocen: 87
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

2,8
~Zmęczony użytkownik
Suzuki Jimny III
Standard 1.3 VVT 85KM 63kW
Rdzewieje, a właściwie gnije jak wszystkie suzuki ( miałem też starą vitarę). Mnie i padły sprzęgi automaty, później reduktor, później skrzynia biegów. Jeździłem codziennie ok. 40-50 km asfalt i ok 20 km leśnymi drogami. Dla jasności drogami najwyżej dziurawymi, bywało, że przejechałem przez jakieś błotniste drogi. Ale żaden off road. Na koniec padł silnik. Kupując sprawdziłem blachę, jak z ulgą sprzedałem to oczywiście zawiesia ramy zgniły, jak jeszcze parę rzeczy. Spalanie benzyna 9 do 10 l, gaz 11-12 l max. Nie zasadne jest zachwalanie tego auta. Znam innych posiadaczy tych samochodów którzy mieli dużo problemów z napędami. Ma duże możliwości terenowe, ale jest wąski wpada w koleiny. Przed kupnem naczytałem się bzdur jaki trwały z niego wojownik, a to lipa moim zdaniem. Chyba, że ktoś raz w miesiącu jedzie ubrudzić na hałdę, a później miesiąc pucuje i sie jara jaką ma super brykę.
4,0
~eustachy
Suzuki Jimny III
Standard 1.3 16V 4WD 80KM 59kW
Mały, wszędobylski, niekomfortowy wojownik ;) Wjedzie niemal wszędzie, zawróci praktycznie w miejscu, przeciśnie się tam, gdzie inne auta mogą pomarzyć, ale dłuższa jazda powoduje bliższe zaprzyjaźnienie z ortopedą. Krótkie auto + mały rozstaw osi + sztywno zestrojone zawieszenie = wyłapywanie każdej nierówności w nawierzchni. Podskoki, zarzucanie tyłem, walenie głową w boczną szybę to codzienność, z którą trzeba się liczyć. Mimo niepozornego wyglądu jest to 100% terenówka i to w terenie i niewielkich prędkościach wynagradza wszelkie niedogodności. Rozsądna prędkość (tj. umożliwiająca przeżycie na drogach lokalnych) to moim zdaniem 80-85 km/h. Prędzej jest głośno (dźwięk kosiarki do trawy ;)) i delikatnie mówiąc niestabilnie. Aczkolwiek zaliczyłem autostradę, ekspresówki oraz daleki wyjazd na narty i przeżyłem. Szkoda tylko, że auto nie posiada mechanizmu różnicowego, lepszego rozwiązania dołączania przedniego napędu (wężyki podciśnienia są narażone na uszkodzenia mechaniczne w terenie - zamontowane bez żadnej osłony) i lepszej blachy. Bez dokładnej konserwacji ramy, podwozia, progów, nadkoli (warto sprawdzić również pas przedni pod maską) ani rusz. Poza tym bardzo trwałe mechanicznie auto. Silnik rodem z lat 80-tych, ale to chyba zaleta - prosty jak budowa cepa.
4,0
~wektor1
Suzuki Jimny III
Standard 1.3 VVT 85KM 63kW
Samochód do określonych celów - jazda wiejskimi i polnymi drogami o każdej porze roku (chyba , że śnieg za głęboki), niezły również w miejskiej dżungli. Suzuki nie bardzo wie , do kogo adresuje ten model , oferuje budzące śmiech pusty wersje "luksusowe", nie pozwala natomiast zamówić koniecznych dla tego typu pojazdu blokad mostów, zmywalnych wykładzin czy ogrzewanych lusterek (za to, nie wiedzieć po co, ogrzewane bywają fotele). Brak na naszym rynku konkurencji o podobnych walorach (poręczność, zwrotność,walory terenowe)
Średnie spalanie dla Suzuki Jimny III
7,6 – 8,8
l/100 km
6,5 – 6,6
l/100 km
9,9 – 11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Suzuki Jimny III
Standard 1.5 TD 86KM 63kW
Użytkuję auto od pół roku. W aglomeracji, między miastami, lata (jeśli się da) ok 140km/h. Na autostradach podchodzi do 160. W terenie spędza połowę czasu - z zapiętym reduktorem. Jeździ bez obciążenia: bez liftu (podkładki pod sprężyny), bez dodatkowego szpeju off-road'owego, bez tylnej kanapy, na troszkę większych oponach: 215/75/15. Spala zawsze koło 9l/100km. Raz ponad 9, raz odrobinę mniej. Trochę to dużo, ale ekonomii w wykorzystaniu jego możliwości - nie ma wcale. popołudniami auto cieszy w terenie, a jeśli jeździ w ciągu dnia, to wiecznie gdzieś mi się śpieszy... :)
7,0
Suzuki Jimny III
Standard 1.5 TD 86KM 63kW
Samochód ten mimo małego silnika i wogóle niewielkich wymiarów jest dość paliwożerny. Troche się zdziwiłem gdy jego średnie spalanie oscylowało około 8L/100km. Tymbardziej że jest to auto dość lekkie. Fakt jest to terenówka i na bardziej terenowej oponie bedzie spalać, ale ja nie mailem założonego nic szczególnie wiekszego bo byly to 195/80R15. Żadne szalęństwo. Pomijam info o spalaniu w terenie bo to wiadomo że zależy od sposobu jazdy i warunków terenowych. Podałem parametry spalania przy jeździe po asfaltach.
8,0
Suzuki Jimny III
Standard Facelifting 1.3 VVT 4WD 85KM 63kW
Miasto( zima) 7 minimalnie przy 1 osi i wylaczonej klimie z napędem na jedna osale dodajmy w zime bez sniegu.Miasto przy klimie i czestym wlaczaniu 4x4 to 10.1-10.2 litra ( zima).Miasto zima jedna os bez klimy predkosci 100-120 km - 9,4-9,5 litra.Spalanie wychodzi jak potęzny pick up ( d-max, navarra)To minus tego auta.Minimalnie w yime w miescie udalo mi sie osiagnac 8.9 pryz wlacyonej klimie.Najmniejsye spalanie osignale, m w grudniu gdz nie bzlo jesycye sniegu.Wtedz pryz wzlacyonej klimatzyacji y napedem tzlko na jedna os i do tego jedyac max 70 na godyine autko spalilo mi 7 litrow .Jednak powiedymz sycyerye bzla to jayda porwnzwalna y jayda maluchem.
Suzuki Jimny III