Szukaj

Informacje o Suzuki Swift V

Lata produkcji: 2010 – 2016
Segment: Auta małe
Piąta generacja Suzuki Swifta produkowana była w latach 2010-2017. Stylistycznie auto nie zmieniło się znacząco, chociaż względem poprzednika było odrobinę większe. Jego wygląd był po części wzorowany na większym modelu Kizashi oraz na serii prototypów o nazwach Kizashi Concept. Suzuki Swift V powstał na nowej platformie podłogowej, która była dzielona m.in. z modelem SX4. Od roku 2012 oferowano go także w mocniejszej odmianie Swift Sport (jedynie w Wielkiej Brytanii dostępna była również limitowana wersja Swift Sport SZ-R). Model przeszedł lekki facelifting w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.

~Powagosław
Luzacjusz

Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

~Luzacjusz

Suzuki Swift V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Suzuki Swift V

Liczba ocen: 75
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

5,0
~Marta
Suzuki Swift V
Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW
Auto, które świetnie się prowadzi i naprawdę jest 100 procentowo warte zakupu. Po ponad 3 latach jeżdżenia autem stwierdzam, ze dalej to jest najlepsze auto jakie mogłam wybrać ze swojej kategorii. Jeździłam Yarisem, Corsa, Fiesta itp. Przyspieszenie i liczba koni w Swifcie to idealny dobór do tego lekkiego auta. Śmiga po mieście zaskakując innych kierowców. Kierownica chodzi lekko, zawieszenie jest dość twarde, a przyspieszenie to uśmiech na twarzy. Jakość wykonania wnętrza to japońska kwintesencja. Jeździłam autem na Mazury w 4 osoby dorosłe, spokojnie się spakowaliśmy na pare dni. Trasa 150-160 spokojnie jedzie, jest troszkę głośniej w srodku wtedy. Spalanie 6-7. W zimę troszkę więcej wiadomo. Auto ma 5 biegów, ale 6 może odrobine brakować w trasie, dalej mnie to zastanawia, czemu Suzuki nie może dorzucić w nowszej wersji. Ogólnie gdyby nie to, ze potrzebowałam auta z dużym bagażnikiem to dalej bym śmigała Swiftem, bo był świetny w prowadzeniu, łatwy w utrzymaniu i bezawaryjny. W dodatku to petarda miejska na kółkach ! Polecam bardzo !
4,6
~Varp
Suzuki Swift V
Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW
Za całokształt daję 5 gwiazdek dlatego, że to czego oczekiwałem od tego auta dostałem w stu procentach, jednocześnie będąc wcześniej świadomy jego mankamentów. To drugie auto w rodzinie, niejako "uzupełniające", więc nie potrzebowałem auta idealnego pod każdym względem. Przede wszystkim szukałem samochodu oszczędnego z uwagi na codzienne dojazdy do pracy (około 70km w jedną stronę). Poza tym nigdy nie chciałem i raczej nigdy nie przekonam się do diesla (powiedzmy, że to taka osobista maniera, a nie racjonalny powód), tak więc musiał to być oszczędny benzyniak, a z uwagi, że mieszkam za granicą to o gazie nie ma mowy. Następną kwestią była bezawaryjność. No i właściwie na tych trzech najważniejszych kwestiach można by zamknąć listę moich oczekiwań. No, ale jak to podczas szukania auta zawsze chce się jeszcze coś ekstra i wtedy dochodzą do głosu inne kwestie, o których bardziej szczegółowo poniżej.
4,6
~Mikołaj
Suzuki Swift V
Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW
W rodzinie auto znajduje się od 5 lat, od ponad roku jestem jego jedynym kierowcą, i zrobiłem nim 14tyś km. Dokładniejsze dane wypisałem niżej. Największym pozytywnym zaskoczeniem jest zdecydowanie podwozie i układ jezdny. Określenie "japoński gokart" bardzo pasuje do tego auta. Lekkim zawodem okazał się silnik. Do teraz nie wierzę w widniejące na dowodzie 94KM. Wydaje się słabszy. Chcąc być eko i do 2500 obrotów, co prawda spalanie w mieście spadnie nam poniżej 6l/100km, ale nie sposób będzie nazwać go inaczej niż bardzo słaby. 0-100km/h to 12,4s jakby ktoś pytał. Trzeba go trochę "piłować", żeby wykrzesać z niego trochę emocji, a na drugim biegu ponad 3500 obrotów potrafi wręcz zaskoczyć dynamiką. I chyba tylko tyle. Na trasę - w skrócie nie polecam. Chyba że takie do 100km drogami powiatowymi, wtedy przy 80-100km/h spalanie spada do 5,5, krajobraz mija nam powoli i jedzie się fantastycznie. Na autostrady już trochę gorzej. Przy 140km/h jest naprawdę głośno, spalanie wtedy to spokojnie 7,5l, nie zachęca. Prędkości maksymalnej chyba nigdy nie osiągnąłem. Powyżej 155km/h jest bardzo głośno, obroty przekraczają 5000, trochę strach. Co do miejsca i ergonomii. Z przodu bez zastrzeżeń - mam 200cm wzrostu i za kierownicą bez tragedii, jest całkiem wygodnie. Pasażer z przodu ma gigantyczną ilość miejsca na nogi. Z tyłu nie wiem, koledzy raczej nie narzekali. Bagażnik malutki, ale nigdy nie miałem problemów ze zmieszczeniem zakupów, regał Billy z Ikei wchodzi na długość po złożeniu siedzeń (poważnie). Karoseria miłym zaskoczeniem - 6 lat, japończyk a nie znalazłem żadnej rdzy.
Średnie spalanie dla Suzuki Swift V
5,5 – 7,0
l/100 km
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Suzuki Swift V
Hatchback 5d Facelifting 1.2 VVT 94KM 69kW
Chciałbym podzielić się z Państwem moimi doświadczeniami z użytkowania Suzuki Swift 1.2 w kontekście spalania. Konfiguracja autka to koła 195/45/16 felgi z Mazdy MX5 (nowy model) oraz sprzężyny firmy Spax obniżające o ok 30mm, świece irydowe NGK z ciut większą przerwą międy elektrodami niż seryjne, reszta standard. Jazda głównie w 2 osoby dorosłe + 2 dzień (4 i 6 lat) + 2 walizki w bagażniku (czasami jeszcze plecak - więcej nie wejdzie) Spalanie rzeczywiste w mieście waha się od 6 do 7 litrów , spalanie na trasie na drogach lokalnych to 5.5l , autostrada to 7.5l , autostrada na pełnym gazie 10l. Spalanie rzeczywiste jest o ok.0.3l wyższe niż wskazanie na komputerze. Autko jest w wersji club , licznik jest wyskalowany do 200km/h i Swift"zamyka" go , przy obecnej konfiguracji kół (mniejszy obwód niż std) jest to ok. 180km/h (gps). Licznik przekłamuje w granicach 10 procent, najprawdopodobniej o tyle jest również mniejszy rzeczywisty przebieg, czyli do spalania, które opisałem wypadałoby uwzględnić tą niedokładność. Przy okazji ... Polecam wymianę sprężyn na progresywne, dobrze współpracują ze std amortyzatorami, jazda jest znacznie bezpieczniejsza. Na std konfiguracji jazda w kolicach 140km/ była ... dziwna, mało stabilna, co ciekawe poniżej tej wartości było ok , powyżej też było lepiej. Pokonywanie zakrętów jak na autko miejskie - bajka. W aucie powyżej 130km/h robi się głośno. Hamulce są wystarczające. Autko ma jeden problem - zamki. Wersja Club to tzw."golas" zamki otwierane są z kluczyka (bagażnik też) co 3 miesiące trzeba przesmarować je, inaczej trudno się dostać do kufra i środka. Poza tym auto bezawaryjne. Obserwacje po przejechaniu 70tys km na wyżej opisanej konfiguracji.
6,8
Suzuki Swift V
Hatchback 3d Facelifting 1.6 VVT 136KM 100kW
Jak na razie jedyny koszt to zakup dodatkowego kompletu opon i kół, co w przypadku tego modelu jest niezbędne. Samochód standardowo wychodzi na letnim ogumieniu o rozmiarze 195/45/R17. W tym rozmiarze żaden producent nie oferuje opon zimowych (bardzo nietypowy rozmiar). Zamiennikiem opon w tym rozmiarze są (zgodnie z instrukcją samochodu) opony o rozmiarze 195/55/R16. Okazuje się też, że poszukiwanie stalowych felg dla tego auta jest również bezskuteczne. Zatem na zimę musiałem nabyć 4 felgi aluminiowe (nie oryginalne) w cenie 375 za sztukę, 4 czujniki ciśnienia za 175 za sztukę, oraz 4 opony Kleber (jedne z tańszych w tym rozmiarze) za 330 zł za sztukę. Do tego wizyta u wulkanizatora dysponującego odpowiednim komputerem (bo samochód z czujnikami powietrza) 200 zł. Łączny koszt wymiany opon (a Klebery to jedne z tańszych opon, którym można zaufać) to: 3720 zł. Przy założeniu, że nie szukasz jakiś ekstra felg aluminiowych, kupujesz opony ze średniej półki, a czujniki kupujesz oryginalne po znajomości...
6,1
Suzuki Swift V
Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW
Autko używane głownie w miescie ( Wrocław ), dojazd do pracy okolo 7 km. W takich warunkach Swifcik pali 6,3-6,8 l. zima te 7,0-7,5 trzeba liczyc. Na trasie nad morze spalil 5,4 litra, mysle ze te liczby sa do przyjecia wzłaszcza ze nie jest zawalidroga, ten silnik spokojnie wystarcza do dynamicznej jazdy po miescie, problem sie robi na drogach krajowych gdy trzeba wyprzedzac przy predkosciach 80-100 km/h nalezy wtedy zredukowac do 3 :) silniczek uwielbia sie wkrecac i daje mnustwo frajdy z jazdy.

Usterki Suzuki Swift V

Liczba wpisów: 4
Wadliwa przekładnia kierownicza
  • Suzuki Swift V Hatchback 5d 1.2 VVT 94KM 69kW 2010-2013
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Głuche, dudniące stuki dochodzące gdzieś z komory silnika z prawej strony były zgłaszane praktycznie od razu tej samej zimy po zakupie. W pierwszej chwili myślałem, że to małe węgierskie rączki nie dokręciły zbiornika na płyn do spryskiwaczy albo puszki filtra powietrza. Świetnie słyszalne na takiej nawierzchni z płyt ażurowych-betonowych. Przy okazji dwóch kolejnych przeglądów okresowych zgłaszane. ASO sprawdziło amory 67/60% i ich mocowanie - elementy gumowe. Trzeciej zimy w innym ASO okazało się że mój egzemplarz zalicza się do akcji serwisowej (brawo pierwsze ASO :-( ) Przekładnia kierownicza do wymiany. Czyli pierwsze objawy już przy ok 5 tyś kilometrów przebiegu, a wymiana przy 19 700 km (niecałe 20 tyś km) i niecałe 3 lata. Auto użytkowane w cyklu mieszanym po asfalcie -momentami nawet niezłym, bez żadnych dróg gruntowych i sera szwajcarskiego.
1 komentarz
sprzęgło
  • Suzuki Swift V Hatchback 5d
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Niskiej jakości sprzęgło, szybko się zużywa, po przebiegu 40 tys km szarpie na zimnym przy ruszaniu. Po przejechaniu około pół kilometra jest lepiej. Podobnie miałem w Clio tylko przy przebiegu 130 tys.km
łatwo rysujące się plastiki
  • Suzuki Swift V
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
wystarczy miesiąc normalnego użytkowania żeby wyraźnie porysować zarówno środkowe słupki od pasów bezpieczeństwa, jaki plastiki na drzwiach na wysokości głośników od wsiadania i wysiadania.
Suzuki Swift V