Szukaj
Suzuki
Suzuki
4,2 (3 148 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Suzuki w pigułce

Test euroncap Suzuki Swift 1.2L GL, Safety Pack

 Suzuki Swift 1.2L GL, Safety Pack
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
855 kg
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
75%
Ochrona dziecka
69%
Zabezpieczenie przechodnia
44%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.5 pkt | 88 %

Przedział pasażerski Swifta pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Suzuki pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona klatki piersiowej była mierna zarówno dla jak kierowcy jak i dla pasażera siedzącego z tyłu. Natomiast ochrona krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra lub wystarczająca. Swift zdobył maksymalną ilość punktów zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wskazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast geometryczna ocena tylnich siedzeń wskazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego dla pasażerów siedzących na tych miejscach. Swift posiada, jako część opcjonalnego pakietu "Radar Brake Support", autonomiczny system hamowania awaryjnego. System działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi często do urazów kręgosłupa szyjnego; w testach swojej funkcjonalności spisał się na wystarczającym poziomie.

Uderzenie przodem
6,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,1 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
2,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

17.9 pkt | 75 %

W zderzeniu czołowym, odczyty z manekina dziecka 6-letniego wskazały bardzo słabą ochronę klatki piersiowej i słabą ochronę szyi. Dla manekina dziecka 10-letniego, ochrona szyi była mierna. W bocznym zderzeniu z barierą, przeciążenia klatki piersiowej wskazały bardzo słabą ochronę manekina dziecka 10-letniego. Poza tym ochrona w teście była dobra. Poduszka powietrzna pasażera siedzącego z przodu może zostać dezaktywowana, aby umożliwić na tym miejscu używanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Swift jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
17,9pkt

Uderzenie z przodu
10,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior III
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

29.4 pkt | 69 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego była przeważnie dobra lub wystarczająca, ze złymi wynikami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów, zapewniając dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych miejscach. Ochrona miednicy była przeważnie dobra, ale kilka słabych i bardzo słabych wyników zostało również odnotowanych.

Głowa
18,5 pkt
Miednica
4,9 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5.4 pkt | 44 %

Swift posiada w standardzie przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnich miejsc. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zawarty w opcjonalnym pakiecie "Radar Brake Support". Próby jego działania przy prędkościach pozamiejskich wykazały jego dobre działanie. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja poza pakietem.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry