Szukaj

Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 140KM 103kW 2018-2020

Informacje o Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 140KM 103kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Suzuki Vitara wróciła do oferty japońskiej marki 10 lat po wycofaniu, zastępując w niej modele Grand Vitara oraz SX4. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był prototyp z roku 2013, noszący nazwę iV-4. Suzuki Vitara obecnie jest miejskim crossoverem SUV, w przeciwieństwie do oryginalnej Vitary, zorientowanej typowo terenowo. Samochód powstał na platformie podłogowej zapożyczonej od modelu SX4 S-Cross. W USA sprzedawany jako Suzuki Escudo.
czytaj więcej
Powagosław

Design nie był nigdy mocną stroną Vitary, a z drugiej strony - to, co kiedyś było jej mocną stroną, dziś jest tylko wspomnieniem. Wygląda tylko poprawnie, za to atut ma inny: trudno znaleźć tańsze auto z napędem 4x4.

~Powagosław
Luzacjusz

Range Rover Evoque ze sklepu „Wszystko za 4 złote”. A poza tym: nuda. Nic się dzieje. Dłużyzny same.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1373 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,9 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 82 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~GUCIU
Suzuki Vitara III
SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 140KM 103kW
Proste, a nawet prostackie auto, co uważam za zaletę. Uczciwe, bezawaryjne. Wystarczający komfort nagradzany bardzo niskim spalaniem - dojeżdżam do pracy 30 km krajówką i spalanie 5,6 litra. Do 100 km /godz jest cicho - potem już nie. Warto wyciszyć drzwi i koniecznie wymienić głośniki oraz dołożyć wysokotonowe i subwoofer (np pod fotel) bo w wydaniu fabrycznym to obraz nędzy.Auto jest lekkie, co w zestawieniu z 1,4 powoduje, że jest dość wyrywne - 0 do 100 w ok 9 sekund. Raczej do jazdy na dłuższych odcinkach, bo silnik z wtryskiem bezpośrednim krótkich dystansów nie lubi. Jako, że auto produkowane bez większych zmian od 7 lat - części dostępne i niedrogie. Warto zamontować moduł wyłączający funkcję S&S - moduł można dokupić za 40 zł i podłączyć w 5 minut na wtyczki.
Dodane 4 miesiące temu
2,7
~Robert
Suzuki Vitara III
SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 140KM 103kW
Fatalne prowadzenie poza terenem zabudowanym, uczucie "zabierania" kierownicy z rąk na nierównościach, jazda jest męcząca. Przy idealnych warunkach na drodze i dobrej pogodzie jest ok. Nocą jak wieje wiatr i pada deszcz to strach tym samochodem wyjechać na drogę. Samochód bardzo podatny na wiatr. Ostatnie lata jeździłem 10 różnymi samochodami, ale Vitara przypomniała mi czasy rozklekotanego Fiata 126p z czasów szkoły średniej. Silnik 1.4 booster jet bardzo fajny. Na plus systemy bezpieczeństwa. Android auto na moim telefonie nie zadziałało, ale próbowałem tylko raz. Bezpieczeństwo to podstawa, dlatego na dzień dzisiejszy nie kupiłbym tego samochodu ponownie.
Dodane 5 lat temu
4,7
~zbyrek
Suzuki Vitara III
SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 140KM 103kW
Samochód ładnie się prezentuje. Może na drodze wydawać się małym otępiałym crossoverkiem, ale jego niska waga i mocno uturbiony silnik działają cuda. Przyśpieszenie od 0-100 jak w motocyklu - wbija w fotel. Wyprzedzanie na autostradzie żaden problem, gnam 140km/h na 6 biegu wciskam mocniej gaz i samochód startuje jak rakieta bez żadnej redukcji zostawiając w tyle ospałych kierowców. Bardzo elastyczny silnik. Po mieście spokojnie można jeździć tylko do 4 biegu, bez żęcholącego silnika. Spalanie rewelacyjne, jak gnam 160km/h autostradą przez pół Polski załadowany 4 osobami z bagażami wychodzi mi średnio 7,6l/100. Jak jadę 90km/h po wiejskich drogach to spalania wyszło mi 5,3l/100 na docinku 200km. Bagażnik trochę mały na 2-3 osoby jeśli chodzi o wyjazd na wakacje (bez wózka dziecięcego). Plastiki w środku przy zegarach czasami skrzypią chyba od różnic temperatur. Poza tym w prosty sposób bez ingerencji w komputer można wyłączyć na stałe start&stop co akurat mi odpowiada.
Dodane 6 lat temu

Usterki Suzuki Vitara III

Liczba wpisów: 19
W czasie jazdy zapalają się wszystkie kontrolki, przestają działać systemy i auto gaśnie
  • Suzuki Vitara III SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 48V SHVS 129KM 95kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
Witam Podczas jazdy zaczynają się wyłączać po kolei wszystkie systemy, najpierw radar, potem ESP, wspomaganie i inne, deska cała na czerwono, wszystkie kontrolki się palą i auto gaśnie. Już 3 razy się to przydarzyło, za pierwszym poczekałem 30 min. I auto odpaliło jak by nic się nie stało, po miesiącu za drugim razem niestety na lawecie trafiło na serwis, oczywiście nic nie znaleźli, wymienili akumulator na nowy, i było dobrze, znowu mija miesiąc i to samo, po 30 min. udało się odpalić, znowu jestem umówiony na serwis, ciekawe czy coś tym razem znajdą
Dodane ponad rok temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Myszkowanie auta na drodze
  • Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018
  • zawieszenie
  • 55 tys. km
Witam Mam Vitarke od 2015 r auto od roku zaczęło dziwnie zachowywać się na drodze, a dokładnie na nierównościach drogi ( zapadnięte studienki). Po najechaniu na zapadnięta studzienkę tylnia osią, auto jak być traciło stabilnosc-uczucie jak by tylnia oś się ślizgała, zsuwała takie uczucie daje. Jak zima jest błoto pośniegowe, lekki lód to auto myszkuje na drodze, tył auta jak by tracił stabilność i lata na boki i to dzieje się przy prędkości powyzej 50km/h, przy zmienejszeniu prędkości jest oki. Auto było na zbieżnoaci i tyl nie mieście się we wzorach...a ustawić się tego nie da... co z tym zrobić....???
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Bieg wsteczny
  • Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018
  • inne
  • 70 tys. km
mam problem z biegiem wstecznym. Czasami po prostu nie chce się wbić i trzeba się na prawdę długo nakombinować żeby się udało. jako że samochód jeszcze na gwarancji to w serwisie sprawa zgłaszana juz kilka razy i oczywiście nie stwierdzają żadnego problemu. Według nich ten typ skrzyni tak ma i nic się nie da z tym zrobić. Jako rozwiązanie usłyszałem żeby przy parkowaniu przodem zostawić samochód na biegu wstecznym wtedy przy wyjeżdżaniu nie będzie problemu (co się uśmiałem to moje). Czy ktos miał.ma ten sam problem i jak go rozwiązać??
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
Suzuki Vitara III SUV Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów