Szukaj

Informacje o Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Toyota Auris to produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). W katalogu japońskiej marki, na większości rynków, Auris stał się następcą Corolli w odmianie hatchback. Na innych zastąpił Corollę RunX (lub model RunX), a wyłącznie na rynku australijskim sprzedawany jest pod szyldem Corolla. Pod względem technicznym Auris powiązany jest z Corollą – od samego początku ma tę samą platformę podłogową, jak również wiele innych podzespołów konstrukcyjnych. Druga generacja Toyoty Auris pojawiła się w roku 2013. Nazwa Auris wywodzi się z łacińskiego „aurum” („złoto”). Odmianą luksusową auta jest oferowana tylko w ojczyźnie producenta Toyota Blade (która zastąpiła Toyotę Allex).
czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz

Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4245 mm
Szerokość 1760 mm
Wysokość 1515 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1536 mm
Rozstaw kół - tył 1533 mm
Zwis przedni 905 mm
Zwis tylny 740 mm
Prześwit 150 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1985 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1460 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1245 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 777 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 354 l
Wysokość bagażnika 865 mm
Szerokość bagażnika 1275 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1540 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Widoczność

Wybrane oceny

4,4
~Nirgal
Hatchback 5d Facelifting 1.8 HSD 136KM 100kW
Toyota Auris I
Formularz oceny auta nie uwzględnia natury aut hybrydowych. Na przykład spalanie w cyklu mieszanym/miejskim jest mniejsze niż na trasie, a formularz nie pozwala na wpisanie mniejszego spalania niż na trasie... Formularz oceny auta pozwala na wpisanie maksymalnego przebiegu tylko 1000km :-) Auto w chwili oceny ma przebieg ok 180000km. Jak dotąd to jest mój najmocniejszy, a jednocześnie najekonomiczniejszy samochód. Toyotę kupiłem jako 5-letnie auto po dwóch właścicielach. Jedyną przygodę w ciągu dwóch lat mojej eksploatacji to skorodowana świeca na jednym z cylindrów i brak zapłonu w tym cylindrze). Był to prawdopodobnie wynik niedbałej wymiany świec w serwisie jakiś czas wcześniej. Całkiem sporo czasu spędzam w korkach przy dojeździe do pracy, a to auto nadaje się na takie warunki idealnie. Skrzynia CVT i dodatkowa moc z silnika elektrycznego sprawdzają się zwłaszcza przy niskich prędkościach, gdzie szybka zmiana pasa bez spowalniania tych za nami to pikuś. Rzecz, która najbardziej mnie drażni to trzeszczące czasem plastiki.
4,4
~Atanazy
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Auris I
Sprytne i dość wygodne autko. W wersji dynamic nieźle wyposażone, na duży plus zasługują fotele i wyciszenie wnętrza - do 120 km/h. Jakość materiałów w środku średnia, ale nie widać oznak zużycia, jedynie czasem coś skrzypnie lub zatrzeszczy. Jak na razie nie ma problemów z rdzą, co w 6 latkach już jest niemal regułą. Problemy mechaniczne jeszcze nie wystąpiły, tylko wymiany eksploatacyjne (płyny/klocki/tarcze) - z nieplanowanych wymian cieknąca uszczelka pod tylną lampą (częsta przypadłość w tym modelu).
4,7
~Cezary Łasowski
Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Toyota Auris I
Auto użytkuje moja mama jezdzac codziennie nim do pracy około 60-70km (po różnych wiochach, na trasie i po mieście). Wcześniej jezdziła Mini One i Toyotka o wiele bardziej nadaje się do codziennego użytkowania. Bardzo fajny (dość dynamiczny jak na 90KM i oszczędny silnik 4.5-5.5l/100km), fajnie wykończone wnętrze (nie wiem co niektórzy mówią o tandetnych plastikach, wszystko jest dobrze spasowane i jest dużo pianki pod tapicerką), ładny wygląd, dużo miejsca w środku. Prowadzi się OK, biegi wchodzą fajnie. Widoczność rzeczywiście nienajlepsza ale da sie żyć ;). Użytkowany około pół roku i żadnych usterek nie zanotowano. Polecam.
Średnie spalanie dla Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting
5,5 – 7,2
l/100 km
5,3 – 7,4
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Auris I
Samochód z tym silnikiem to takie minimum wg mnie w tej klasie. Słabszy wg mnie może trochę mniej by spalał ale komfort jazdy byłby już dużo mniejszy a mocniejszy owszem może i byłby lepszy tylko że zapewne znacznie więcej by palił. 1.6 do miasta daje radę na trasie zawsze można zredukować przy wyprzedzaniu i też się bezpiecznie da wyprzedzić. Jak na razie to jestem zadowolony ze spalania. I mogę śmiało napisać że nawet nad dieslem w takim przypadku nie ma się co zastanawiać. Spalanie o litr góra półtora większe ale koszty ewentualnych przyszłych napraw nieporównywalnie niższe. Poza tym nie muszę uważać czy zatankuję paliwo słabej jakości. Po prostu to cały czas jedzie! Jedyne czego się obawiam to ten wskaźnik podpowiedzi kiedy należy zmieniać bieg. Nieraz przy 70 każe wrzucić 6 a obroty silnika to zaledwie 1900. Zastanawiam się czy taką ekonomiczną jazdą nie dobije się szybciej tego silnika. Spalanie to w trasie bez problemu wg paliwa w zbiorniku 6 l /100 W Warszawie przy normalnym stylu jazdy okolice 8 l /100 I wiadomo jak chce się lepiej pojechać to bez problemu złapie okolice 10 w mieście i 8 na trasie
4,9
Hatchback 5d Facelifting 1.8 HSD 136KM 100kW
Toyota Auris I
Jadąc przepisowo drogami lokalnymi (50-90km/h) można zejść do 4,0l/100km. Drogi ekspresowe (120km/h) to 5l/100km. Autostrada (110-140km/h) kończy się wynikiem 5,5-6,0l/100km W mieście na codziennych dojazdach do pracy (9km w jedną stronę, w Krakowie) mam 4,8-5,0l/100km przy umiarkowanie dynamicznej jeździe. Opony letnie.
6,3
Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Auris I
W ciągu 2 lat eksploatacji tylko płyny eksploatacyjne ,klocki i tarcze z tyłu. Ilość spalonego paliwa zależy od stylu jazdy i od korków na trasie przejazdu.Jak na tę pojemność może być.ASO najtańsze nie jest ale podejście do klienta i np.wzywanie na darmową akcję serwisową już po gwarancji to już coś.

Usterki Toyota Auris I

Liczba wpisów: 29
Woda w bagażniku
  • Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2009-2012
  • nadwozie
Niewilkie ilości wody w bagażniku w miejscu koła dojazdowego. Stara uszczelka lamy prawej tylnej. Demontaż lapy - odpięcie kostek elektrycznych, odkręcenie 3 śrubek, wysunięcie lampy z gniazda. Szczegółowe wyczyszczenie lampy i gniazda lampy. Wymiana starej uszczelki, zabezpieczenie newralgicznych miejsc uszczelniaczem do uszczelek samochodowych. Montaż w odwrotny sposób do demontażu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
głuche stukanie przy zmianie biegów
  • Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2009-2012
  • inne
Witam mam aurisa 1.6 automatic przy zmianie biegów słychac głuchy stukot auto ma przejechane 33000 km w serwisie toyoty powiedzieli ze tak ma byc bo to taka skrzynia i ze tak bedzie stukac. Ja uważam ze to moze byc któras tuleja gumowa na silniku. czy ktos moze podpowiedziec. dzieki Mozliwa uszkodzona poduszka tuleja gumowa na silniku
Problem rozwiązany
2 komentarze
gaśnie na wolnych obrotach i już nie odpala
  • Toyota Auris I Hatchback 3d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW 2009-2012
  • instalacja elektryczna
Miewam taką usterkę, niezdiagnozowaną już przez 2 ASO: przy np. jeździe parkingowej, chwilę po odpaleniu silnik gaśnie i jest problem z ponownym odpaleniem. Pomaga wyjście z samochodu, zamknięcie (immobiliser, autoalarm) powrót i ponowne odpalenie. Udaje się czasem za 2-3 razem. W komputerze diagnostycznym pojawia się symbol błędu zapłonu. Auris jeszcze na gwarancji
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting